اختصاصی سایتمشاوره حضوری و تلفنیمطالب ویژه سایت

بررسی عوامل و دلایل کمبود وقت سر جلسه آزمون-۲

با سلام خدمت دوستان کنکوری، امیدوارم حالتون خوب باشه و همه چی بر وفق مرادتون باشه. در این نوشتار قصد دارم بخش دوم عوامل و دلایلی که یک داوطلب با کمبود وقت سر جلسه امتحان کنکور و یا آزمون ها مواجه می شود برا شما عزیزان بیان کنم. در نوشتار قبلی عوامل و دلایلی که باعث کم آوردن وقت یک داوطلب در سر جلسه می شود را به دو دسته قبل جلسه آزمون و سر جلسه آزمون تقسیم بندی کرده بودیم. امروز میخایم به عوامل کمبود وقتی که مربوط به سرجلسه آزمون میشن پرداخته و برای هر یک از این عوامل نیز راهکاری ارائه کنیم. امید است که مطالب این پست راهگشای شما عزیزان باشد:

عوامل و دلایل کمبود وقت ؛ حین جلسه آزمون

الف) عدم درک صحیح سوال؛ یکی از مشکلاتی که تعدادی از دوستان کنکوری با اون مواجه اند عدم خواندن صحیح سوال در همان بار اول یا نهایت دوم می باشد. بسیار پیش اومده که داوطلبی یا بعلت وسواس بیش از اندازه و یا به دلیل سرعت پایین تحلیل ذهنی و یا حتی عدم تمرکز کافی بیش از چن بار یک سوال رو خونده و بدین ترتیب کلی زمان رو از دست دهد. پیشنهاد من به این داوطلبین این است که درست خوانی سوالات رو تمرین کرده و یا انقدری تمرین کرده باشند قبلا تا در سر جلسه آزمون با یک نگاه به سوال تیپ سوال و روش حل اون دستشون بیاد.

ب) نداشتن ساعت؛ یکی از ساده ترین و در حین حال مهمترین عاملی که باعث میشه ی داوطلب زمان از دستش در بره، نداشتن ساعتی مناسب می باشد. واجب است حین جلسه آزمون ساعتی مناسب و ترجیحا دیجیتالی به همراه داشته باشید و هر از چن گاهی به ساعت نکاه کنید تا زمان را در چنگ خود بگیرید.

ج) پاسخگویی نامرتب به سوالات؛ یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب سردرگمی و از دست رفتن وقت داوطلب شود پاسخ دادن جسته و گریخته و در هم و برهم به سوالات است. این کار هم به استرس شخص میافزاید و هم اینکه سبب می شود او اطلاع درستی از تعداد سوالاتی که پاسخ داده نداشته باشد. اکیدا توصیه می شود که از این کار اجتناب نمائید و تا حد ممکن مرتب و به ترتیب به سوالات پاسخ دهید و اگر سوالی از یک درس سخت بود براتون یا ناآشنا بود براتون سراغ سوال بعدی بروید و یهو پرش نزنید برای ده سوال بعدی یا سوالات یک درس دیگر.

د) حواس پرتی و سهل انگاری؛ عامل دیگری که به گذر هرچه سریعتر زمان کمک می کند حواس پرتی شما در سر جلسه آزمون است. تو فکر فرو رفتن، خیره شدن به چیزی، احیانا حساسیت به خرج دادن به صحبت های مراقبین و یا دیگر داوطلبین فقط و فقط رمان شما رو تلف می کند. حتی به آب یا غذایی که به همراه دارید توجه کنید خیلی تا مبادا چیزی ریخته شود روی سوالات یا پاسخبرگ شما و باعث اتلاف وقت و استرس شما شود.

 

براتون بهترین ها رو آرزو دارم. شاد و سربلند و پیروز باشید.

مهندس حبیبی فر

رضا حبیبی فر تحصیلات : رتبه ۴۲۳ کنکور سراسری سال ۸۸، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه ۱۴ کنکور ارشد برق قدرت سال ۹۴، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت سیستم از دانشگاه صنعتی شریف سوابق آموزشی و مشاوره‌ای : تدریس یار درس تحلیل سیستم‌های انرژی (بررسی سیستم‌های قدرت ۱) در دانشگاه صنعتی شریف تدریس دروس ماشین‌های الکتریکی و بررسی سیستم‌های قدرت به‌صورت خصوصی و نیمه خصوصی به‌مدت ۲ سال مشاور داوطلبین کنکورهای سراسری و ارشد به‌مدت چند سال همکاری با موسسه کوثر پویای مازندران در امور مشاوره و انتخاب رشته به‌مدت ۵ سال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا