اخبار کنکور و دانشگاهمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه با مهندس سینا مولوی پور (رتبه 12 ارشد برق سال 92)

در راستای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق سال 92، در این قسمت با مهندس سینا مولوی پور، رتبه 12 کنکور کارشناسی ارشد برق سال 92 مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد.

1- سلام. اگر ممکنه خودتون رو معرفی کنید و بفرمائید دوره لیسانس کجا بودید و چه رتبه ای در کنکور بدست آوردید.
سلام. سینا مولوی پور هستم. دانشجوی مهندسی برق مخابرات در دانشگاه فردوسی مشهد. رتبه من در کنکور ارشد 92 درگرایش مخابرات 12 و در الکترونیک 14 بود.

 

2- ممکنه بفرمائید به چه نحوی درس میخونید، از چه منابعی استفاده می کردید و اینکه آیا اگر دوباره برگردید بازهم از همان منابع و همان شیوه مطالعه استفاده می کنید یا خیر؟
من سعی می کنم حتما و حتما و حتما خلاصه نویسی کنم. حتی درسی مثل ریاضی مهندسی رو 2 بار خلاصه نوشتم برای خودم. تا حد توان برای حداقل 2 هفته خودم برنامه منظم درسی می ریختم. منابع مورد استفاده بسیار وسیع هست ولی به طور کلی از کتب پارسه راضی بودم. برای درسهای خاص مثل مدار از کتاب دکتر هدتنی و درس سیگنال کتاب راهیان ارشد رو پیشنهاد می کنم. و در آخر هم با حل سوالات کنکور چند سال اخیر آماده تر شدم برای ارشد. من سعی کردم منابع محدودی استفاده کنم اما بهترین ها باشه. برای همین بله باز هم همین منابع رو مطالعه می کنم.

 

3- به نظر شما کلاس رفتن برای موفقیت در کنکور ارشد الزامیه یا بدون کلاس هم میشه رتبه خوبی آورد؟
من خودم در هیچ کلاس کنکور و مشاوره شرکت نکردم. البته فرصت اون پیش نیومد. اما برای همه این طور نیست. کسانی که فرصت داشته باشند می توانند از اساتید خوب این کلاس ها استفاده کنند و بسیار براشون مفید باشه. در کل همت خود دانشجو مهم تر از همه چیز هست.

4- بچه ها اگر بخوان در کلاس های کنکور ثبت نام کنند باید به چه نکاتی توجه داشته باشن؟ چه پارامترهایی برای انتخاب استاد مناسب وجود داره؟
تجربه اساتید و تسلط آنها بر روی موضوع مهمترین نکته است. به نظر من با انتخاب چند درس که دانشجو در آن بیشتر احساس ضعف می کنه می توان به نتیجه بهتر رسید تا اینکه دانشجو در تمام کلاس ها شرکت بکنه و حتی از وقت مطالعه اصلی باز بمونه.

5- آیا شما شرکت در آزمون های آزمایشی رو توصیه میکنید یا اگر دوستان بشینن خونه و درسشون رو خوب بخونن میتونن موفق باشن؟
بله. حتما توصیه می کنم. قرار گیری در فضای آزمون و عادت به گردن درد موقع 4،5 ساعت تست زدن رو حتما باید قبل کنکور تجربه کنند. نکته اصلی تر هم که محک کردن آنچه خوندن در طول 2-3 هفته است.

6- آیا کسی که دروسی رو که در کنکور میان (مثل مدار و سیگنال و …) با کیفیت پاس نکرده باشه میتونه تو کنکور ارشد موفق باشه؟
بله. هر کسی ممکن هست در درس های دانشگاه به علل مختلفی ممکنه نمره ی خوبی رو کسب نکنه. این دلیل بر عدم یادگیری اون نیست. فقط تمرین و حوصله می خواهد و منابع مطالعاتی خوب.

 

7- شما چه برنامه ای رو برای تابستان، پاییز و زمستان (قبل کنکور) داشتید؟ مثلا آیا یه سری از درس ها رو در تابستان خونده بودید و یه سری رو در پاییز یا همه رو با هم پیش بردید؟
من یه سری از درس ها رو نصفه نیمه تو تابستان خوندم. اما بیشتر احساس می کردم دست گرمی هست برای اصل انرژی که در ماه های بعد در پاییز باید میگذاشتیم. زمستان هم که بیشتر جمع بندی و تست کنکور. من همه ی دروس رو با هم پیش می بردم.

8- چه پیشنهادی برای بچه هایی که امسال کنکور دارند دارید؟
حتما از تابستون یه سری مطالب رو شروع کنند. منابع خودشون رو به دقت انتخاب کنند نه با معیار قطر کتاب. و به یاد داشته باشند رنگین کمان پاداش کسانی است که تا آخر زیر باران بمانند.

9- از این که وقتتون رو به ما دادید بسیار متشکرم.

متشکرم. موفق باشید

منبع

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا