اخبار کنکور و دانشگاهدانشگاه های بورسیه و دارای شرایط خاص

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر بر روی سایت قرار گرفت!

 

برای مشاهده اطلاعات فوق به ادامه مطلب مراجعه نمائید.

معرفی،چگونگی مصاحبه،رتبه های قبولی دانشگاه مالک اشتر بر روی سایت قرار گرفت!

 

معرفی دانشگاه مالک اشتر: 

دانشگاه صنعتی مالک اشتر یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است.
این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال ۱۳۶۵ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و آموزش عالی تأسیس گردید.
در ابتدا مرکزیت دانشگاه در شاهین شهر اصفهان قرار داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۸ بمنظور توسعه دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و تعامل آموزش و پژوهش در صنایع مورد نظر که عمدتاً در تهران مستقر بودند مرکزیت دانشگاه از شاهین شهر به تهران انتقال یافت و هم‌اکنون این دانشگاه دارای مجتمع‌های دانشگاهی و مراکز آموزشی و تحقیقاتی به شرح ذیل می‌باشد:

مجتمع دانشگاهی مواد و مهندسی شیمی؛

مجتمع دانشگاهی هوافضا؛
مجتمع دانشگاهی مدیریت و مهندسی صنایع؛
مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی (فیزیک – شیمی – ریاضی)
مرکز آموزشی و تحقیقاتی علوم و فناوری زیستی؛
مرکز آموزشی و تحقیقاتی علوم و فناوری نوین ساخت؛
مرکز آموزشی و تحقیقاتی فضایی.
دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان
مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی؛
مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیردریا ؛
دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا؛
دانشکده مهندسی مواد؛
دانشکده مهندسی برق و الکترونیک؛
دانشکده مهندسی صنایع؛
دانشکده علوم و مهندسی دریایی؛
دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران (پردیس)
مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری‌های ساخت؛
مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک؛
مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوری‌های نرم؛
مجتمع دانشگاهی فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ؛
مجتمع دانشگاهی علوم و و فناوری‌های نوین ؛
پژوهشکده پدافند غیر عامل

برای مشاهده تصاویر بیشتر از این دانشگاه اینجا را کلیک نمائید

 

هم اینک دانشگاه صنعتی مالک اشتر با برخورداری از توانمندیها و قابلیت‌های علمی و فنی لازم سازماندهی فعالیت‌های پژوهشی – آموزشی مجموعه‌های آکادمیک، ایجاد ارتباط سیستماتیک با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور، انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌های کاربردی – توسعه‌ای – بنیادی، گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و دوره‌های تخصصی کوتاه مدت تکنولوژی محور و نیز دوره‌های کاردانی و کارشناسی خاص برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، توسعه اطلاع‌رسانی و انفورماتیک، ساماندهی امر جذب و انتقال تکنولوژی و خدمات علمی و فنی با تشکیل آزمایشگاه‌های آکرودیته (معتمد)، ساماندهی امر استانداردسازی محصولات صنعتی، تشکیل انجمن‌های علمی و… در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

انجمن‌های علمی دانشجویی فعال:

انجمن علمی مهندسی مکانیک
انجمن علمی مهندسی برق
انجمن علمی مهندسی هوافضا
انجمن علمی مهندسی دریا
انجمن علمی مهندسی مواد
انجمن علمی مهندسی اپتیک و لیزر
انجمن علمی مهندسی صنایع
انجمن علمی نانو تکنولوژی
انجمن علمی خلاقیت و نوآوری
انجمن علمی مکاترونیک و ربوتیک
انجمن علمی ریاضی
انجمن علمی فیزیک
انجمن علمی شیمی

در سال ۸۷ پژوهشکده ای به همت اعضای انجمن علمی فیزیک دانشگاه تشکیل شد و به نام دانشمند فقید کشورمان زنده یاد دکتر اردشیر حسین پور مزین شد که هم اکنون دو پژوهشسرای هسته ای واپتیک ولیزر آن مشغول به فعالیت اند در پژوهشسرای هسته ای دانشجویان رشته های مختلف در سه گرایش (رآکتور -بهداشت هسته ای- رادیو ایزوتوپ ) به پژوهش میپردازند. در اجلاس مجمع عمومی اتحادیهٔ دانشجویان فیزیک ایران که تیر ماه ۸۸ در دانشگاه یزد برگزار شد بعد از بیان تئوری (آموزش-پژوهش) این پژوهشکده توسط نمایندهٔ انجمن فیزیک , این روش به صورت الگوی مناسبی برای دیگر دانشگاههای کشور مورد استقبال قرار گرفت و همچنین انجمن فیزیک دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان نمایندهٔ قطب سوم کشور در اتحادیه دانشجویان فیریک ایران شناخته شد

مجموعه های آموزشی پژوهشی دانشگاه :

مجتمع دانشگاهی ارتباطات و فناوری اطلاعات ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی برق و الکترونیک ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی علوم کاربردی (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری زیر دریا (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی علوم و فناوری فارس (شیراز)

مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوری های نرم ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوا فضا (اصفهان – شاهین شهر)

مجتمع دانشگاهی مواد و فناوری های ساخت ( تهران- لویزان)

مجتمع دانشگاهی هوا فضا ( تهران- اتوبان تهران /کرج )

دانشکده مهندسی برق (اصفهان – شاهین شهر)

دانشکده مهندسی پدافند غیرعامل ( تهران- لویزان)

دانشکده شیمی و مهندسی شیمی ( تهران- لویزان)

دانشکده مهندسی صنایع (اصفهان – شاهین شهر)

دانشکده مهندسی مواد (اصفهان – شاهین شهر)

پژوهشکده فناوری های زیستی (تهران – لویزان )

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال (فریدون کنار)

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال غرب (ارومیه)

پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی هرمزگان (بندر عباس)

مرکز فناوری اطلاعات و خدمات علمی اصفهان (شاهین شهر)

مرکز فناوری اطلاعات و خدمات علمی تهران (لویزان)

هم اینک دانشگاه صنعتی مالک اشتر با برخورداری از توانمندیها و قابلیت‎های علمی و فنی لازم ، با سازماندهی فعالیت‎های پژوهشی – آموزشی مجموعه‎های آکادمیک، ایجاد ارتباط سیستماتیک با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور، انجام پروژه‎های تحقیقاتی در حوزه‎های کاربردی – توسعه‎ای – بنیادی، گسترش دوره‎های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور و دوره‎های تخصصی کوتاه مدت تکنولوژی محور و نیز دوره‎های کاردانی و کارشناسی خاص برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، توسعه اطلاع‎رسانی و انفورماتیک، ساماندهی امر جذب و انتقال تکنولوژی و خدمات علمی و فنی با تشکیل آزمایشگاه‎های آکرودیته (معتمد)، ساماندهی امر استانداردسازی محصولات صنعتی و تشکیل انجمن‎های علمی و… در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می‎دهد.

دبیر خانه های مرکزی دانشگاه در تهران ، بزرگراه شهید بابایی، لویزان و اصفهان ، شاهین شهر ، انتهای بلوار فردوسی مستقر می باشد .

 

معرفی دانشکده مهندسی برق و الکترونیک:

دانشکده مهندسی برق از سال 1365 هجری شمسی همزمان با تاسیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، فعالیت آموزشی خود را به منظور تامین متخصصین الکترونیک مورد نیاز کارخانجات وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز کرد و هم اکنون علاوه بر تربیت کارشناسان الکترونیک فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با زمینه های مختلف مهندسی برق را دنبال می کند.
این دانشکده در طول مدت حیات خود بر حسب ضرورتها و سیاستهای تعیین شده از سوی مراجع بالاتر عهده دار اجرای دوره های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است، و هم اکنون نیز در صدد اخذ مجوز برای اجرای دوره های کارشناسی ارشد مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.


 

آدرس : تهران – بزرگراه شهید بابایی – لویزان – دانشگاه صنعتی مالک اشتر


آدرس : اصفهان -شاهین شهر – انتهای بلوار فردوسی – دانشگاه صنعتی مالک اشتر
وبسایت دانشگاه : www.mut.ac.ir

تجربیات برخی دوستان در مورد مصاحبه دانشگاه مالک اشتر:

 

تاریخ : 87/3/28

مطلب زیر تجربه منه از شرکت در مصاحبه دانشگاه مالک اشتر … با توجه به گفته دانشجویان این دانشگاه مبنی بر یکسان بودن روال این مصاحبه در سالهای اخیر ، مطالعه این مطلب می تونه به شما برای موفقیت در مصاحبه این دانشگاه کمک کنه .

مکان انجام مصاحبه : تهران – لویزان – بزرگراه شهید بابایی – جنب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

زمان : ساعت 8 صبح

مدارک مورد نیاز : اصل شناسنامه

گرچه زمان حضور در دانشگاه ساعت 8 صبح اعلام شده اما اگه شما یکی دو ساعت دیر کنین اتفاقی نمی افته فقط نوبت مصاحبه حضوری شما احتمالا به نزدیکای غروب میرسه .

در ابتدای ورود اطلاعات شناسنامه ای شما بر روی فرمی ثبت میشه این فرم در حقیقت نوبت مصاحبه شفاهی شماست همچنین فرم دیگه ای به شما داده میشه که شما اطلاعاتی از قبیل : انگیزه شما برای انتخاب دانشگاه مالک اشتر ، انگیزه شما برای انتخاب رشته mba ، دانشگاه و معدل دوره کارشناسی ، رتبه شما در کنکور کارشناسی ارشد ، دانشگاه مالک اشتر در کدوم اولویت انتخاب کردین و … رو باید در این فرم بنویسین . ضمنا یه کاتالوگ معرفی دانشگاه مالک اشتر و یه خودکار هم به شما داده میشه .

پس از این مرحله به شما میگن که به سالن اجتماعات دانشگاه برید ، اونجا یه دفترچه سوال شامل 40 سوال تستی در مورد بینش دینی و تاریخ انقلاب اسلامی به شما داده میشه که باید جواب بدین البته زمانش فکر می کنم نامحدوده ولی خودتون سر 20 دقیقه خسته میشین و پاسخنامه رو تحویل میدین . اگه میخواین این سوالها رو خوب جواب بدین سعی کنین درمورد مطالب زیر اطلاعاتی کسب کنین : توحید ذاتی ، توحید عملی ، قاسطین و ناکثین و مارقین ، تاریخ فتح خرمشهر ، اصول 110 و 111 و 112 قانون اساسی ، روز مبارزه با استکبار جهانی ، سال واقعه طوفان شن و دلیل امریکایی ها برای حمله به ایران ، قاعده نفی سبیل و …

پس از این آزمون یه فرم دیگه به شما داده میشه که در این فرم از شما خواسته شده مشخصات کلیه اعضای خانواده ، سابقه سیاسی وابستگان ، مشخصات وابستگان شما که در خارج از کشور زندگی می کنند و … رو در این فرم بنویسین .

مرحله آخر مصاحبه حضوریه . وقتی که اسم شما رو صدا زدن برای مصاحبه تشریف می برین ؛ این مصاحبه برای هر نفر حدود 40 تا 50 دقیقه طول می کشه . سوالاتی که از هر نفر پرسیده میشه متفاوته اما تعدادی از اونها عبارت است از : مشخصات کلیه افراد خانواده و میزان تحصیلات آنها ، نظرتون درباره انرژی هسته ای ، آخرین خبری که شنیدین ، آخرین کتابی که خوندین ، آخرین نماز جمعه و آخرین راهپیمایی که رفتین ، واجبات نماز ، نمازهای واجب ، آیه الکرسی تو چه سوره ای هست ، حدیث ثقلین ، نماز آیات و نماز جمعه چه جوری خونده میشه ، راه های شناخت خدا ، فرق زهد و تقوی ، نظرتون درباره ولایت فقیه ، روز قدس و … ضمنا اگه توی انتخابات سال گذشته مجلس شرکت نکردین بهتره همین الان یه بهونه درست و حسابی جور کنین .
اگه نوبت مصاحبه تون بعد از ظهر شد ناهارو مهمون دانشگاه هستین … نوش جونتون
یه نکته : گر چه دانشگاه مالک اشتر در مورد پوشش و نوع لباس دانشجوهاش سختگیری نمی کنه ، اما دخترها بهتره در زمان مصاحبه حجاب کامل اسلامی رو رعایت کنند . قبول که شدین دیگه کسی (خیلی) کاری باهاتون نداره .

 

تاریخ : 88/3/31

مصاحبه مالک اشتر نزدیکه. کسانی که مصاحبه دارن بدونن کار سختی پیش رو ندارن و تقریبا یه چیز فرمالیته در انتظارشون هست. به نکات زیر توجه کنید مطمئن باشید که هیچ اتفاقی نمی افته و فقط رتبه سراسریشون منظور میشه :

اول اینکه طبق آخرین صحبت هایی که تا امروز کردم( خرداد ٨٨ ) هنوز برای کارشناسی ارشد مصاحبه عقیدتی و حفاظت اطلاعات هست در حالی که قرار بر حذف اون بود چون دانشگاه دیگه پذیرش بورسیه نداره و عملا مصاحبه بی معنیست و تاثیری بروی قبولی نداره. پس مطمئن باشید فرمالیته هست و سعی کنید با ظاهری مذهبی و فریبنده! برای مصاحبه برید و در ضمن حداقل با اصول دین و مطالب زیر آشنا باشید:

مصاحبه از دو قسمت تشکیل شده : عقیدتی- سیاسی و حفاظت اطلاعات

اما سوالای هر بخش :

معمولا مصاحبه عقیدتی – سیاسی شامل سوالاتی از توضیح مسائل مثل ارکان نماز و شکیات نماز و مسائل کلی دینی هست. همچنین سوالاتی از اینکه چه روزنامه و کتابهایی مطالعه می کنید صورت می گیره. آمادگی برای قرائت قرآن داشته باشید. ایام مهم سال مثل مبعث و تاریخ های مهم دینی و مملکتی رو به یاد داشته باشید.

به عنوان مثال سوالاتی که از خود من یا دوستانم شد:
١- چرا به وجود خدا معتقد هستی؟ چرا هستی به وجود خداوند نیاز داره؟
٢- ارکان نماز رو نام ببر
٣- نام مرجع تقلید شما؟ چرا و چگونه این مرجع رو انتخاب کردید؟
٣- اگر رهبری ( ولی فقیه ) در مورد موضوعی نظری متفاوت با مرجع تقلید شما داشته باشه به کدامیک بایستی عمل کرد؟
۴- قرائت قرآن
۵- ٢٧ رجب چه روزیه؟
۶- شک بین رکعات مختلف نماز
٧- چه روزنامه ای می خونید؟ آخرین کتابی که مطالعه کردید؟ روزی چند ساعت تلویزیون نگاه می کنید؟
٨ – آگاهی از انواع و اقسام نمازهای غیر یومیه. مثل میت و غیره

مسلما بسته به شخصی که از شما مصاحبه می گیره این سوالات متفاوت می شه ولی چهار چوب کلی عقیدتی سیاسی همین هاست. مدت اون بین ٣٠ تا ۴۵ دقیقست.

و سوالات حفاظتی شامل اینکه در مورد خودتون و زندگیتون توضیح بدید. در مورد مسائل مهم ملکتی و سیاسی نظر شما رو می خوان. در مورد سابقه هایی که احیانا اگه داشتید. آیا در خارج کشور فک و فامیل دارید یا نه. و سوالاتی از این دست.
سوالاتی که از من یا دوستانم شده بود :
١- ده دقیقه در مورد این ٢٠ و اندی سال زندگیت توضیح بده!؟
٢- در مورد جنگ آمریکا توی عراق و افغانستان نظرتون چیه؟ فکر می کنید آمریکا به ایران حمله کنه؟ چرا؟
٣- مهمترین مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور چیه؟
۴- سابقه بسیجی دارید؟
۵- خارج از کشور کجاها فامیل دارید؟ ( اگه توی آمریکا یا کشورهای اروپایی که با ایران مشکل دارن فامیل دارید بگید ندارم، عمرا بیان تحقیق کنن که راست گفتید یا نه! )

یه مصاحبه کتیی هم دارید به این صورت که باید به سوالات بلی ، خیر روان بهداشت جواب بدید و امتحان کتبی احکام که مسائل اون خیلی ساده و پیش پا افتادست.

توصیه من به شما : موقع مصاحبه کم نیارید همیشه مثل یه کشتی گیر مقابل فن حریف بدل بزنید مثلا از من پرسید ٢٧ رجب چه روزیه؟ نمی دونستم، جواب دادم حضور ذهن ندارم ولی ١٣ رجب میلاد امام علی (ع) هست. که به نسبت اهمیت کمتر به مبعث پیامبر نشون میده شما حواستون به ایام دینی هست و فقط مشکل حضور ذهنه!

به یاد داشته باشید سوالات صد در صد فرمالیته است و اصلا اضطراب نداشته باشید .و به راحتی می تونید به سوالات جواب بدید. مهم رتبه کنکور سراسری است و نه مصاحبه. مصاحبه از نظر اونها یه فیلتر برای گرفتن ذرات خیلی خیلی بزرگه! که با تیپ فریبنده روز مصاحبه همه چیز حل میشه!! اصلا نگران نباشید.

در مورد دانشگاه مالک اشتر واحد اصفهان ( شاهین شهر ) باید بگم :

برای دختر خانمها چون خوابگاهی در نظر گرفته نشده و تعدادشون کمه تشریف می برن توی خونه های ویلایی شهرک اساتید دانشگاه و جای راحتی دارن و نگران نباشن.
برای آقا پسر دو بلوک خوابگاهی داره و از نظر خوابگاه مشکلی نخواهید داشت. فقط مطلع باشید این دانشگاه فقط دانشجوی پسر می پذیره و تعداد محدودی دختر در کارشناسی ارشد. سطح دانشگاه سال به سال در حال بهتر شدنه چون بعد از تعطیلی سال ٧٨ و برداشته شدن سیستم بورسیه از سال ٨٢ به عنوان یک دانشگاه دولتی معمولی شروع به کار کرد. سعی کنید اینجا رو به عنوان آخرین راه چاره برای قبولی در رشته های فنی مهندسی انتخاب کنید. برای کارشناسی اگه دانشگاه ازاد شهرتون پذیرفته شدید( اگه تو یه کلان شهر زندگی می کنید ) از نظر من اگر توان مالی دارید سعی کنید در شهر خودتون ادامه تحصیل بدید.

 

تاریخ : 90/3/30

من پارسال برای مصاحبه رفتم سوال هایی که از من پرسیدن ایناست:
مشخصات شخصی(اسم و فامیل وتاریخ تولد سال فارغ التحصیلی اینکه عضو ارگان خاصی هستید یا نه)
مرجع تقلیدت کیه؟
اصول دین چیاست؟ فرق اصول و فروع دین؟ دلیل غیبت امام زمان
نماز آیات چطوریه، تیمم چطوریه، خمس چیه و به چه مصارفی می رسه، مفهوم استحاله، آیا تیمم بر سیمان درست است یانه؟ وقتی که غسل می کنید حتما باید کف پا رو شست یا نه؟ قلب قرآن، عروس قرآن، چقدر قرآن می خونی؟ یه آیه از سوره بقره هم خوندن و گفتن چه معنی میده البته آیش آسون بود، معوذتین چیست؟ نماز جمعه چطوریه، آخرین باری که نماز جمعه رفتین.
رئیس شورای نگهبان کیه؟ منظور از قوه مقننه چیست؟ مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کاری انجام می دهد؟ لایحه چیه؟ طرح چیه؟ یه چیزی هم از سخنان رهبری پرسید که یادم نیست
اینا سوال هایی که یادم مونده.

من تقریبا به خیلی از سوالا نیمه نصفه جواب دادم.به نظر من تاثیر زیادی داره،بخصوص با توجه به وقایع یکی دو سال پیش. اگه عضو فعال بسیج یا ارگان دیگه ای باشید می تونه خیلی موثر باشه . مثلا یادمه از من پرسید آیا بعد از فارغ التحصیل شدن توی مسجدی جایی فعالیت داشتی یانه؟
یک چیز دیگه که از سوالا یادم اومد اینه که وقایع تاریخی رو مثل هفت تیر سیزده آبان، روز ملی فناوری هستی و… رو یاد داشته باشید در مورد اتفاقاتی که اخیرا در جهان و ایران افتاده آگاهی کامل داشته باشید

 

تاریخ : 90/4/14

مصاحبش خیلی آسونه .و اکثر 80 % تو مصاحبه قبول میشن .فقط میمونه رتبه و نمره کتبیت که من رتبم خوب نبود و در نتیجه قبول نشدم

 

تاریخ :
90/4/14

1- تست قد ووزن
2-مصاحبه عقیدتی
3-مصاحبه سیاسی
4-تست ورزش
5-تست پزشکی

 

تاریخ : 90/4/12

من امروز رفتم .
ورودی یه فرم میدن . داخل که رفتید پر میکنید .
پر که کردید باید مدارکی که دارید رو پیوست کنید( منگنه هست )
بعد باید برید فرم شماره ۲ رو تحویل بگیرید که سه صفحه است . میاید اونم پر می کنید .
بعد از پر کردن نوبت به خدا میرسه که به شما صبر ایوب بده تا بتونید ۲-۳ ساعتی رو تحمل کنید تا صداتون کنن برای مصاحبه . (من صبح ساعت ۶:۴۰ اونجا بودم ساعت ۱۰:۴۵ رفتم برای مصاحبه !!!)
اما مصاحبه‌:
مصاحبه ۴ بخش داشت‌:
۱- رشته و سوابق آموزشی پژوهشی
رتبه‌، معدل‌، شروع و پایان مقطع لیسانس و …
۲- خانواده
شغل پدر و مادر
تعداد اعضای خانواده
حجاب و پوشش مادر و خودتون
سابقه جبهه پدر
خانواده شهید ،جانباز‌، ایثاگر، آزاده
۳-س‌ی ا س ی
تاریخ های مهم (از من ۷ یا ۸ مورد پرسید‌، هم قمری هم شمسی )
مسائل روز ایران و جهان
اتفاقات مجلس
بحث روز کشور
ولی فقیه کیست ؟ چرا هست ؟ از کی به وجود اومد ؟ چرا لازمه؟
هولوکاست
و …
۴-احکام و تاریخ اسلام
مرجع تقلیدت کیه؟
۴ قل رو بگو
تشهد و سلام
شک بین رکعت ۳ و ۴
شک در نماز سه رکعتی
غسل ارتماسی – وضو جبیره -تیمم
بعد از رحلت پیامبر چه اتفاقی افتاد ؟
پیامبران اوالعظم؟ کتاباشون ؟
و …

البته یه تعهد نامه هم میدن که باید امضا کنید . شما تعهد میدید که وزارت دفاع مختار هست بعد از اتمام درس هرجا لازمتون داشت استخدامتون بکنه .( من امضا کردم ولی اثر انگشت نزدم !!! )

کل مصاحبه من ۴۵ دقیقه طول کشید اما توی همین مدت ۳ نفر دیگه اتاق ۱۰۴ مصاحبشون تموم شد !!!
منو کامل تفتیش عقاید کرد !!!
موبایل دوربین دار اجازه نمیدن ببرید داخل .
چادر هم اجباری نیست اما چادری نباشید احتمالش زیاده ردتون کنن . (البته فقط خانم‌ها )
کسانی که سرباز بودن یا خودشون کارمند نیرو های مصلح‌، نفرات اول بدون نوبت رفتن داخل .
به سرباز هام گواهی میدادن که بتونن به پادگان بدن .

راجع به مدرک:
اصل مدرک رو نمی خوان . فقط کپی لازمه .

راجع به پاسخ‌ها‌:
من تقریبا ۹۰% سوالارو جواب دادم .
سوالای سیاسی سعی کنید زیاد اظهار نظر نکنید . بیشتر هم نقل قول کنید از مسئولین مملکت . یعنی ارجاع بدید به نظر اونها .

راستی راجع به ماهواره هم پرسید .دارید ؟ نظرت چیه ؟ موسیقی گوش می کنی ؟ انتخابات شرکت می کنی ؟ راهپیمایی چطور ؟
اسم امام دهم ؟

راجع به اثر انگشت‌:
اجباری بود اما من یادم رفت‌، اون آقاهم چیزی نگفت ‌، منم صداشو در نیاوردم !!!

تاریخ های مهم‌:
انتهای تقویم‌ها معمولا میشه پیدا کرد.
اما چند تاش که مهم هست ایناست‌:
۲۰ فروردین – روز ملی فناوری هسته ای
۱۰ اردیبهشت – روز خلیج فارس
۹ دی – روز بصیرت ملی
۱۴ بهمن – فناوری فضایی
۱۳ آبان – روز دانش آموز
۱۶ آذر – روز دانشجو
و
روز عید غدیر‌، قربان‌، مبعث .
رحلت پیامبر
۳ شعبان – میلاد امام حسین
و …

به سوال‌ها باید کوتاه جواب داد. خانومه اصلا اجازه نمی داد ۱ جمله من ۲ تا بشه. چون به محض اینکه اولین جمله تموم می شد‌، با توجه به جواب من یه سوال می پرسید . خیلی سریع و بدون مکث می پرسید . یکم می خواستی فکر کنی‌، سوال بعدی رو می پرسید .

اینم بهتره بدونید که همه سوال‌ها و جواب‌ها مکتوب می شن.

 

تاریخ : 90/4/13

سوال هایی که از من پرسیدن و ممکنه براتون مفید باشه:

۲۰ فروردین چه روزی است؟
۳۱ شهریور چه روزی است؟
جهاد اکبر چیست؟
تعداد اعضای شورای نگهبان؟
وزیر دفاع کیست؟
نقش شما در جریان انتخابات سال ۸۸؟
به کی رای دادید؟

تشهد؟
مباح چیست؟
اجماع چیست؟
فتوا چیست؟
آخرین باری که رساله خوندید؟
آخرین باری که نماز آیات خوندید؟
نماز جماعت میرید؟
نماز جمعه چطور؟
آخرین راهپیمایی تون؟
اصول گرا یعنی چه؟
اصلاح طلب یعنی چه؟

و شاید چند سوال دیگر …..

 

تاریخ : 90/4/18

بالاخره منم ۵شنبه رفتم واسه مصاحبه،بدترین روز ممکن! برگشتیهای روزای قبل بعلاوه ما که نوبتمون ۵ شنبه بود
به غلط کردن افتادم به خدا، فکرشو نمیکردم دیگه در این سطح باشه، ۸:۳۰ صبح رسیدم دانشگاه ۵:۳۰ نوبت مصاحبم شد!!!!
بابا یه مصاحبه رد کردن اینقدر زجر دادن نداره که.

مصاحبه گر به من گفت ۱۰برابر ظرفیت اعلام کردن!

میگفتن پارسال ۴ برابر ظرفیت واسه مصاحبه مجاز کردن
مصاحبه‌ها هم خیلی سختگیرانه انجام شد من شخصا نصف سوالا رو تونستم جواب بدم.

از من که یه سوالای عجیب غریبی به غیر احکام پرسید گیر داده بود به تعریف اصلاحات و سران فتنه سبز!یکی دیگه هم خبرهای لبنان!

 

تاریخ : 91/3/11

شاید خیلی از شما میخواید خودتون رو برای مصاحبه دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده کنید، حتما کلی سوال توی ذهنتون هست و دنبال یکی میگردید که شرایط مصاحبه و تیپ سوالات رو ازش بپرسید. در اینجا اون چیزی رو که فکر میکنم لازمه بدونید، برای شما توضیح میدم.

چیزایی که باید بدونید:
*دانشگاه صنعتی مالک اشتر دو واحد اصلی در تهران و شاهین شهر اصفهان داره، همینطور واحد های دیگری هم در بعضی شهر های دیگه هست.به هر حال بیشترین رشته ها در این دو واحد اصلی ارائه میشن.

*واحد تهران دانشگاه مالک اشتر در لویزان واقع هست.

*واحد شاهین شهر در شاهین شهر واقع هست.

*شاهین شهر شهر خوب و تر تمیز با مردم با فرهنگ و باکلاسه، اما در کل از نظر مذهبی وضع خوبی نداره. از شاهین شهر تا اصفهان هم 20 دقیقه راهه!! سیستم اتوبوسرانی شاهین شهر فوق العادست!

*در شاهین شهر امکانات خوابگاهی کافی برای دانشجویان ارشد و دکتری آقا هست اما متاسفانه جمعیت هر واحد زیاده(خوابگاه داخل دانشگاه هست). در مورد خانم ها باید بگم که دو تا خونه ویلایی تقریبا بزرگ در داخل دانشگاه براشون در نظر گرفتند! در کل تعداد خانم های دانشگاه خیلی کم بوده!! شاید امسال بیشتر بگیرند.برای متاهلین هم خوابگاه هست!!

*در مورد واحد تهران میدونم که خوابگاه ها بیرون دانشگاه هست و یه سرویس صبح داره یکی هم عصر!!

*از نظر غذایی در کل دانشجو ها راضی هستند.

*خوابگاه ها سیستم وایرلس دارند.

*بر خلاف اون چیزی که شاید شما فکر کنید اینجا ما نه صبح گاه داریم نه لباس نظامی میپوشیم!!
تنها فرقش با دانشگاه های دیگه اینه که اینجا پایان نامه ها بیشتر طوری تعریف میشند که به درد مصارف نظامی میخورند…حتی اگر خود دانشجو متوجه این قضیه نشه.

*استفاده از هر گونه وسیله الکترونیکی در واحد شاهین شهر آزاده ولی در مورد تهران خیلی سخت میگیرند ولی اطلاع چندانی از جوش ندارم.

*اینجا همه بچه مذهبی نیستند!! خیلی ها هستند که حتی نماز هم نمیخونند!!

*خانم ها مجبور به استفاده از چادر نیستند ولی بهتر به خاطر نسبت بالای آقایون به خانم ها مراقب حجابشون باشند…!!!!!! اصلا این دانشگاه حراست نداره…ولی نقطه به نقطه دانشگاه دوربین کار گذاشتند!!

*آقایون مجبور به استفاده از لباس های آستین بلند و .. نیستند

در کل اینجا کسی با کسی کاری نداره

*از نظر امکانات آزمایشگاهی دانشگاه مالک اشتر حرف نداره ، تماما هزینه انجام پروژه توسط دانشگاه پرداخت میشه!!

و اما چند و چون مصاحبه:

در مصاحبه که در برای تمام رشته ها در تهران انجام میشه سوالات عقیدتی، احکام ، سیاسی میپرسند. همین طور باید سیر تا پیاز زندگیتونو از بچگی تا الان تعریف کنید…که همش ثبت میشه.!!
این مصاحبه برای من نزدیک 45 دقیقه طول کشید.

هدف از این مصاحبه اصلا معلوم نیست!! خیلی از دانشجو ها هستند که مخالف نظامند و یا حتی در ستاد انتخاباتی موسوی بودند و الان اینجا درس میخونند.
همینطور افراد بی دین هم هستند که تونستند در مصاحبه قبول بشن. اما بعضی افراد معمولی هستند که هیچ مشکلی نداشتند ولی مصاحبه قبول نشدند!! اصلا معلوم نیست سیستم انتخابیشون چطوره!!!

پس شما اصلا نگران نباشید و کارهای زیر رو انجام بدید:

*صبح اول وقت ساعت 7 روزی که باید برید برای مصاحبه (که سال قبل اواسط تیر ماه بود) دم در دانشگاه (معمولا واحد تهران) باشید. اگه کمی دیر کنید تا بعد از ظهر اون روز باید توی اون گرما الاف بمونید.از پذیرایی و آب خنک و … اصلا خبری نیست!!

*به محض ورود به دانشگاه شماها رو میگردند و موبایلتونو از شما میگیرند…!! وقتی رفتید داخل یک سری فرم بهتون میدند که همشو باید جواب بدید…!! تقریبا 40 دقیقه پر کردن این فرم ها طول میکشه… قبل از رفتن آدرس و مشخصات کامل 5 نفر جهت معرف رو یادداشت کنید چون دیگه اوجا موبایل ندارید تماس بگیرید بپرسید…
مشخصات کامل افراد خانوادتون رو هم همشو یادداشت کنید.

*بعدش باید منتظر بشید تا اسمتونو صدا کنند، وقتی رفتید داخل اول از همه باید همه زندگیتونو تعریف کنید! اگه مشکلی تو خانواده شما هست اصلا پنهان نکنید و واقیعت رو بگید…. صداقت بهترین چیزه و اصلا فکر نمیکنم تاثیری در انتخاب شما داشته باشه….

قبلش این موارد رو آماده باشید

*اصول و فروع دین رو حفظ کنید

*احکام مهم رساله رو مرور کنید

*وقایع مهم مذهبی، انقلابی رو از توی تقویم استخراج کنید و حفظ باشید

*از نظر سیاسی فقط کافیه شوت شوت نباشید!!
مثلا اگر پرسیدند دبیر فلان حزب کیه با اعتماد به نفس بگو “نمیدونم …اصلا برام مهم نیست!!”
ولی اگه پرسیدند که پرونده هسته ای ایران تو چه وضیعی هست بگید “خیلی در جریان نیستم ولی داریم با 5+1 مذاکره میکنیم” …. خیلی لازم نیست همه مسائل سیاسی رو ریز به ریز بلد باشید…

*اصلا سوالای علمی نمیپرسند!!

یادتون باشه وقتی به مصاحبه دعوت میشید باید تمام مدارک لازم که اعلام میشه رو آماده کنید و به همراه فرم مخصوص که داخل دفترچه اومده روز موعود تشریف ببرید برای مصاحبه.
…..
بعضی از سوالایی که از من پرسیدند:
به خدا اعتقاد داری؟
وجود خدا رو چطور برای خودت اثبات میکنی؟
اصول دین چیه؟
واجبات کدوم ها هستند؟
تشهد نماز رو بخون…!
ولایت فقیه اعتقاد داری؟
نظرت در مورد حوادث سال 88 چیه؟
نظریه مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی اولین بار توسط چه کسی مطرح شد
دبیر حزب مشارک کیه
سردبیر روزنامه مردم سالاری کیه
یکی از نمایندگان اقلیت مجلس رو نام ببر
ساختار شورای نگهبان، مجلس خبرگان و وظایفشون
پانزده شعبان چه روزی هست
چرا مالک اشتر رو انتخاب کردی
چرا رشته الکترواپتیک رو انتخاب کردی
در دنیا الان چه خبر هست
مهمترین اخباری که این روز ها شنیدی؟
آیا تا به حال خارج سفر کرده ای؟ برای چه کاری؟
آیا از آشنایان و اقوام شما کسی بیرون از کشور زندگی میکند؟ چرا؟
و از این دست سوالا ها… بقیش دیگه یادم نمیاد

 

تاریخ : 91/3/27

اولش
که بروید بعد از اسم نویسی و تحویل موبایل وارد محوطه میشوید. بعد از پر
کردن چند فرم ( که شامل اطلاعات شخصی، سابقه علمی، فرهنگی، سابقه کیفری،
ارتباط با خارج از کشور، نوع گذرنامه، معرفی چند معرف به همراه شماره تلفن،
…) و تحویل مدارک لازم (که در اطلاعیه اعلام میشود) باید در صف مصاحبه
منتظر بمانید. دقت کنید که 6 عدد عکس از شما میخواهند و اگر میخواهید واقعا
در
این دانشگاه قبول شوید حتما از عکسهای موجه تر خود استفاده کنید.

برای
نفر اول بودن در مصاحبه اصلا عجله نکنید. چون هر کس که از مصاحبه برگردد
چند تا از سوالات را به شما خواهد گفت و شما فرصت دارید که با مشورت با
دیگران جواب را بیابید.سوالات چند بخش است:

1.      سوالات در مورد اعضای خانواده وشغل و میزان تحصیلات انها

2.      سوالاتی در مورد فعالیتهای فوق برنامه شما و نوع تفریحاتی که میکنید.

3.      عضو بسیج بودن یک امتیاز ویژه را نصیبتان خواهد کرد.

4.      میزان شرکت شما در نمازجماعت، نماز جمعه، راهپیمایی ها، انتخابات ( توجه داشته باشید که اصلا لازم نیست دروغهای شاخدار بگویید !!)

5.      اعتقاد شما درمورد ولایت فقیه

6.      نظر شما در مورد انتخابات ریاست جمهوری گذشته و اتفاقات ان ( البته شاید الان دیگه این سوال را نپرسند.)

7.      نظر شما درمورد جریان انحرافی

8.      مسایل مهم روز از دیدگاه شما . چه داخلی… چه خارجی ( پیشنهاد میکنم دو سه روز قبل از مصاحبه اخبار گوش دهید. )

9.      سوالات
سیاسی مثل نام وزیرها (نگران نباشید . از اینکه اطلاعات سیاسی شما بالا
نباشد استقبال هم میشود، به شرطی که احساس نکنند انها را گاگول فرض کرده
اید.)

10.  سوالات دینی  از
انواع راههای اثبات خدا مثل برهان علیت و نظم و… گرفته تا توحید ذاتی و
افعالی و …(پیشنهاد میکنم کتاب دینی دبیرستان خود را ورق بزنید. در غیر
اینصورت صبر
کنید و از کسانی که مصاحبه شده اند کمک بگیرید تا سوالات برای شما جدید
نباشد.)

11.  احکام دینی ( که مهم ترین سوال ان ارکان نماز و فرق ان با واجبات نماز است. تیمم، وضو، نماز شکسته، …)

12.  میزان اشنایی با قران و گاهی هم روخوانی قران ( ایه های مهم قران رو حتما  با معنی حفظ کنید مثل ایه تطهیر و ایه های دیگه که الان یادم نیست. البته میتونید از اینترنت جستجو
کنید.)

13.  ح و شاید چند سوال دیگر …..دیث های مهم مثل حدیث ثقلین

البته تعداد افراد مصاحبه کننده 4-5 نفر است و بسته به اینکه پیش چه کسی بیفتید سوالات کمی متفاوت میشود.

در
اخر باید بگم که اصلا نترسید. من خودم دو سال مصاحبه دادم و هر دو بار
قبول شدم.(البته به ان دانشگاه نرفتم) لازم نیست تمامی جوابهاتون باب میل
انها باشد. اگرچه مصاحبه مالک اشتر یه مقدار سنگین است ولی میتوانید با
رتبه های عجیب و غریب قبول شوید(مثلا من دو سال پیش با رتبه 1500 نفر اول
کنترل شبانه دانشگاه و پارسال با 2500 مخابرات شبانه و کنترل شبانه مالک رو
اوردم.) فضای
دانشگاه هوای خوب و پر اکسیژنی دارد و احتمال اشتغال بعد از فارغ التحصیلی
هم زیاد است.

 

رتبه های قبولی گرایش های ارشد برق در دانشگاه مالک اشتر:

رتبه ی 1500 گرایش قدرت
شبانه ی قدرت دانشگاه مالک اشتر

رتبه ی 1630 گرایش مخابرات
شبانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی 2000 گرایش مخابرات
شبانه ی رمز دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی 2036 گرایش مخابرات
شبانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر
رتبه ی 2287 گرایش مخابرات
روزانه ی مخابرات دانشگاه مالک اشتر

رتبه ی 3609 گرایش کنترل
شبانه ی سیستمهای هدایت وکنترل دانشگاه مالک اشتر

 

آماری از سال 90 :
اسامی چند برابر ظرفیت در تاریخ ۱۳۹۰/۰۳/۳۱ اعلام شد.
زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر از 12 تیر تا 16 تیر بود.
تعداد 37 هزار نفر از میان داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در گروه رشته های بورسیه، دارای شرایط خاص، دوره های مجازی و بین الملل مجاز به انتخاب رشته شدند که پس از برگزاری مصاحبه ها و سایر شرایط پذیرش، در نهایت 5 هزار و 900 نفر پذیرش شدند.
یعنی بیش از 6 برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه کرده بودند!

 

زمان مصاحبه دانشگاه مالک اشتر در سال 91 را از اینجا دریافت نمائید.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۵۹۱ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان کسی می دونه با چه رتبه ای میشه ارشد قدرت مالک اشتر وارد مکاتروتیک مالک اشتر و کنترل مالک اشتر قبول شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا