سخن مشاور

عمق یادگیریتان را افزایش دهید

🔴 عمق یادگیریتان را افزایش دهید

یادگیری شامل آموختن و یادآوری ست. اگر روز آزمون آنچه را آموختید به یاد نیاورید، عملاً آموخته‌هایتان هیچ کاربردی نخواهند داشت. یادآوری مهارتی جدای از آموختن است و به حافظه‌ی بلندمدت شما مربوط است؛ بنابراین اگر می‌خواهید آموخته‌هایتان را در روز آزمون به یاد آورید، باید آن‌ها را به حافظه‌ی بلندمدت منتقل کنید.

🔺به این منظور باید بین آموخته‌ها و کاربردهای آن ارتباط برقرار کنید. برای برقراری این ارتباط، زمانی که شروع به مطالعه کردید، باید تجربیات فردی خودتان را در فرایند یادگیری دخیل کنید. به‌این‌ترتیب عمق مطالب آموخته‌شده افزایش می‌یابد.

💢اما چگونه؟🤔
✅خیلی ساده است. چند ثانیه بیشتر وقت صرف کنید. تست که می‌زنید. پاسخ تست‌ها را هم که بررسی می‌کنید. یک کار دیگر هم بکنید. بعد از بررسی پاسخ هر تست، به کتاب مراجعه کنید و آن را به کتاب منتقل کنید! نه این‌که تست و پاسخش را در کتاب بنویسید. کافی ست به نحوی اثری در کتاب (در محل طرح تست) باقی بگذارید. مثلاً علامت‌گذاری یا حاشیه‌نویسی کنید. حتی می‌توانید شماره‌ای کنار عنوان مبحث کتاب بگذارید یا برگه‌ای لای صفحات کتاب بچسبانید و نکته‌های تست‌ها را در آن بنویسید. درهرحال این روش شماست و روش من با روش شما فرق دارد. با این تفاسیر در مراجعات بعدی به کتاب، طی ماه‌های آینده به نکته‌های جالبی برخورد خواهید کرد. شما به بعضی قسمت‌های کتاب مرتباً مراجعه کرده‌اید، بعضی قسمت‌ها کمتر و بعضی قسمت‌ها هنوز سفیدند. بدین ترتیب:

⚠️اهمیت مباحث از نظر طراحان کنکور و بودجه‌بندی کنکور را لمس خواهید کرد.
♻️از این به بعد شما با سرعت بیشتری مرور خواهید کرد. چون خواهید دانست از کدام قسمت‌ها سریع‌تر بگذرید و از کدام بخش‌ها عمیق‌تر.

✴️هنگام مرور، کاربردهای مطالبی که می‌خوانید را می‌بینید و بدین ترتیب مهارت و روش استفاده از آموخته‌ها را کسب می‌کنید.
🔸شما منبعی خواهید داشت که اثر ماه‌ها مطالعه‌تان در آن مشهود است و با تورق سریع آن نکات فراموش‌شده‌ی زیادی را به خاطر خواهید آورد.

🔹و نتیجه‌ی نهایی این‌که شما با این روش عمق یادگیری‌تان را افزایش داده‌اید و حافظه‌ی بلندمدتتان را به چالش کشیده‌اید، درنتیجه قدرت یادآوری شگفت‌انگیزی خواهید داشت.

🎓 @BarghArshad
🌐 www.BarghArshad.ir

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا