اخبار کنکور و دانشگاهاختصاصی سایت

اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرایط وضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 95

پیرو اطلاعیه مورخ 94/09/08 بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1395 و بیست ویکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور می‌رساند که با توجه به نکات ذیل و همچنین درنظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

شرایط ثبت‌نام‌:

ثبت‌نام برای آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1395 از روز دوشنبه مورخ 94/09/16 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 94/09/22 پایان می‌پذیرد. لازم به تاکید است که ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

علاقمندان به تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد) در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ارشد حداکثر در دو رشته امتحانی (رشته امتحانی اول و رشته امتحانی دوم طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت‌نام شوند.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت‌نام اقدام کند: 

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).

2- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3-آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 300.000 (سیصدهزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه  به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5000 (پنج هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

5- داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم ‌می‌باشند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از داوطلبان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 300.000 (سیصد هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

تذکر: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 92.000 (نود و دو هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور، برای اعلام علاقمندی اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1395 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 16 و 95/02/17 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز دوشنبه مورخ 95/02/13 لغایت روز چهارشنبه مورخ 95/02/15 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 36 تقاضانامه تعیین می گردد. لذا مقتضی است داوطلبان ضمن دقت لازم با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

برگزاری‌ المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور:

داوطلبان علاقمند می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون ‌ورودی تحصیلات‌ تکمیلی (دوره‌های ‌کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته ‌داخل‌) سال 1395، در اولین ‌مرحله دوره بیست و یکم آزمون المپیاد علمی دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 که برروی پایگاه اطلاع رسانی سازمان قرار دارد، مراجعه نمایند.

2- به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3- کلیه‌ فارغ‌التحصیلانی‌ که‌ مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکتری‌ خود را به‌ پایان‌ رسانیده‌اند و از لحاظ نظام وظیفه منعی ندارند، در صورت‌ تمایل‌ به ‌شرکت‌ در رشته‌ دیگری‌ به‌ جز رشته‌ فارغ‌التحصیلی‌، لازم‌ است‌ نسبت‌ به‌ تکمیل‌ تقاضانامه‌ بر اساس‌ مقطع‌ کارشناسی‌ اقدام‌ نمایند. ضمن اینکه لازم است به تذکرات مندرج دردفترچه راهنمای ثبت نام توجه نمایند. ضمناً دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

4- توصیه‌ می‌شود حتماَ داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه، مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری نمایند.

5-  با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی‌نت ثبت‌نام می‌کنند، رخ داده است تأکید می‌گردد چنانچه ثبت‌نام خود را توسط کافی‌نت‌ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد.بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

6- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

7- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌ گویای: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نمایند و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیر حضوری) سازمان اقدام نمایند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام آقای پورکاظم. من فارغ التحصیل اواخر شهریور امسالم و هنگام ثبت نام کد 7 رو واسه نظام وظیفه زدم و از روابط عمومی سنجش پرسیدم گفتند فرق نمیکنه. اما طبق صحبتهای شما 5 رو میزدم بهتر بود. اگه ویرایش نکنم و همون 7 باشه مشکل پیش میاد؟تشکر

  2. سلام خسته نباشید
    من فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی هستم میتوانم رشته ابزاردقیق را به عنوان رشته دوم انتخاب کنم؟

  3. سلام.من ترم 9 هستم و این ترم تموم میکنم.معدلم تا کدوم ترمو باید وارد کنم ؟ تا آخر 8 ؟

    1. سلام.آخرین ترم را وارد نمایید و در زمان تعیین شده جهت ویرایش ، معدل فارغ التحصیلی را درج نمایید.
      آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 94/11/30 و یا 95/6/31 در دوره کارشناسی فارغ التحصیل میشوند، در مهلت تعیین شده برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی (94/12/3 تا 94/12/5) و یا توزیع اینترنتی کارت شـرکت در آزمـون، مـیتواننـد نسـبت بـه ویـرایش و یـا درج معـدل فارغ التحصیلی (برای فارغ التحصیلان 94/11/30) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ التحصیلان تا تاریخ 95/6/31) خود تـا تاریخ 1394/11/30 اقدام نمایند.

  4. سلام
    خسته نباشید
    من فارغ التحصیل به تاریخ 6/6/94 هستم برای کد نظام وظیفه برای ثبت نام چه کدی را باید وارد کنم؟
    مرسی

      1. با سلام
        ممنون از شما مهندس گرامی
        من کد7 رو وارد کردم چون همه میگفتن کد 7 رو بزنم
        من فارغ التحصیل برج 6 همین امسال هستم با این حال شما میفرمایید کد 5 رو بزنم؟
        خیلی نگران شدم و استرس گرفتم ممنون میشم مجدد پاسخ دهید

        1. سلام.کد 7 برای دانشجویانی هست که از مهر به بعد فارغ التحصیل می شوند و در صورت قبولی نیازی به ارسال دفترچه خدمت ندارند،اما کد 5 و تبصره آن برای دانشجویانی هست که قبل از مهر فارغ التحصیل می شوند و تا زمان ثبت نام در دانشگاه قبولی باید دفترچه خدمت را تکمیل و ارسال کنند چون فرجه یکساله آنها به اتمام رسیده است.به هر حال در صورت فرصت ویرایش میتوانید این مورد را ویرایش کنید ، ضمنا تاثیری در مراحل پذیرش شما ندارد و فقط تبصره آن شامل شما می شود که زیاد مهم نیست و نگران نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا