اخبار کنکور و دانشگاه

جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌ها درباره ترم تابستانی سال 96

یکی از مهمترین معیارها و ملاک‌های دانشجویان برای حضور یا عدم حضور در ترم تابستانی دانشگاه‌ها میزان شهریه ترم تابستان است.

به گزارش «سایت برق ارشد»؛ هر ساله وقتی به ایام امتحانات خردادماه نزدیک می‌شویم بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور هوای حضور در ترم تابستانی به سرشان می‌زند و روز به روز پیگیر اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها پیرامون این موضوع می‌شوند.

لازم به ذکر است، تعداد زیادی از دانشجویان خواستار توضیحاتی درباره جزئیات ترم تابستانی بودند که در همین راستا توضیحاتی پیرامون این ترم در ادامه آمده است.

*** چرا ترم تابستانی با استقبال مواجه می‌شود؟
ممکن است اهداف دانشجویان برای شرکت در ترم تابستان با یکدیگر متفاوت باشد. گاهی دانشجویی به دلیل اینکه در ترم‌های گذشته کم‌کاری کرده است مجبور می‌شود در این ترم کوتاه تحصیلی شرکت کند و گاهی برعکس دانشجویی ممکن است به دلیل سعی و تلاش بالا توانسته باشد نسبت به هم‌کلاسی‌های خود واحدهای بیشتری را گذارانده باشد، در این صورت وی امیدوار است با ثبت‌نام در ترم تابستان، دوران تحصیلی خود را به 6 یا 7 ترم تقلیل دهد.

*** شهریه ترم تابستانی چقدر است؟
یکی از مهمترین معیارها و ملاک‌های دانشجویان برای حضور یا عدمحضور در ترم تابستانی دانشگاه‌ها میزان شهریه ترم تابستان است. تاکنون شهریه ترم تابستانی سال 96 اعلام نشده است اما میزان شهریه در دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است. برای مثال در ترم تابستانی دانشگاه گیلان در سال 95، میزان شهریه ثابت، حدود 90 هزار تومان و شهریه متغیر آن به ازای هر واحد دروس عمومی 45 هزار تومان، به ازای هر واحد دروس پایه و اصلی 56 هزار تومان و به ازای هر واحد دروس عملی، تخصصی و آزمایشگاهی 67 هزار تومان تعیین شده بود.

همچنین دانشگاه بوعلی سینا همدان در ترم تابستان سال گذشته، میزان شهریه ثابت را 88 هزار تومان، شهریه متغیر به ازای هر واحد دروس عمومی 36 هزار تومان، به ازای هر واحد دروس پایه و اصلی 38 هزار تومان و به ازای هر واحد دروس عملی، تخصصی 40 هزار تومان تعیین کرد.

بنابراین می‌توان گفت شهریه ترم تابستانی دانشگاه‌ها عدد نسبتا زیادی است و دانشجویان باید آگاهانه نسبت به حضور در این دوره تصمیم بگیرند.

*** کدام دانشگاه‌ها در سال 96 ترم تابستانی برگزار می‌کنند؟
شرایط برگزاری ترم تابستان در همه دانشگاه‌های کشور فراهم نیست و معمولا چندین دانشگاه در اقصی نقاط کشور مجری برگزاری ترم تابستان می‌شوند و دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور با توجه به رشته و مسافت و سایر مسائل بهترین دانشگاه را انتخاب می‌کنند. دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه گیلان، دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه ایلام و دانشگاه سیستان و بلوچستان جزء دانشگاه‌های مادر در زمینه برگزاری ترم تابستانی هستند. البته علاوه بر این دانشگاه‌ها دانشگاه‌های دیگری نیز اقدام به برگزاری ترم تابستانی خواهند کرد.

در ادامه اسامی دانشگاه‌هایی که تاکنون جهت برگزاری ترم تابستان اعلام آمادگی کرده‌اند را مشاهده می‌کنید:

*** دانشگاه شهید بهشتی:
مدیر خدمات آموزشی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: دانشگاه شهید بهشتی، مجری برگزاری دوره تابستانی در سال تحصیلی 96-95 خواهد بود. اطلاعات تکمیلی به طور متناوب از طریق سایت اصلی دانشگاه و سـایر واحدهای آموزشی مجری اعلام خواهد شد.(متن کامل اطلاعیه)

*** دانشگاه ملایر:
دانشگاه ملایر نیز اخیرا اطلاعیه‌ای را پیرامون ترم تابستان 96، منتشر کرده است و جزئیات تقویم آموزشی این ترم را به شرح زیر اعلام کرده است:

*** دانشگاه فسا:
دانشگاه فسا هم اطلاعیه‌ای را پیرامون زمانبندی، مقررات و ضوابط انتخاب واحد ترم تابستان 96، نام دروس ترم تابستان 96 و همچنین فرم تقاضای مهمان ترم تابستان 96 منتشر کرده است.(متن کامل اطلاعیه)

*** دانشگاه بزرگمهر قاینات:
در سایت این دانشگاه آمده است: احتراما به اطلاع می رساند دانشگاه بزرگمهر قائنات در تابستان سال 96 اقدام به برگزاری ترم تابستان خواهد نمود. در این رابطه اطلاعات مربوط به عناوین دروس در سایت دانشگاه (www.buqaen.ac.ir) متعاقبا اعلام خواهد شد. شروع ثبت نام از تاریخ 96/04/10 تا 96/04/14 و شروع کلاسها از تاریخ 96/04/24 تا 96/05/27  می‌باشد.

*** دانشگاه جامع علمی کاربردی:
محمدعلی اخوان معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مهلت انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه برای ترم تابستان سال تحصیلی 96-95 از 17 تیرماه آغاز می شود، گفت: دانشجویان تا 22 تیرماه می توانند نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند. معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: امتحانات ترم تابستان سال تحصیلی 96-95 این دانشگاه از 4 شهریورماه آغاز و تا 9 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

*** دانشگاه قم:
دانشگاه قم هم اطلاعیه‌ای را پیرامون ترم تابستان 96، منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است:

1- مطابق آئین نامه کارشناسی دروس معارف اسلامی و فارسی عمومی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
2- سایر دروس، به صورت مجازی (تولید محتوی الکترونیکی همراه با رفع اشکال در تالار گفتگو یا کلاس آنلاین)، برگزار خواهد شد.
3- فهرست کامل دروس بزودی در سایت دانشگاه قم به آدرس (qom.ac.ir) به اطلاع دانشجویان محترم خواهد رسید.
4- جهت پاسخگویی هر چه بهتر به دانشجویان متقاضی و اطلاع از دروس مورد تقاضا و پرسش های احتمالی، از دانشجویان گرامی درخواست می‏شود در کانال مربوط به ترم تابستان عضو شوند.(متن کامل اطلاعیه)

*** دانشگاه شهید باهنر کرمان:
دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز طی اطلاعیه‌ای میزان شهریه ترم تابستان را در سال تحصیلی 96-95 اعلام کرده است:

*** دانشگاه آزاد:
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، درخصوص ترم تابستان دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام و انتخاب واحد ترم تابستان از 3 تا 8 تیر انجام خواهد شد. حذف و اضافه و شروع کلاس‌ها از 10 تیر خواهد بود که کلاس‌ها تا 2 شهریور ادامه داشته و امتحانات این ترم از 4 تا 9 شهریور 96 برگزار می‌شود.

*** دانشگاه صنعتی ارومیه:
دانشگاه صنعتی ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اداره آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش در نظر دارد ترم تابستان 95-96 را به صورت مجازی(الکترونیکی) برگزار نماید.(متن کامل اطلاعیه)

*** دانشگاه سمنان:
دانشگاه سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تصویب شورای آموزشی دانشگاه مورخ 26/2/96 چگونگی اخذ واحد به صورت نیمه حضوری در ترم تابستان 96(3-95) (ویژه دانشجویان دانشگاه سمنان ) اعلام شد.(متن کامل اطلاعیه)

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا