اخبار کنکور و دانشگاه

حضور استاد دانشگاه جورجیاتک آمریکا در سمینار کیفیت و داده‌های حجیم واحد علوم و تحقیقات

به گزارش خبرگزاری، دکتر کامران پی‌نبر استاد دانشگاه جورجیاتک آمریکا هدف اصلی خود از سخنرانی در این سمینار تخصصی را به اشتراک گذاشتن تجربیات و تبادل نظرات دانست و گفت: ارتباط و گسترش همکاری بین دانشگاه جورجیاتک آمریکا و واحد علوم و تحقیقات برای ایجاد تیمی متشکل از محققان، اساتید و دانشجویان، به منظور اجرای پروژه‌های مشترک یکی دیگر از اهداف مدنظر برای برگزاری این سمینار است.

وی با بیان اینکه داده‌های حجیم (Big Data) جزء محبوب‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی در جهان به حساب می‌آید، گفت: روزانه با حجم وسیعی از داده‌ها روبرو هستیم که همواره در حال تغییر، نوسان و افزایش هستند، که استفاده از آن‌ها در بهبود کیفیت موثر و مفید است.

پی‌نبر گفت: داده‌های حجیم، حجم مشخص یا تعریف شده‌ای از داده‌ها نیست و برای هر سازمانی بسته به گستردگی فعالیت آن متفاوت است به نحوی که برای سازمانهایی کوچک میزان داده‌های حجیم کمتر از داده‌های است که سازمان‌های وسیع‌تر با آن روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه داده‌ها دارای سه مرحله جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل هستند، افزود: در مرحله نخست باید داده‌ها جمع آوری شوند که این از طریق سیستم‌ها و مکانیزم‌هایی نظیر سنسور‌ها، دوربین‌ها، پرسشنامه‌ها، فرمهای اینترنتی و… صورت می‌گیرد.

استاد دانشگاه جورجیاتک آمریکا، اظهار کرد: نحوه چگونگی استخراج خطا‌ها از داده‌ها و به اصطلاح تمیزکردن داده‌ها، ذخیره سازی آن‌ها، دسترسی سریع در صورت نیاز، مواردی هستند که در مرحله مدیریت داده‌ها مطرح می‌شوند.

وی از ایجاد تیم‌های تحقیقاتی مشترکی در زمینه‌های مختلف تجزیه و تحلیل داده‌های حجیم از جمله تحلیل داده‌های شبکه‌ای وتصویری با مشارکت و همکاری واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

دکتر عباس سقایی مدیر گروه مهندسی صنایع دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات نیز در این سمینار، گفت: موضوع داده‌های حجیم (Big Data) و مهندسی کیفیت، موضوعی است که امروزه در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه موضوع بحث این کارگاه آموزشی مهندسی کیفیت و بهبود فرآیند‌ها از طریق داده‌های بزرگ و حجیم است و مخاطبین اصلی این کارگاه پژوهشگران، صاحبنظران، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی واساتید و صنعتگران هستند، افزود: در این کارگاه بیش از 230 نفر از دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد و 60 نفر از دانشجوی دکتری، اساتید واحد علوم و تحقیقات و دیگر دانشگاه‌های کشور، صنعتگران صنایع از جمله ایران خودرو، سایپا و مپنا و… نیز در این کنفرانس ثبت نام و شرکت کرده‌اند.

 

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا