اخبار کنکور و دانشگاهمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه با مهندس علی مهرپویا (رتبه 1 ارشد برق سال ۹۲)

در راستای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق در سال ۹۲، در این قسمت با آقای مهندس علی مهرپویا رتبه 1 کنکور ارشد برق ۹۲ مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد.

 

1. لطفاً خودتان را به طور کامل معرفی نمایید. (نام و نام خانوادگی، سال تولد و محل تولد)

علی مهرپویا،  متولد 69 از تهران
2. نام رشته تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد، واحد دانشگاهی قبولی و همچنین رتبه قبولی خود را ذکر نمایید.
رشته مهندسی برق، دانشگاه صنعتی شریف، رتبه1 در گرایش‌های الکترونیک و مخابرات
3. فارغ‌التحصیل چه رشته‌ای، از کدام واحد دانشگاهی و در چه سالی هستید؟
مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف سال 92 .
4. آیا برای اولین بار است در کنکور ارشد شرکت کرده‌اید؟ 
خیر؛ دو بار به صورت آزمایشی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده‌ام که بار اول رتبه 250 و  بار دوم رتبه 72 الکترونیک را کسب کردم.
5. از چه زمانی مطالعه برای کنکور را به‌طور جدی آغاز کردید و تعداد ساعات مطالعه شما به طور میانگین چقدر بوده است؟
به صورت الگو برداری از یکی از دوستانم برای کنکور درس‌ خواندن را شروع کردم چون دوستم به صورت بسیار جدی شروع کرد و من هم وقتی جدی بودن کار او را دیدم عزمم را جزم کردم و از شهریور ماه استارت زدم.
6. نحوه آشنایی شما با مؤسسه مدرسان شریف چگونه بوده است؟
از طریق دوستانم که به من توصیه کردند از خدمات موسسه مدرسان شریف استفاده کنم.
7. علت ادامه تحصیل خود را بیان کنید.
به دلیل این‌که به رشته‌ام بسیار علاقه دارم.
8. تأثیر برنامه‌ریزی در موفقیت شما چقدر بوده است؟
هر داوطلب کارشناسی ارشد که قصد موفقیت در آزمون را داشته باشد به خوبی می‌داند که بدون برنامه‌ریزی نمی‌شود به موفقیت دست پیدا کرد. من هم برای خود برنامه‌ریزی مشخصی داشتم که مطابق با آن درس می‌خواندم.
9. بالاترین درصد در دروس شما، مربوط به کدام دروس می‌باشد؟
الکترونیک 100 درصد.
10. ارزیابی شما از کتاب‌های مدرسان شریف چگونه است؟
کتاب‌ها جامع هستند و مباحث مورد نیاز کنکور را پوشش می‌دهند و دربرگیرنده راه‌حل‌های تشریحی و تستی می‌باشند. کتاب کنترل مدرسان شریف خیلی خوب است و در موفقیت من سهم عظیمی داشت، همچنین کتاب مدار‌های الکتریکی 1 و 2 مدرسان شریف به لحاظ علمی تمامی مباحث را تحت پوشش قرار داده و در کل همه چیز را خیلی خوب و منسجم به همراه تست‌های فراوان در کتاب آورده است. اگر داوطلبی شرایط استفاده از کلاس‌ها را نداشته باشد، می‌تواند با این کتاب‌ها روش‌های تست زدن و نکات کنکوری را کاملاً یاد بگیرد. در ضمن استفاده از مجموعه تست‌های سال‌های گذشته که در زمان‌ جمع‌بندی بسیار مفید می‌باشد  را به همه داوطلبان توصیه ‌می‌کنم.
11. شرکت در آزمون‌‌های آزمایشی را چقدر موثر می‌دانید؟ 
استفاده از آزمون‌های آزمایشی باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت داوطلب به خوبی مشخص شود و دانشجو بتواند به خوبی خود را محک بزند. اصلاً مناسب نیست که آزمون اصلی ارشد محک ما باشد!! با استفاده از این آزمون‌ها می‌توانیم با آمادگی بیشتری در کنکور حضور پیدا کنیم. این آزمون‌‌ها احساس رفاقت و رقابت را در فرد پرورش می‌دهد و در صورت کسب موفقیت اعتماد به نفس داوطلب را بالا می‌برد و به لحاظ روحی برای داوطلب می‌تواند بسیار مفید باشد.
12. علت انتخاب این موسسه از بین دیگر موسسات چیست؟
من با کتاب‌های کنترل و مدار با این موسسه آَشنا شدم که به نظرم خیلی جامع و کامل بودند.
13. عوامل مؤثر در موفقیت شما کدام موارد بوده است؟ 
من دروس دانشگاهی‌‌ام را خیلی خوب و دقیق پاس کردم و مطالب درسی را در دوره کارشناسی بسیار عمیق فرا گرفتم و نیز علاقه بسیار زیادی به رشته تحصیلی‌ام دارم.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا