اخبار کنکور و دانشگاه

دانشگاه‌های نخبه‌پرور را دریابید!؟

یک عضو بازنشسته هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به لزوم افزایش توجه به دانشگاه‌های نخبه‌پرور تاکید کرد.

 

دکتر علی مقدسیان با یادآوری رتبه دانشگاه شریف در بین دانشگاهی‌های و جهان گفت: عملکرد این دانشگاه مجموعه‌ای از فعالیت‌های اساتید و دانشجویان بوده که برآیند آن بسیار مورد توجه و موثر است. لذا توقع اساتید چیزی جز مهیاشدن امکانات پرورشی استعداد این نخبگان نیست. اگر به امید این باشیم که نخبه‌ای که پا به دانشگاه گذاشته در شرایطی عادی همین حالتش را حفظ کند هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

 

این استاد دانشگاه با انتقاد از نوع نگاه برخی مسئولان به دانشگاه‌ها گفت: این فکر که عدالت اجتماعی حکم می‌کند که همانطور که به دانشگاه‌های نخبه پرور همچون شریف نگاه می‌کنید همان نگاه را باید نسبت به دیگر دانشگاه‌ها داشته باشید و امکانات توزیع یکنواخت داشته باشد اشتباه است و برای این نخبگان باید امکاناتی در حد خودشان فراهم کرد.

 

وی با ابراز رضایت از اینکه اخیرا توجه بیشتری به دانشگاه‌های نخبه پرورشده است، گفت:‌ این‌ها خوب است اما کافی نیست. الان طرح های فوق‌العاده ای در دانشگاه شریف در دست اقدام است که به خاطر کمبود امکانات و بودجه نیمه‌تمام و انجام نشده مانده است. ما باید کاری کنیم که بچه‌ها بتوانند خودشان را نشان دهند.

 

وی وجود طرح‌های درخشانی که به دلیل کمبود امکانات و بودجه نیمه‌تمام مانده را علت اصلی دغدغه‌ اساتید برای دانشجویان ، فارغ از وضعیت معاش خودشان می‌داند.

 

دکتر مقدسیان با بیان اینکه جایگاه دانشجویان ایران در خارج از کشور حتی برای بسیاری از دانشجویان آن کشور دست نیافتنی است گفت: ما استعداد داریم و اساتید تلاش و زحمتشان پرورش و جهش این دانشجویان است. در غیر این صورت افتخار چندانی برای دانشگاه نیست که 150 تا 200 نفر اول کنکور به دانشگاه بروند اما امکانات تحقیقاتی و پرورشی کافی برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

وی در ادامه به وضعیت فضایی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه شریف در ابتدا برای 2000 نفر طراحی شده بود در صورتی که امروز 11 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که تامین امکانات و تجهیزات برای پرورش این دانشجویان ضروریست.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا