اختصاصی سایتمشاوره های خودمانی

چگونه همانند نفرات برتر درس بخوانیم و قبول شویم؟

🔴 چگونه همانند نفرات برتر درس بخوانیم و قبول شویم؟؟

🔺(داوطلبان برتر کنکور چگونه برنامه ریزی داشتند؟داوطلبان برتر کنکور از چه موقع برای کنکور شروع کردند؟)

✔️حرفه ای های کنکور همیشه صحبت از اجرای سبک های خاص مطالعاتی و نیز رعایت اصول یادگیری دارند.روش هایی که تقریبا اکثر کنکوری ها از آنها آگاهی دارند ولی اجرای صحیح و درست تکنیک ها را نمیدانند.

✔️برای قبولی در رشته های عالی بدنبال فرمول پیچیده ای نباشید ،ساده ترین تغییرات در بهبود وضعیت درسی میتواند باعث رسیدن به رتبه های خوب شود….این حرفی است که هرساله بچه های رتبه برتر کنکور میزنن.

اصول موفقیت از زبان رتبه های برتر:

🔹به درس خواندن عادت کنید همانطور که به درس نخواندن عادت کردید! تا مغز بداند باید در ساعتی مشخص مطالعه را شروع و در ساعتی مشخص به پایان ببرد.هر کاری که به یک عادت تبدیل شود آسانتر انجام میگیرد.

🔹همانند یک فرد شاغل باشید.در ساعتی مشخص وظایف خود را انجام دهید و نسبت به کار خود احساس مسئولیت داشته باشید.از مطالعه انتظارات خود را بدانید.

✔️خود را از هم اکنون موفق و رتبه برتر بدانید.تمامی رتبه های برتر با یک اعتماد بنفس قوی ظاهر میشوند.علت این آرامش و اعتماد به نفس فوق العاده این است که آنها در طول حرکت و تلاش خود را موفق دیده اند و همین حس پیروزی باعث تلاش و زحمت بیشتر آنها شده و امید به ثمر نشستن تلاش های خود را هر روز در ذهنشان بارها و بارها مرور کرده اند.

🔸این ۳ اصل ساده و آسان از نکات و دلایل موفقیت رتبه هاست.

✔️موفقیت در سختی به دست می آید و کنکور آسان نیست…

💢 همه ی داوطلبان در شروع مطالعه برای کنکور قبولی در بهترین رشته و دانشگاه را میخواهند و هیچ داوطلبی خواهان قبولی در رشته های معمولی و دور افتاده نیست.و اگر داوطلبی با پشتوانه ی علمی خوبی باشد،این علاقه و هدف پر رنگتر خواهد بود. برق شریف و تهران و…همه ی داوطلبان در شروع بهترین ها را در کنکور هدف قرار گرفته اند این خواستن و هدفگذاری باعث سوق دادن داوطلبان به سمت ابزارهای کمکی گوناگون از آزمون های آزمایشی و کلاس های کنکوری گرفته تا انواع کتب آموزشی و تستی…در ابتدای این مسیر به دلیل عدم آگاهی کافی در زمینه ی کنکور آنقدر برنامه ها را عوض میکنیم و بعد از عدم نتیجه گیری از هر کدام آنها را رها میکنیم و حال که چشم باز میکنیم میبینیم تعطیلات آخر سال شده و تو هنوز مباحث مهم رو نه خوب خوندی نه مرور منظمی داشتی و نه جمعبندی مطمئنی و نه تراز خوبی تو آزمون ها داری و فقط در طول این مدت پراکنده خوانی داشتی.

👈هنوز شروع راه است و واسه ی همین هیچ استرسی نیست و همه در رویای قبولی بهترین رشته ها هستند.

⚠️این تلنگری جدی بود برای شما داوطلبی که هنوز بطور حرفه ای و جدی برای هدفت کاری نکردی و برنامه ای نداری…

✔️این افراد برتر همان داوطلبان خاص بودند. خاص بودن یعنی از هر زمانی برای درس خواندن بهره بردن حتی اگر دقایقی در مسیر حرکت به سمت دانشگاه یا کلاس باشید. خاص بودن یعنی بعد از دانشگاه یا آزمون ، پای درس و تست نشستن…

✔️داوطلبان برتر همان هایی هستند که دغدغه ی شان حتی استفاده از ۵ دقیقه ها و ۱۰ دقیقه های بین راهی تا کلاس و آزمون است …

✅دوست من ، دل خوش بودن به قبولی کافی نیست بلکه باید برای رسیدن به موفقیت به معنای واقعی کلمه تلاش کنید و زحمت بکشید.

❌نرفتن به آزمون های آزمایشی به خاطر ترس از افت تراز و افسردگی و اعصاب خوردی بعد از آن ، فقط بهانه ی ذهن توست.

✔️مشکل اکثر داوطلبان همیشه این است که دنبال آماده بودن کامل شرایط برای مطالعه اند تا بعد از آن شروع کنند و به همین بهونه خیلی هاتون تا الان شروع نکردید برای کنکور…به خودت بیا…زمان داره سپری میشه

❌ تذکر جدی و مهم به همه داوطلبانی که’ میگویند نفرات برتر کنکور همان هایی هستند که در دانشگاه های برتر و…بوده اند که معدل های ۱۸ و ۱۹ بوده اند.۰کمال گرایانه فکر نکنید. واقع نگر باشید و نگویید من خودم بلدم من خودم میدونم، برنامه میچینم و خودم و خودم…از این همه تعداد داوطلب شرکت کننده اگر درس خون بودن و بلد بودن چرا این شدن؟!اگر درس نخوندن چرا اینجوری؟؟؟…

✔️دلیل اصلی و اشکال عمده ی این داوطلبان به حاشیه رفتن بود. این کتاب خوبه برم بخرم این کلاس خوبه برم فلان استاد عالیه این مشاور اون پشتیبان این کانال تلگرام این جزوه این آزمون این…
آخرش به هیچکدوم نرسیدن خوب اجراش کنن و هیچ پیشرفتی در تراز و درصدها حاصل نشد.

✅زغال های خاموش را کنار زغال های روشن میگذارند تا روشن شوند. چون همنشینی اثر دارد. پس آدمی را انتخاب کنید که به شما انرژی ببخشد.

نکات طلایی زیر مورد استفاده و تعهد تمامی نفرات برتر بوده است ولی اکثر داوطلبان به آنها اهمیتی نمیدهند:

🔹نکته۱:داوطلبان برتر کنکور به دنبال تعدد منابع نبودند بلکه بر منابعی که برایشان تشخیص داده شده بود تمرکز داشتند و مسلط بودند.

🔹نکته۲:رتبه های برتری که در دانشگاه های برتر تحصیل نمیکردند مانند بقیه ی داوطلبان این یکسال کنکوری را گذراندند. همانند بقیه چند سال دانشجو بودند و برای کنکور زحمت کشیدن و تلاش کردند.

🔹نکته۳:یکی از اصول مهم مطالعه که نفرات برتر بسیار بر لزوم داشتن و تقویت آن پایبند بودند ، تمرکز ذهنی است. تمرکز بالا باعث عدم پراکنده خوانی میشود و سریع شما را به تسلط در مباحث میرساند.
الان میخوای مدار درس جدید رو بخونی ولی میبینی درس های قبلی یادت رفته و بجای خوندن درس جدید دوباره برمیگردی درس های قبلی رو میخونی اونم با چه دقت و وسواسی…اینقد به این روش غلط مطالعاتی ادامه می دهید تا به درس های جدید نرسید و زمان شما محدود و محدودترشود. یا یکم از ریاضیات میخونی ولش میکنی میری الکترونیک میخونی بعدش چند تا لغت حفظ میکنی و بعدش میری تست مدار میزنی و…این پراکنده خوانی که آفت خطرناک مطالعاتی است باعث میشه نه مباحث رو به آزمون ها برسونی و نه پیشرفتی در درصدها داشته باشی. یه چیزایی رو خوندی یه چیزایی رو موندی…علت این پراکنده خوانی هم نداشتن تمرکز است. پس وقتی داری درس میخونی واقعا خوب بخون، سفت و سخت بخون اونم با هدف افزایش درصدها…

✔️بر روی موفقیت خود تمرکز کنید…همه چیز مهیاست…حرکت کن.

🔹نکته۴:یا همه یا هیچی…شروع نکردن از امروز به بهونه هایی مثل نداشتن کتاب تست ، آزمون نرفتن ، ضعیف بودن در دروس پایه و…این یعنی مطلق گرایی. این حاشیه را نفرات برتر نداشتند و هیچ رتبه برتری تمام شرایط ایده آل و ۱۰۰% عالی برای رتبه شدن را از اول مهیا و آماده در دست نداشت ولو حتی برخی از داوطلبان برتر کنکورهای سالهای اخیر از شهرهایی با امکانات کم آموزشی بوده اند ولی نتیجه ای آفریدند که آن دسته از داوطلبانی که همه ی امکانات را داشته اند ولی حتی نتوانستند یک رشته ی سراسری قبول شوند.

🔹نکته۵:فقط تلاش و ساعات مطالعه ی زیاد نمیتواند به تنهایی تضمین قبولی شما باشد. اگر دیدید که با تلاش و اجرای کامل برنامه بازهم درصدهای خوبی در آزمون ها ندارید و یا عملا هیچ پیشرفت درسی حاصل نشده ، بطور قطع اشکال از نحوه ی برنامه ریزی شماست که باید برنامه را تغییر دهید. سریعا…
تا فرصت هست سریعا به سمت جاده ی اصلی موفقیت میانبر بزنید.

🔹نکته۶:تنوع درسی ، تعداد تست زیاد و حجم کار بالا یعنی کیفیت در مطالعه که تمامی نفرات برتر به این نکته توجه داشتند. داوطلبان برتر خوب شروع کردند و همین خوب شروع کردن تا آخرین روزهای باقیمانده تا کنکور با آنها بوده است.

🔹نکته۷:برداشت غلط اکثر داوطلبان از کم بخون ولی همیشه بخون! رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود…
منظور از این جملات در واقع همیشه و پیوسته درس خواندن است. وقتی هفته ای ۶۰ ساعت درس میخونی سعی کن هفته ی بعد بهتر و بیشتر باشه ساعات مطالعه ات نه اینکه کمتر بشه و متوقف بشی. کنکور دوی ماراتن است و نباید به هیچ عنوان از الان شل بگیرید و منتظر باشید وقتی سرتان به سنگ خورد مسیر بعدی را انتخاب کنید و دنبال راه چاره بگردید…زمان محدوده ه ه …

تلنگر آخر
خیلی ها حاضرند مثل آدمای موفق زندگی کنند ولی حاضر نیستند مشکلاتی که آنها کشیدند را تحمل کنند.
کنکور مجالی برای آزمون و خطا یا صحیح و غلط به شما نمیدهد و فرصتی است محدود که حجم بالای درسی و تسلطی مطمئن را میطلبد.‌ اگر استراتژی درست و مسیر صحیح انتخاب کنید و راه شناس شما را راهنمایی و همراهی میکند، بی شک شما هم میتوانید یک رتبه برتر شوید.

▪️باتشکر – پورکاظم (۶ سال تجربه مشاوره کنکور ارشد و دکتری برق)

🎓 @BarghArshad
🌐 BarghArshad.ir

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. من الان یازدهم هستم و اگه همه ی این کار هارو که ذکر کردید انجام بدم می شه رتبه خوبی بگیرم و شریف درس بخونم؟

  2. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم .اگر علاقه دارید در
    نتایج جست و جو بهتر دیده شوید
    حتما به وبسایت ما سر بزنید

  3. در خصوص نکته ۳ من همین مدار رو با دقت میخونم پلی بعد یادم میره شما میگید دوباره برنگردم بخونم؟ پس چه فایده داشت خوندنم؟

  4. سلام وقت بخیر
    درحال خوندن برای ارشد ۹۷ هستم
    اما میخوام برای تکمیل ظرفیت شرکت کنم
    اون هم فقط شبانه
    دانشگاه های: تبریز، باهنرکرمان، گیلان، بوعلی همدان، سمنان، صنعتی سهند، محقق اردبیلی و صنعتی شاهرود
    البته دانشگاهی به نام تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان هم هست که نمیدونم جزو انتخابها بگذارم یا اینکه نه؟
    سوالم این هست که طبق دانشگاه هایی که در بالا آورده شده و باتوجه به شبانه بودن آیا مفید رفتن یا اینکه نه؟ از طرفی دغدغه ی من بیشتر ادامه تحصیل در مقطع دکتری و گرفتن پذیرش از خارج هست با توجه به این موضوع آیا اگر قبول شدم با توجه به تمام شرایط ها برم یا اینکه آماده بشم برای کنکور ارشد ۹۷؟
    ممنون از تلاش های بی دریغ تون.

    1. اگه هدف تون ادامه تحصیل هست دانشگاه تبریز خوب هست ولی بقیه دانشگاه ها متوسط هستند و برای ادامه راه شرایط خیلی سخت ولی ممکن خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا