سخن مشاورمشاوره رایگانمشاوره های خودمانی

چگونه در تابستان درس بخوانیم؟

با سلام خدمت شما داوطلبان گرامی کنکور ۹۹
همانطور که می دانید برق ارشد مانند سالهای قبل برنامه ویژه ای برای داوطلبان کنکور ارشد خواهد داشت و مطمعن باشید از ابتدا تا انتها کنار شما خواهیم بود.
خواهشی که از شما خواننده گرامی دارم اینست که در صورتی این مقاله را بخوانید که تصمیم خودتان را برای شرروع یک مطالعه جدی گرفته باشید.
اگر تصمیم جدی برای شروع مطالعه دارید مخصوصا کسانی که سال تحصیلی آخر خودشان در دوره کارشناسی سپری میکنند باید تابستان را به چشم یک سکوی پرش ببینید و نهایت استفاده خود را از این روزهای گرم تابستان ببرید تا ان شالله سال بعد در یکی از دانشگاههای خوب با گرایش مورد علاقه اتان مشغول تحصیل شوید.
برای چگونگی نحوه برنامه ریزی ابتدا داوطلبان را به چند گروه تقسیم می کنم:
گروه اول:داوطلبانی که چندین سال است از درس خواندن عقب هستند.
گروه دوم:داوطلبانی که در سال جاری فارغ التحصیل شدند.
گروه سوم:داوطلبانی که سال جاری آخرین سال تحصیلی آنها است.
گروه اول:
این گروه با توجه به اینکه مدت زیادی از درس دور بودند باید ابتدا زمانی را رابرای یادآوری درس ها بگذارند . این گروه بهتر است که کم کم مطالعه خود را شروع کنند و بطور پیوسته هر هفته ساعات مطالعه خود را تا حداکثر آن افزایش دهند.طرح یک برنامه ریزی مناسب و جهت دار و عمل به آن می تواند خیلی سریع باعث پیشرفت شما در درس ها شود و شما را از رقبا جلو بندازد برای یک برنامه ریزی اصولی حتما از یک مشاور و یا رتبه برتر کمک بگیرید تا بهترین برنامه ریزی را برای تابستان خود بریزید.
گروه دوم:
داوطلبانی که در سال جاری فارغ التحصیل شدند وضعیت خوبی از لحاظ تحصیلی دارند چون در جریان درس ها و کنکور بودند. نظر من برای این گروه اینست که پس از یک استراحت اساسی و کوتاه، برنامه خود را برای تابستان بریزند و حداقل روزی ۴ تا۵ ساعت به مطالعه درس ها بپردازند تا بتوانند در تابستان حداقل دو درس (معمولا معادلات دیفرانسیل و مدار۱) مطالعه کنند.پیشنهادی که برای این گروه دارم اینست که آرام وآهسته اما با دقت و تمرکز زیاد مطالعه درس های کنکور را شروع کنید و ا ینکه یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای مطالعه داشته باشید و طوری نباشد که یکسال از وقت خود را به بطالت بگذرانید.
گروه سوم:
این گروه هم مانند گروه دوم وضعیت مناسبی از لحاظ تحصیلی دارند اما زمان کافی برای مطالعه ندارند چون با شروع سال تحصیلی جدید باید همزمان برا ی کنکور و درس های دانشگاه وقت بگذارند .در نتیجه فصل تابستان از فصل هایی است که می تواند برای شما یک سکوی پرش باشد تا از رقبا ی خود عقب نمانید . سعی کنید در تابستان حداقل ۷تا۸ ساعت مطالعه داشته باشید و حداقل ۳ درس (ترجیحا معادلات و مدار و یک درس تخصصی ضریب۴ را شروع کنید) مطالعه کنید.داوطلبان این گروه باید یک برنامه ریزی اصولی داشته باشند تا بتوانند هم در تابستان جلو بیافتند هم در زمستان و پاییز از برنامه خود برای کنکور عقب نیافتند، چه بسیار دانشجوهایی را دیدم که به دلیل برنامه ریزی نامناسب هم در سهای کنکور را خوب نخوانند و نتیجه مناسبی نگرفتند و هم متاسفانه واحد های خود را درست حسابی پاس نکردند و تنها وقت خودر ا هدر دادند ، همیشه گفته ام باز هم خواهم گفت با یک برنامه ریزی اصولی و عمل کردن به آن می توانید ۸۰ درصد راه را تا موفقیت به راحتی سپری کنید.

هر سوالی که دارید زیر همین پست بنویسید در اسرع وقت پاسخ داده می شود.

همچنین می توانید برای ثبت نام در طرح مشاوره رایگان تلفنی شرکت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود

لینک ثبت نام:/http://www.bargharshad.ir/11364

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا