سخن مشاورمنابع کنکور ارشد و دکتری برق

مشاوره و معرفی منابع معادلات دیفرانسیل کنکور ارشد برق 95

با سلام و احترام

با توجه به نزدیک شدن برنامه مطالعاتی کنکور سال 95 و درخواست داوطلبان سایت برق ارشد تصمیم به معرفی منابع کنکور ارشد برق سال 95 گرفتیم و لازم به ذکر است در طرح مشاوره علاوه بر سطح بندی منابع ، نحوه مطالعه و برنامه مطالعاتی را برای هر درس به طور کامل ارائه می دهیم.

*با توجه به اینکه سایت برق ارشد به طور مستقل فعالیت میکند و وابسته به گروه و موسسه ای نیست بنابراین معرفی منابع در این سایت بدون هیچ گونه جنبه تبلیغی خواهد بود و از این جهت داوطلبان میتوانند با خیال راحت منابع معرفی شده را تهیه و مطالعه را شروع نمایند.

*در معرفی منابع سعی شده است از تجارب مشاوران سایت ، رتبه های برتری سال های گذشته و همچنین نظرات اساتید برتر استفاده شود.

انشاا…که ارائه اینگونه خدمات قدمی هر چند کوچک در جهت موفقیت شما داوطلبان عزیز باشد!

با تشکر

 

یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین مواد درسی از میان دروس کنکور ارشد مهندسی برق، درس ریاضیات و به ویژه دو درس ریاضیات مهندسی و معادلات دیفرانسیل می باشد. تا قبل از کنکور 92 بسیاری از داوطلبان برای درس معادلات اهمیت چندانی قائل نمی شدند، اما با پررنگ شدن تاثیر این درس شیرین و جذاب از کنکور 92، تمایل داوطلبان برای یادگیری این درس بالا رفت.معادلات از آن دست دروسی است که اگر داوطلب کمی روی آن وقت بگذارد، به راحتی میتواند به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ صحیح بدهد.دلیل این امر آن است که معادلات اساسا درس سنگین و حجیمی نیست.حجم تستهای آن در مقابل متن درس آن بیشتر است.معادلات 4 فصل کلی دارد :

1.تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن

2.معادلات دیفرانسیل مرتبه دوم و بالاتر و بحث جواب خصوصی

3.معادلات دیفرانسیل مرتبه اول-پوش منحنی و مسیرهای قائم

4.حل معادلات با سری های توانی-معادلات لژاندر و بسل

در حال حاضر بهترین و سرراست ترین منبع برای یادگیری این درس جزوه دکتر معتقدی می باشد.هر آنچه که شما نیاز به یادگیری در این درس برای کنکور و حتی فراتر از آن دارید در این جزوه آورده شده است.اما تجربه بنده نشان داده است که این جزوه برای افرادی که می خواهند با خیال آسوده و آمادگی 100% سر جلسه بنشینند شاید کافی نباشد،اگرچه به نظر بنده تا 90% مطالب را پوشش می دهد.منبع دیگری که در این درس پیشنهاد می شود کتاب معادلات دیفرانسیل مهندس کریمی انتشارات نصیر می باشد.این کتاب دو جلدی می باشد.در جلد دوم فقط به بررسی تستهای متنوع رشته های متفاوت پرداخته شده است و جلد اول به ارائه درس و تستهای هدفدار پرداخته شده است.بنابراین پیشنهاد بنده به داوطلبان عزیز به شکل زیر است :

1. جزوه دکتر معتقدی برای یادگیری درس

2.کتاب معادلات دیفرانسیل مهندس کریمی(جلد دوم) برای زدن تستهای متنوع

 

منابع پیشنهادی سایت برق ارشد:

1- جزوه معادلات دیفرانسیل دکتر معتقدی

2- جزوه و کتاب معادلات دیفرانسیل مهندس کریمی انتشارات نصیر

3- کتاب معادلات دیفرانسیل استاد آقاسی انتشارات نگاه دانش

 

(آخرین بروز رسانی 94/7/4)

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

    1. سلام،
      برای معادلات دیفرانسیل پیشنهاد ما به دوستان کتاب نصیر دکتر کریمی می باشد. اما کتاب آقای معتقدی هم خوبه، ولی حجمش اندکی زیاده.
      امیدواریم انتخاب درستی داشته باشید و موفق باشید.

  1. پایه قوی در معادلات دیفرانسیل
    سلام.بنده کتاب و جزوه معتقدی رو مطالعه کردم می‌خواستم پایم در این درس قوی بشه طوری تو سر جلسه کنکور اصطلاحا” قفل نشم یعنی یه جور شاخ این درس بشم ممنون میشم ۲ یا ۳ کتاب دیگه بعد کتاب معتقدی معرفی کنید که از نظر تست تألیفی پر بار باشد. با تشکر

    1. سلام مهندس
      بنظر کتاب مدرسان هم خوب برا این درس
      تست های زیادی هم داره که بنظرم خیلی خوب هم جوابشون داده شده
      موفق باشین

  2. موضوع:کتاب محاسبات عددی
    سلام.می خواستم کتابی رو که با بیان ساده مفاهیم درس محاسبات عددی رو که مرتبط با معادلات دیفرانسیل هستش رو یاد بده و توش مثال های کافی داشته باشه معرفی کنید.باتشکر

    1. سلام . کتاب محاسبات عددی اصلا ربطی به معادلات دیفرانسیل نداره!!! فقط یه مبحث داره که حل عددیه معادلات دیفرانسیله که اونم وجه اشتراکی با درس معادلات دیفرانسیل نداره و فقط از اون معادلات استفاده میشه. ضمنا درس محاسبات عددی کاربردی توی کنکور برق نداره و کتابای اموزشی و جزوات زیادی هم برای یادگیری این درس وجود داره و درس راحتیه.

    1. سلام.در این 3 صفحه 5 مثال وجود دارد و توضیح آنها در این مجال نمیگنجد.

  3. سلام مهندس روشن شمال بعد از مطالعه جزوه ریاضیات مهندسی دکتر معتقدی واسه تست زدن خود کتاب ریاضیات مهندسی دکتر معتقدی رو پیشنهاد می کنید؟ممنون

    1. سلام.خیر.کتاب ایشان تستهای همه گرایش ها رو ندارد.سعی کنید از یه کتاب که همه تستهای برق رو در خودش داره برای زدن تستها استاده کنید.

  4. سلام برای زدن تست کدوم کتاب تست رو تهیه کنیم استاد آقاسی یا مهندس کریمی آیا جواب تمام تست ها رو کتاب استاد آقاسی داده اند؟

    1. سلام.کتاب مهندس کریمی پیشنهاد میشود.البته بهتر است هر دو جلد تهیه شود چون پاسخ برخی تستها در جلد 1 داده شده است و تستهای کنکوری در جلد دوم قرار دارند.

  5. با سلام و خدا قوت بعد از خواندن جزوه معادلات دکتر معتقدی برای تست زدن کدوم یک از کتاب های زیر رو پیشنهاد می کنید :1-معادلات دیفرانسیل استاد آقاسی یا مهندس کریمی ضمنا جلد دوم کتاب مهندس کریمی از انتشارات نصیر پرسیدم بعضی تست هاشو حل نکرده و جواب همون تست ها رو در جلد اول آوردن ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا