اخبار کنکور و دانشگاه

کنکور دکتری ۹۵ اسفند ۹۴ برگزار می شود/ اعتبار دو ساله نمره آزمون

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دکتری سال ۹۵ در اسفندماه سال ۹۴ برگزار می شود و نوبت بعدی آن آبان ۹۵ خواهد بود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری به شیوه جدید و پس از بازنگری هایی که صورت گرفت در دو نوبت آبان و اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان آزمون دکتری تخصصی، باید به سئوالات زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه با ضریب ۴ پاسخ دهند.

خدایی یادآور شد: اولین آزمون دکتری برای ورودی در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ در اسفند ۹۴ و دومین آزمون در آبان ۹۵ برگزار می شود. با توجه به اعتبار دو ساله آزمون، این نمره قابل ارائه برای دو سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد رشته های آزمون دکتری از ۲۵۲ رشته نیز به ۷۰ تا ۸۰ مجموعه رشته محدود شده است. در واقع رشته های امتحانی بدون توجه به گرایش تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مواد امتحانی حدود ۹۰ درس نهایی شده است اما چند درس باقی مانده اند که پس از نظر نهایی شورای نظارت و برنامه ریزی و کمیته های شورای عالی برنامه ریزی در اواسط مردادماه به صورت کامل اعلام می شوند.

وی یادآور شد: تقریبا روند اجرایی مشخص شده است و با نهایی شدن آن به صورت کامل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

خدایی تاکید کرد: حدنصاب دانشگاه ها نیز پس از برگزاری آزمون و استخراج اطلاعات آن اعلام خواهد شد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. استاد سلام
    استاد یک سوال ازتون دازم واقعه موندم کمکم کنید.
    استاد من مشهدی هستم می خواهم در کلاس های مدار و الک و سیگنال مهنس کهن در تهران را ثبت نام کنم یعنی هز هفته بیام تهران از نطر هزینه بعد مسافت و.. به نظر شما می ارزه؟
    آیا کلاسهای ایشون خیلی رو سوادم تاثیر دادره؟

    طور خدا کمکم کنید و هر چی به دردم می خوره بگید. مرسی

    1. سلام.کلا کلاس برای داوطلبان با پایه ضعیف و متوسط تاثیر مثبتی دارد ولی اینکه بخواهید از شهر دیگر جهت شرکت در کلاس های کنکور تهران وقت و هزینه صرف کنید پیشنهاد نمی شود.هم از نظر هزینه رفت و آمد غیر منطقی می باشد و هم بازده مورد انتظار را ندارد و خستگی این رفت و آمد ها تاثیر زیادی بر روی یادگیری شما دارد.ایشان یکی از اساتید خوب در زمینه کنکور ارشد برق هستند ولی میتوانید از سایر اساتید برتری که به صورت پروازی جهت آموزش در کلاس های کنکور در مشهد حضور پیدا میکنند هم استفاده کنید.اگر پایه شما بگونه ای باشد که بتوانید از جزوات و کتب مهندس کهن هم استفاده کنید خوب است.در کل توصیه میکنیم در همان شهر خود از خدمات آموزشی استفاده نمایید و مطمئن باشید بیشترین درصد قبولی شما به خود شما بستگی دارد و وابسته به کلاس و کتاب و جزوه ی خاص نیست.

      1. سلام استاد با توجه به فرمایشات شما تحقیقی که کردم در مشهد شما و آقای شفیعی کلاس دارند کلاس شما از کلاس آقای کهن بهتره؟ و سبک درس دادن آقای کهن چطوریست ؟من جزوه مدار شما رو از سایت گرفتم به نظرم خوب و جامع اومد.
        باور کنید استاد موندم چه کار کنم؟ بازم کمکم کنید لطفا
        تصمیم گرفتم ریاضی و مدار و سیگنال و الک و ماشین خوب بخونم و بقیه رو حذف کنم با توجه به اینکه تو یک شرکت هم کار می کنم. باید بتونم فردوسی مشهد در رشته الکترونیک یا کنترل یا مخابرات روزانه قبول شم باید چه رتبه ای کسب کنم و دروس فوق را چند درصد بزنم ؟
        وافعا ازتون ممنونم.

        1. سلام.البته مهندسی توسلی و دکتر شفیعی در مشهد کلاس دارند.این اطلاعات را باید از داوطلبان سال های گذشته که در کلاس های اساتید فوق شرکت کردند کسب کنید و در این باره بنده نمیتوانم نظری بدهم.از الان به فکر درصد و رتبه نباشید و فقط سعی کنید با یک برنامه خوب و جامع و منظم دروس فوق را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا