اخبار کنکور و دانشگاهمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه با مهندس اسحاق کارگر (رتبه 23 ارشد برق سال 92)

در راستای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق در سال 92، در این قسمت با آقای مهندس اسحاق کارگر رتبه 23 کنکور ارشد برق 92 مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد. 

1)با سلام،ضمن عرض تبریک به مناسبت کسب رتبه برتر توسط شما،لطفا کمی خودتان را معرفی کنید ،ورودی چه سالی هستید،معدلتان چقدر است،در آینده به کدام دانشگاه می روید؟

به نام خدا .با عرض سلام خدمت همه ی هم شهریان عزیزم. بنده اسحاق کارگر هستم . دانشجوی رشته ی مهندسی برق گرایش کنترل ، دانشکده ی فنی دانشگاه تهران . بنده متولد روستای شهرخاص هستم . دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستای شهرخاص گذراندم و دوران دبیرستان را در دبیرستان شبانه روزی باقرالعلوم جم گذراندم.دوران پیش دانشگاهی را هم در مرکز پیش دانشگاهی دکتر حسابی پشت سر گذاشتم . در کنکور کارشناسی نیز توانستم رتبه ی 12 را کسب کنم و وارد رشته ی مهندسی برق دانشگاه تهران شوم . در کنکور کارشناسی ارشد هم خدا رو شکر توانستم رتبه ی 23 را به دست بیاورم . آخرین رتبه ی مجاز به انتخاب رشته در برق حدود 18000 بود.از تعداد دقیق شرکت کننده ها اطلاعی ندارم .

بنده با معدل 17.07 در کنکور شرکت کردم که البته در دانشگاه های بزرگ کشور معدل ها در یک ضریب خاص متناسب با دانشگاه ضرب می شود که معدل بنده با محاسبه ی این ضریب 18.17 بود که در کنکور ارشد تاثیر داده شد . برای انتخاب دانشگاه هم دانشگاه شریف را انتخاب می کنم .هرچند هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام .با توجه به اینکه فکر میکنم مهمترین دوران تحصیلات دانشگاهی دوران کارشناسیست که با توجه به سنی که دانشجو توی این 4 سال دارد می تواند فکر و شخصیت انسان در این مقطع شکل گیرد و از این نظر خوشحالم که در دوران کارشناسی در دانشگاه مادر کشور درس خواندم وافتخار شاگردی اساتید بزرگی همچون دکتر جبه دار ،پدر کنترل کشور و هم چنین چهره ی ماندگار کشوری ، دکتر مشیری ،دکتر شاه آبادی و دیگر اساتیدی که هر کدام در زمینه ی خود از بزرگان کشور هستند ، را داشتم . شاید به خاطر این مسایل و دیگر مسایل جانبی و محیط دانشگاهی که فکر می کنم در دانشگاه دیگری نتوان آن را یافت در دانشگاه تهران بمانم .

 

2. یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان کنکور ارشد سردرگم شدن در رابطه با برنامه ریزی مناسب است. برنامه ریزی که بتواند آنها را به هدفشان برساند، نحوه ی مطالعه و برنامه ریزی درسیتان به چه صورت بود که شما را به هدفتان رساند؟

قبل از توضیح راجع به برنامه ریزی باید بگم که بنده قصد نداشتم در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم ، به همین دلیل هم تا آبان ماه برنامه ای برای کنکور نداشتم . چون جزو 20 درصد اول برق بودم و مطابق روال سال های قبل بدون شرکت در کنکور می توانستم وارد کارشناسی ارشد بشوم . ولی به خاطر اینکه نمی شد به این قوانین اعتماد کرد مطابق پیشنهاد رییس دانشکده تصمیم گرفتم که در کنکور شرکت کنم .از همان روز برای خرید کتاب ارشد اقدام کردم و برنامه ی بسیار فشرده ای برای کنکور توی 4 ماه که وقت باقی مانده بود آماده کردم . می خواهم بگویم که تحت چنین شرایطی به جز با برنامه ریزی منظم کاری نمیشه کرد . اینجاست که با یک برنامه ی بلندمدت که به بازه های کوچکتر تقسیم شده می توان نتیجه ی قابل قبولی گرفت . خدا رو شکر من هم توانستم به رتبه ی نسبتا قابل قبولی برسم و از این بابت خوشحالم .

 

3)دغدغه ی دیگر داوطلبان ندانستن و یا نشناختن منابع جامع برای کنکور ارشد است. به همین دلیل ممکن است از منابعی استفاده کنند که به کار آن ها نیاید. شما از چه منابعی برای دروس مختلف استفاده کردید؟

بنده در زمینه ی منابع به خاطر کمبود وقتی که داشتم سعی میکردم منابعی را که قبلا برای دانشجوهای سالهای بالاتر به اصطلاح جواب پس داده بودند استفاده کنم . کتابهای موسسه های مختلفی وجود دارد که همگی شامل تست های کنکور هستند و تقریبا مشابهند .به جز حالا یک سری موارد خاص که کتاب های موجود به نظر من دید لازم را به دانشجو نمی داد . توی هم چین دروسی هست که یک نفر می تواند با کار کردن توی آن درس از بقیه پیش بیفتد . به شخصه در درس الکترونیک که منبع چندان خوبی برای ارشد ندارد به خاطر علاقه ای که توی این درس داشتم از کتب مرجع برق استفاده کردم و توانستم درصد نسبتا خوبی توی این درس کسب کنم .

 

4)درصد های خود را در کنکور کارشناسی ارشد را بفرمایید؟

زبان 16 – ریاضیلت 45 –مدارهای الکتریکی 59 –الکترونیک 1و 2 56 – ماشیت های الکتریکی 42 – سیستم های کنترل خطی 22 – سیگنال ها و سیستم ها 70

جا دارد که این نکته را ذکر کنم که در کنکور برق با میانگین درصد 50 میشود جزو رتبه های خیلی خوب کنکور شد.به این دلیل که سطح سوالات و دشواری سوالات در کنکور برق نسبت به سایر رشته ها بالاتر بوده و در یک کنکور 4 ساعته که از نظر زمانی هم از بقیه ی رشته های مهندسی بیشتر می باشد کار بسیار دشواریست که ذهن را آماده نگه داشت . به همین دلیل درصدها ی 40 به بالا درصدهای خیلی خوبی تلقی می شوند .

 

3)از رشته ای که در ان تحصیل می کنید توضیح مختصری بدهید؟

در مورد گرایش کنترل می توان گفت که یک گرایش بین رشته ای هست که در حال پیشرفت است . یک مهندس کنترل می تواند در زمینه های مختلفی کار کند . چون ما درس های مختلفی از بقیه ی گرایش ها را هم می گذرانیم و آشنایی با بقیه ی رشته ها هم داریم . از گرایش هایی که یک مهندس کنترل می تواند ادامه تحصیل دهد می توان هوش مصنوعی و رباتیک ، زمینه های قدرتی مثل درایو ، زمینه های صنعتی مثل کنترل فرایندهای صنعتی در پالایشگاه ها و نیروگاه ها ، ابزار دقیق و انواع کارهایی که به نوعی بحث کنترل و بهینه کردن سیستم و فرایند مورد نظر باشد نام برد .

 

4) تجاربی که فکر میکنید برای پشت کنکوریها مفیده بیان کنید ؟

مشکلی که کنکوری های ما دارند، چه در کنکور کارشناسی و چه ارشد به نظر من بحث باور است . خوشبختانه این جند ساله رتبه های بهتری توی شهرستان داشتیم که ان شاا… شاهد بهبود این روند در سال های آینده باشیم .

 

5)چه توصیه هایی به مردم شهرستان جم دارید؟

به نظر من اگر خانواده ها بتوانند شرایط روحی و روانی مناسبی برای فرزندانشان مهیا کنند ، می توان در زمینه های درسی نتیجه های بهتری گرفت . باز هم به موضوع باور تاکید میکنم . بسیار موضوع مهمیست که کمتر مورد توجه واقع می شود .

 

6) در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

صحبت پایانی هم فکر میکنم اگر در زمینه ی انگیزه و امید باشد خالی از لطف نیست . بهترین و منظم ترین روز های زندگی من روز هایی بود که برای کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد درس می خواندم . آن هم به خاطر برنامه ریزی بوده . هرچند انگیزه ای که برای کنکور کارشناسی داشتم خیلی خیلی از ارشد بیشتر بود ولی باز هم سعی کردم کم کاری نکنم و خدا را شکر نتیجه گرفتم . اگر شرایطی در جامعه باشد که دانشجو بتواند هم چنان با انگیزه بماند مسلما خیلی به پیشرفت کشور کمک می کند که متاسفانه بنده چنین شرایطی نمی دیدم و دلیل بی انگیزگی من هم همین بود . امیدوارم که هر ساله نتایج بهتری بگیریم و این قبولی توی کنکور برایمان حل شود . مثل خیلی از شهرهای بزرگ که تقریبا کل دانشجوهای کشور از این شهرهاست . فقط به خاطر امکاناتی که در اختیار دارند و نه هوش و ذکاوت .

جا دارد که در اینجا از زحمات ، حمایت ها ومحبت های بی دریغ پدر و مادر عزیزم که نه تنها در این مرحله بلکه در تمامی مراحل زندگی موجب دلگرمی و امید من بودند و هم چنین از حمایت های برادران عزیزم بهرام ، محمد وعلی و خواهران عزیزم که همواره در زندگی مدیون آنها خواهم بود ، سپاسگزاری کنم و امیدوارم به نحوی توانسته باشم جوابگوی محبت های آنها باشم . در پایان از شما و تمامی دوستان به خاطر لطف هایی که به اینجانب داشته اند صمیمانه تشکر می کنم .

منبع

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من همشهری آقای کارگر هستم.
    ایشون از یک خانواده ی فرهیخته و تحصیلکرده هستن.
    من صمیمانه خوشحالم ک ایشون دارن پله های موفقیت رو با سرعت و انگیزه طی میکنند.
    و ب داشتن چنین همشهری ای افتخار میکنم.
    امیدوارم شاهد موفقیت های روز افزون ایشون در تمامی مراحل زندگیشون باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا