اختصاصی سایتسخن مشاورمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه اختصاصی با رتبه 25 قدرت کنکور ارشد 95

مصاحبه سایت برق ارشد با آقای محمد امین جلالی کندلجی رتبه 25 رشته برق- قدرت کارشناسی ارشد سال 95 :

 

برق ارشد: با سلام و احترام و ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خود را مختصرا معرفی کرده و بفرمایید رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟ آیا در حین مطالعه برای کنکور شاغل یا دانشجو بودید؟

پاسخ با سلام. من محمد امین جلالی کندلجی هستم. رتیه 25 برق- قدرت کنکور ارشد 95. در دوره کارشناسی در دانشگاه امیرکبیر بودم و با معدل 16/25 فارغ التحصیل شدم. زمان مطالعه برای کنکور دانشجو بودم.

برق ارشد: لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور ارشد و رتبه خود را بیان کنید؟
پاسخ رتبه 25 رشته برق گرایش قدرت

درصدها:

زبان: % 58/89  –  ریاضیات: %60  –  مدار: 42/42 %  –  ماشین های الکتریکی: 69/44 %  –  کنترل خطی: 0  و بررسی سیستم‌های قدرت : 33/33 %

برق ارشد: آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ 

پاسخ فقط در آزمون های مدرسان شریف شرکت میکردم و این آزمون ها فرصت خوبی برای سنجش مطالعه من بود.

برق ارشد: از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

پاسخ تقریبا از تابستان شروع کردم و روزانه 5 ساعت مطالعه داشتم ولی با شروع ترم 7 و 8 چون کنکور اواسط ترم 8 بود ساعات مطالعه من کم تر شده بود ولی بعد از عید به مدت 45 روز، روزانه 9 تا 10 ساعت مطالعه میکردم.

برق ارشد: کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ 

پاسخ گرایش ماشین و الکترونیک قدرت_ دانشگاه صنعتی امیر کبیر

برق ارشد: کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته برق کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

پاسخ  کتاب های مدرسان شریف را پیشنهاد میکنم. در تمام دروس مخصوصا ماشین و ریاضیات این کتاب ها کامل بوده و برای آزمون ارشد کافی می‌باشند.

برق ارشد: به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

پاسخ تداوم در مطالعه. یعنی در طول یک هفته به جای اینکه دو روز اول روزی 10 ساعت ور در روزهای بعد روزی 2 تا 3 ساعت بخوانید، سعی کنید با تداوم در مطالعه روزانه 5 تا 6 ساعت مطالعه کنید. این پیوستگی و تداوم بسیار مهم می‌باشد.

برق ارشد: آیا از ابتدا به رشته برق علاقه داشتید و چطور شد که این رشته را انتخاب کردید؟

پاسخ از زمان دبیرستان در مورد این رشته شنیده بودم و با علاقه این رشته را انتخاب کردم.

برق ارشد: چی شد که حس کردید باید کنکور ارشد بدید؟ واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و … باعث این تصمیم شد.

پاسخ برعکس اطرافیان (به جز خانواده) به پیدا کردن شغل و عدم ادامه تحصیل ترغیب میکردند ولی من اصولا به تحصیل و ادامه تحصیل علاقه دارم و با تصمیم خودم و ترغیب خانواده‌ام کنکور دادم و صددرصد اگر خدا بخواهد تا مقطع دکترا هم ادامه خواهم داد.

برق ارشد: از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

پاسخ از اونجایی که میدونستم درس های با ضریب 4 یعنی مدار، ریاضیات، ماشین و بررسی سیستم های قدرت بسیار مهم هستند، بیشتر وقتم رو رو این 4 درس گذاشتم و برای همین درس کنترل رو 0 زدم. در دو ماه آخر هم خیلی مطالعه کردم و با مرور مطالب خودمو رسوندم.

برق ارشد: نحوه درس خوندنتون چطور بود؟ کجا درس می‌خوندین؟ خونه یا کتاب خونه؟ گروهی یا فردی؟

پاسخ من درس خوندن فردی رو ترجیح میدم و محیط کتابخونه دانشگاه بهترین جا برای مطالعه بود. اما در تابستان بعضی درس هارو با دوستم که ایشون هم رتبه 18 قدرت شدن میخوندیم.

برق ارشد: روش خاصی برای تست زدن داشتید؟ مثلا تستهای سخت رو بپرید یا تستی رو علامت بزنید و

پاسخ روش خاصی نداشتم. کنکور ارشد با کنکور کارشناسی کاملا متفاوت است. در کنکور کارشناسی سرعت حرف اول رو میزد ولی در کنکور ارشد به دلیل سختی مطالب و کم بودن تعداد سوالات دقت حرف اول رو میزد. من کنار تست ها نوت مینوشتم و سعی میکردم اونارو مرور کنم.

برق ارشددر زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چند ساعت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

پاسخ در مواقع استراحت من موسیقی گوش میدادم یا فیلم میدیدم، با خواهرم گپ میزدم و بعضی وقتا با دوستام بیرون میرفتم و چون خوابگاهی بودم موقعی که به خونه میرفتم درس رو تعطیل میکردم.

برق ارشد: چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتتون بیشترین تأثیر رو داشتن؟

پاسخ اول از همه خدا. بعدش خانوادم مخصوصا خواهرم.

برق ارشد: کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

پاسخ من درس کنترل خطی رو مطالعه کردم و متاسفانه اواخر اونو کنار گذاشتم… توصیه میکنم هیچ درسی رو حذف نکنن برای کنکور.

برق ارشد: به نظرت باید برای هر درس چند تا منبع رو خوند یا به عبارتی یک منبع کامل کافیه؟

پاسخ نیازی به چند منبع نیست. با انتخاب یک منبع کامل برای درس و مطالعه دقیق اون نتیجه مطلوبی حاصل میشه. چند منبع رو خوندن فقط باعث تخریب تمرکز داوطلب میشه. ولی اگر استثنا در یک درس خیلی احساس ضعف کردن میتونن از دو منبع کنار هم استفاده کنن.

برق ارشد: ممکنه بفرمائید به چه نحوی درس میخونید، از چه منابعی استفاده می کردید و اینکه آیا اگر دوباره برگردید بازهم از همان منابع و همان شیوه مطالعه استفاده می کنید یا خیر؟

پاسخ من اول متن درس رو میخوندم. فرمول ها و نکات رو در می آوردم و بعد از چن روز سوال و تست حل میکردم. اگه به عقب برگردم باز هم همون کتابا رو میخونم.

برق ارشد: به نظر شما کلاس رفتن برای موفقیت در کنکور ارشد الزامیه یا بدون کلاس هم میشه رتبه خوبی آورد؟

پاسخ من خودم کلاس نرفتم و پیشنهاد میکنم اگر لازم نیست کلاس نرن ولی بعضی دانشجو ها اگر در یک درس اشکال دارن میتونن در کلاس های خوب اون درس شرکت کنن.

برق ارشد: بچه ها اگر بخوان در کلاس های کنکور ثبت نام کنند باید به چه نکاتی توجه داشته باشن؟ چه پارامترهایی برای انتخاب استاد مناسب وجود داره؟ 

پاسخ من اطلاعی از کلاس های کنکور ندارم ولی مطمئنا کلاس های آموزشگاه هایی که آزمون های آزمایشی برگزار میکنن کلاس های مفیدی میتونن باشن.

برق ارشد: آیا شما شرکت در آزمون های آزمایشی رو توصیه میکنید یا اگر دوستان بشینن خونه و درسشون رو خوب بخونن میتونن موفق باشن؟

پاسخ آزمون های آزمایشی فقط فرصتی برای سنجش مطالعه داوطلب هاست که در واقع خودشون رو بسنجن و اگر شرکت کنن مطمئنا بهتر خواهد بود.

برق ارشد: آیا کسی که دروسی رو که در کنکور میان (مثل مدار و سیگنال و …) با کیفیت پاس نکرده باشه میتونه تو کنکور ارشد موفق باشه؟

پاسخ بله صددرصد. با مطالعه کافی و مناسب و انتخاب منبع مناسب میشه موفق بود.

برق ارشد: شما چه برنامه ای رو برای تابستان، پاییز و زمستان (قبل کنکور) داشتید؟ مثلا آیا یه سری از درس ها رو در تابستان خونده بودید و یه سری رو در پاییز یا همه رو با هم پیش بردید؟

پاسخ تقریبا تا یک چهارم درس هارو تابستون خوندم و بقیه رو تا عید تموم کردم و بعد از عید مرور کردم و تست زدم.

برق ارشد: درس خواندن جدی برای کارشناسی‌ارشد را از کی شروع کردی؟

پاسخ دو ماه مونده به کنکور. قبلش فقط مطالعه کلی بود و زیاد تست نمیزدم.

برق ارشد: همه درس‌ها را به یک اندازه می‌خواندی؟

پاسخ بعضی درس ها مثل ماشین و مدار رو بیشتر میخوندم.

برق ارشد: کدام درس برایت آسان‌تر از همه درس‌ها بود؟

پاسخ ماشین های الکتریکی.

برق ارشد: و سخت‌ترین درس؟

پاسخ مدار که البته درصد نسبتا خوبی زدم.

برق ارشد: تجاربی که فکر میکنید برای پشت کنکوریها مفیده بیان کنید ؟

پاسخ مطالعه با پیوستگی، دقت در هنگام مطالعه و عدم حذف حتی 1 درس سخت.

برق ارشد: در پایان مهم‌ترین توصیه‌ای که برای داوطلبان کنکور سال بعد دارید چیه؟

پاسخ کنکور برخلاف اسمش چیز سختی نیست. با مطالعه مفید و نه خیلی زیاد میشه موفق بود. پس سعی کنید با پیوستگی درس هارو بخونین چون زیاد با موفقیت فاصله ای ندارین.

برق ارشد: آیا با سایت برق ارشد آشنا بودید و ارتباط داشتید و از مطالب آن استفاده می کردید؟ چگونه با سایت برق ارشد آشنا شدین و بیشتر از کدام مطالب آن استفاده میکردید؟

پاسخ بله. کارنامه های کنکور های سال قبل رو میدیدم اونجا. و سوالات کنکور های سال های قبل رو از اونجا پیدا کردم. از سوالات و مصاحبه های گذاشته شده استفاده میکردم. و از طریق دوستم با این سایت آشنا شدم.

برق ارشد: با تشکر از وقتی که برای مصاحبه و کمک به دانشجویان سال آینده دادید.

کارنامه-25-قدرت
کارنامه 25 قدرت


مطالب سایت برق ارشد و مشاوره ای در کانال تلگرام

https://telegram.me/joinchat/BvebbTv3jEWlnF-1uBecKg

https://telegram.me/bargharshad

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا