اخبار کنکور و دانشگاه

سوالات متداول دانشجویان کارشناسی ارشد…

مرخصی تحصیلی وانصراف از تحصیل:

دانشجوی کارشناسی ارشد در طول تحصیل چند نیمسال می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند و در صورت عدم ثبت نام وضعیت او چگونه است؟

شرایط انصراف از تحصیل چگونه است؟ دانشجو در طو دوره می تواند حداکثر یک نیمسال تحصیلی با تائید دانشکده و موافقت گروه رشته ی مربوطه از مرخصی تحصیلی استفاده کند. مدت مرخصی تحصیلی جزو سنوات تحصیل دانشجو محسوب می شد. در صورتی که دانشجو بدون کسب موافقت دانشکده یک نیم سال ترک تحصیل از ادامه تحصیل محروم می شود.

چه دانشجویانی به عنوان محروم از تحصیل شناخنه می شوند؟ اگر میانگین نمرات دانشجو در ۲ نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۴ باشد یا دانشجو بدون کسب موافقت یک نیمسال ترک تحصیل نماید از ادامه تحصیل تحصیل محروم می شود.

در دوره کارشناسی ارشد تغییر رشته یا گرایش امکان پذیر است؟ تغییر رشته بر اساس مقررات آموزشی ممنوع است. هیچگونه درخواست تغییر رشته پذیرفته نمی شود.

پذیرش دانشجو به صورت میهمان ترمی و یا میهمان تکدرس از سایر دانشگاه ها و یا بالعکس چگونه است؟ برای میهمان تکدرس دانشجو باید مطمئن شود برای ترم مورد نظر آن درس ارائه می شود سپس نامه را از دانشگاه مبداء به دفتر معاونت آموزشی تحویل داده پس از طی روند اداری و پس از تایید دانشکده میهمانی فرد به دانشگاه مبداء اعلام می شود.

ضوابط و روند خروج از کشور چگونه است؟ اگر خروج از کشور دانشجو جهت شرکت در کنفرانس یا ارائه مقالات باشد باید از معاونت پژوهشی اقدام  نماید و پس از مکاتبه  دفتر معاونت آموزشی دانشگاه  با اداره کل آموزش، دانشجو به آن واحد مراجعه می نماید.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا