اخبار کنکور و دانشگاه

دانشگاه‌ ملی سنگاپور، قهرمانِ جدید آسیا

در تازه‌ترین رتبه‌بندی از برترین دانشگاه‌های جهان از سوی موسسه «کیو.اس»،‌ دانشگاه ملی سنگاپور با قرار گرفتن در رده 24 جهان، رتبه نخست آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری، در جدیدترین رده بندی از برترین‌ دانشگاه‌های جهان که از سوی موسسه «کیو.اس» منتشر شد، دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در آسیا رتبه نخست را به خود اختصاص داد ضمن اینکه دانشگاه صنعتی «نانیانگِ» (NTU)‌ این کشور نیز با سه پله صعود به رتبه هفتم آسیا رسید و این بالاترین رتبه این دانشگاه محسوب می‌شود.

 

موسسه «کیو.اس» برای اعلام رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی از بیش از 50 هزار نفر از اعضای دانشگاهی و کارمندان آموزشی در سراسر جهان نظرسنجی کرد. دانشگاه ملی سنگاپور با پیشی گرفتن از دانشگاه هنگ کنگ (HKU)‌ و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (HKUST) برای نخستین بار نام خود را به عنوان برترین موسسه آموزشی در آسیا مطرح کرد.

به نقل از یونیورسیتیزنیوز، موسسه «کیو.اس» اعلام کرد: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های سنگاپور اکنون به یکی از بازیگران اصلی آموزش عالی در آسیا تبدیل شده‌اند و این پیشرفت با کمک سرمایه‌گذاری‌های دولتی در بخش آموزش حاصل شده است.

در سال 2009 میلادی که برای نخستین بار موسسه «کیو.اس» اقدام به اعلام رتبه بندی دانشگاه‌ها کرد، دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه دهم قرار داشت. این دانشگاه همچنین در رتبه بندی موسسه تایمزهایراجوکشین از صد دانشگاه جوان که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد در رتبه پنجم آسیا قرار گرفت. این دانشگاه در رده بندی مشابه از 50 دانشگاه برتر جوان که از سوی موسسه «کیو.اس» در ماه ژانویه منتشر شد رتبه دوم را کسب کرد.

 

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا