اخبار کنکور و دانشگاه

تغییر معدل در آیین نامه استعداد درخشان/ نمره زبان کاهش یافت

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شده بود مورد اعتراض برخی از دانشجویان قرار گرفت و نیاز به بازنگری داشت و سه تغییر در این آیین‌نامه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: اولین تغییر این بود که میانگین معدل کارشناسی که 16 بود قرار شد با توجه به تفاوت نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف ترازبندی شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: همچنین شیوه امتیازدهی به مقالات بر اساس آئین نامه ارتقاء دانشگاه بود که این مساله نیز حذف و مقرر شد جدولی تعبیه شود که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی صورت گیرد.

وی یادآورشد: تغییر سوم نیز در مورد نمره زبان بود که نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

به گزارش مهر، براساس این گزارش در آیین نامه  استعداد درخشان که به دانشگاه ها ابلاغ شده بود دانشجویان به ضروری بودن نمره زبان انگلیسی و سطح بالای نمره خواسته شده، به ضرورت بالا بودن معدل دوره کارشناسی و امتیاز بندی مقالات پژوهشی و آموزشی براساس آیین نامه ارتقاء اعتراض داشتند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام من دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر/نرم افزار دانشگاه صنعتی ارومیه هستم رتبه در معدل کل من 2 است ایا من می توانم بدون کنکور یا استفاده از رتبه بالا در یک دانشگاه خوب مثل شریف یا تهران یا … برای ارشد ادامه تحصیل دهم؟

    1. سلام.معمولا استعداد درخشان برای هر دانشگاه ترازی دارد که در سطح همان دانشگاه میتوان قبول شد.مثلا 20 درصد ظرفیت هر دانشگاه به دانشجویان ممتاز اختصاص پیدا میکند و معمولا دانشگاه های سطح اول کشور مثل شریف و تهران و…دانشجویان خودشان را جذب میکند و برای سایر دانشجویان دانشگاه ها شانس کمتری وجود دارد.اما با آزمون میتوانید شبانه دانشگاه های فوق قبول شوید ولی با رتبه زیر 1000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا