اخبار کنکور و دانشگاه

گزارش آماری آزمون دکتری 93/ معرفی 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به گزارش آماری آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 گفت: در این دوره آزمون 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مراحل بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شده اند.

دکتر حسین توکلی افزود: در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 تعداد 240 هزار 391 نفر ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به سال 92 تعداد 22 هزار و 525 نفر به معنی 10.33 درصد بیشتر بود.

توکلی اظهار داشت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد 194 هزار و 296 نفر یعنی 80.82 درصد ثبت نام کنندگان در جلسه آزمون حاضر و تعداد 46 هزار و 95 یعنی 19.18 درصد افراد غایب بودند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 31 فروردیت ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون 49 هزار و 537 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که 25.50 درصد شرکت کنندگان در آزمون را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته در آزمون، تعداد 38 هزار و 6 نفر یعنی 76.72 درصد مجازین به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی اضافه کرد: از تعداد افرادی که در آزمون انتخاب رشته کردند، فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر یعنی 72.32 درصد انتخاب رشته کنندگان با توجه به ظرفیت پذیرش 12 هزار و 188 نفری، اولویت کد رشته های انتخابی، نمرات کل اکتسابی و سهمیه به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی منتشر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به عبارت دیگر 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شدند.

توکلی تاکید کرد: در تعیین تعداد معرفی شدگان برای بررسی سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی و سایر مراحل گزینش به مواردی از قبیل تغییر سیستم نمره کل سازی برای گزینش نهایی نسبت به آزمون سال گذشته، فراهم کردن شانس بیشتر برای داوطبان واجد شرایط و کمک به دانشگاه ها به منظور انتخاب بهتر دانشجویان واجد شرایط و همچنین ظرفیت پذیرش دقیقا توجه شده است.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا