اخبار کنکور و دانشگاه

جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف 43 هزار نفری شد

 معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف، گفت: تعداد کل فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تأسیس تا پایان سال تحصیلی 92-1391 در حدود 43149 نفر می‌باشند.

 

دکتر سعیدی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‏ آموختگان سال تحصیلی 92-1391 دانشگاه شریف که در برج میلاد برگزار شد، گفت: باز هم موسم دانش آموختگی جمعی از عزیزانمان فرا رسید که به گنجینه‌ دانایی و علم مجهز شده‌اند و عازم عرصه‌های کار، تلاش و سازندگی درجای جای میهن عزیزمان می‌باشند.

 

وی با اشاره به تعداد کل فارغ التحصیلان دانشگاه در این دوره گفت: 2499 نفر در این دوره دعای فارغ التحصیلی خود را زمزمه می‌کنند که از این تعداد 920 نفر در مقطع کارشناسی، 1423 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 137 نفر در مقطع دکتری، فارغ التحصیل شده‌اند.

 

سعیدی در ادامه صحبت‌هایش گفت: دانش آموختگان عزیز، شما در این نقطه از دانشگاه جدا نمی‌شوید، بلکه به عضویت خانواده بزرگ 43 هزار نفری فارغ التحصیلان شریف می‌پیوندید.

 

وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه در آینده گفت: از برنامه‌های دانشگاه، بازنگری در ساختار سازمانی خصوصاً در حوزه آموزش به منظور ارتقاء کیفیت نظام آموزشی، توجه ویژه به کیفیت رشته‌ها، برنامه‌های درسی و به روز کردن آنها، توسعه تعاملات بین‌المللی و دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی با دانشگاه‌های معتبر جهان خصوصاً در پردیس بین‌الملل جزیره کیش، تأسیس برنامه‌های فرا رشته‌ای، گرایش‌های برنامه محور و تقاضا محور متناسب با اهداف توسعه صنعتی کشور، در قالب پردیس علوم و فناوری شریف است که به تدریج با تصویب و نهایی شدن آنها در دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اجرا در خواهد آمد.

 

روستا آزاد نیز ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان و خانواده‌هایشان گفت: پس از تلاش 4 ساله و تحمل سختی‌ها، امروز پایان این سختی‌ها را جشن می‌گیریم و امیدواریم که با قدم‌های بلندتان در آینده برای دانشگاه و کشور منشا اثرات خیر باشید.

 

رییس دانشگاه با اشاره به صعود رتبه دانشگاه شریف در رتبه‌بندی‌های جهانی گفت: صعود چشمگیر رتبه دانشگاه شریف در رتبه بندی‌های مختلف بین‌المللی نشان دهنده‌ همت بالای دانشجویان، پشتیبانی خانواده‌هایشان و تلاش مدیریت، اساتید و کارکنان دانشگاه می‌باشد.

 

وی به همه‌ دانش آموختگان خسته نباشید گفت و ابراز امیدواری کرد که دانش آموختگان با تلاش روزافزون خود در راه ارتقای دانشگاه و کشورشان بیش از پیش تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم با هدف قدردانی از مقام استاد از 16 استاد برتر آموزشی، یک استاد برتر معین و یک استاد برتر پیشکسوت تقدیر به عمل آمد. همچنین از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و دانش آموختگان برتر هر دانشکده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد قدردانی شد.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا