آموزش و دانلود نرم افزارهای تخصصی

آموزش گام به گام MATLAB قسمت دوم

با سلام مجدد خدمت دوستان برقی خودم و تبریک عید باستانی نوروز

ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی/ از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

با تبریک پیشاپیش سال نو به همه دوستان مخصوصا کنکوری های عزیز که در دوران طلایی وحتی شاید کیمیایی به سر می برند. امیدوارم که بعد از خواندن این مطلب  سریعا کامپیوتر خود را خاموش! و دوباره با انرژی مضاعف سر جزوات و کتب خود بازگردند زیرا که همواره برای جستجو در نت وقت هست اما شاید مجالی برای آزمون ارشد مجدد نباشد.
در این قسمت سعی برآن دارم تا در مورد محیط و پنجره های متلب و همچنین برخی تنظیمات مفید آن اندکی صحبت کنم. بدون شک نظرات ارزنده شما راه را به ما نشان خواهد داد و از بیراهه رفتن مان جلوگیری خواهد نمود. ترسم نرسم به کعبه ….
نکته ای در باره ی نصب بعد از نصب طولانی نرم افزار در یک درایو خاص که بهتر است درایو غیر از درایو سیستم عامل باشد و دلیلش آن است که شما در هر بار تعویض ویندوز یا لینوکس یا مک یا … احتیاج به نصب دوباره متلب نداشته باشید و فقط با دوباره وارد نمودن لیسانس نرم افزار بتوانید به نرم افزار خود دسترسی داشته باشید.حالا نوبت اجرای نرم افزار می رسد
پنجره اصلی بعد از اجرای برنامه به پنجره زیر منتقل می شوید که هر قسمت آن را با شماره ای شماره گذاری نمودم:
91879846353402303116
بدون شک مهم ترین پنجره در محیط متلب پنجره شماره یک یعنی پنجره کامنت (comment)  می باشد شما از طریق این پنجره می توانید به بسیاری از امکانات متلب دسترسی داشته باشید.

برای شروع می توانید وارد کنید:

>> 8+9

پس از فشار دادن اینتر جواب را مشاهده می کنید:

ans =

17

اعداد علمی را می توانید اینگونه وارد کنید

مثلا 12000*0.05 را باید اینگونه وارد کنید :  1.2e4*5e-2

که جواب این گونه می شود:

>> 1.2e4*5e-2

ans =

600

همچنین از این پنجره می توانید برای صدا زدن فایل های متلب که به m فایل مشهورند استفاده کنید.

پاک کردن صفحات کامنت

اگر حس کردید این صفح شلوغ شده می توانید از دستور clc; استفاده کنید اما دستور clear all تمامی ماتریس های قبلی را پاک می کند و کلا هر متغییر قبلی را نیز حذف می کند که درباره آنها در جلسات بعد توضیح خواهم داد.

پنجره شماره 2

این پنجره نشان می دهد که در فولدری که هم اکنون هستید چه چیزهایی وجود دارد که بعدا در مورد کاربردهای آن بیشتر صحبت خواهم کرد. کلا این جلسه تو فاز وعده سر خرمنم….

اما اگر بخواهید فولدر کنونی را عوض کنید می توانید زیر کادر شماره 3 که در شکل نشان داده شده current folder  خود را تغییر دهید

پنجره شماره 3:

این پنجره تاریخچه ورود و خروج شما به متلب را نشان می دهد و همچنین تمامی متغییر ها و ماتریس هایی که تعریف می کنید تا قبل از دستور پاک کردن همگانی یا clear all  در خود نگه می دارد.

امیدوارم دوستانی که اندکی در باره متلب می دانند باز هم مطالب را دنبال کنند که فکر می کنم از چند جلسه آنده وارد مباحث جدی تر و ترفندهای جالب تری که در هیچ جای وب نمی توانید بیابید بشویم.

البته بدون شک نظرات شما می تواند بنده را راهنمایی نماید.

فعلا ما رفتیم  عید دیدنی ساعتتون خوش….

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا