اختصاصی سایت

برای کسانی که به دنبال دریافت نمره پژوهشی پایان‌ نامه هستند

مقاله‌ام را در مجله پولی چاپ کنم یا در مجله رایگان؟

برق ارشد : اساتید مجرب و دانشجویان و محققین نخبه، هیچ وقت بابت چاپ مقاله خود پولی را پرداخت نمی کنند. اصلا چه معنی دارد که شما زحمت بکشید مقاله را نگارش کنید، سپس دو دستی مقاله خود را تقدیم سردبیر مجله نمایید و همچنان پول هم بدهید!

به گزارش «برق ارشد»؛ یکی از سوالات مهم دانشجویان و پژوهشگران این است که یک مقاله را در مجله پولی چاپ کنیم یا رایگان؟

اکثر سایت ها و کانال های تلگرامی که مدعی راهنمایی و کمک به شما در جهت چاپ مقاله تان هستند، مبلغی بین 300 تا 500 هزار تومان را به عنوان کارمزد خود در نظر می گیرند که باید بخشی از آن را در ابتدا به عنوان پیش پرداخت به حساب آنان واریز نمایید. حال اگر هزینه اکسپت مقاله 200 دلار باشد، شما باید علاوه بر هزینه کارمزد، آن مبلغ 200 دلار را هم پرداخت کنید.

به عبارتی چاپ یک مقاله حدود 1 میلیون تا 2 میلیون تومان برای شما هزینه بر می دارد. البته هستند مجلات گران قیمتی هم که هزینه چاپ مقاله در آنها بیش از 5 میلیون باشد!

اساتید مجرب و دانشجویان و محققین نخبه، هیچ وقت بابت چاپ مقاله خود پولی را پرداخت نمی کنند. اصلا چه معنی دارد که شما زحمت بکشید مقاله را نگارش کنید، سپس دو دستی مقاله خود را تقدیم سردبیر مجله نمایید و همچنان پول هم بدهید!

درجه و اعتبار مجلات بین المللی و داخلی را چگونه بسنجیم؟

اگر به مقاله خود اطمینان دارید، برای آن ارزش قائل شوید و مقاله تان را به مجله ای بفرستید که بابت انتشار مقاله، از شما وجهی را دریافت ننماید. به عبارتی مقاله خود را در مجلات پولی چاپ نکنید.

از آنجایی که اغلب مقاله نویسان، برای دریافت نمره پژوهشی پایان نامه دنبال مقاله نویسی هستند، زمان برایشان خیلی مهم است، زیرا دانشگاه فقط تا 6 ماه پس از تاریخ دفاع به دانشجو فرصت می دهد. هر چند که با نظر شورای پژوهش قابل تمدید به 12 ماه می باشد، اما دانشجویان استرس آن را دارند که مبادا مقاله آنها مورد پذیرش واقع نشود و زمان را از دست بدهند.

به همین جهت به دنبال مجلاتی می روند که روند داوری کوتاه مدتی داشته باشند. از آنجایی که فقط مجلات پولی هستند که روند داوری کوتاه مدت دارند، دانشجو ناچار است که پولی را هم پرداخت کند.

درجه و اعتبار مجلات بین المللی و داخلی را چگونه بسنجیم؟

اگر برای مدت زمان دریافت پذیرش و چاپ مقاله خود عجله ندارید، حتما به سراغ مجلات غیر پولی بروید. درست است که روند زمان بری دارند اما ارزش چاپ در آنها خیلی بیشتر است.

توجه: در هنگام مصاحبه دکتری و یا درخواست بورسیه، خیلی به محتویات مقاله شما کاری ندارند، فقط به این توجه دارند که مقاله شما در کدام مجله چاپ شده است. آیا مجله ISI بوده است یا خیر؟ اگر ISI بوده مقدار ایمپکت فکتور آن چند است؟ ممکن است مقاله شما آنقدر با ارزش باشد که لیاقت چاپ شدن در بهترین مجلات دنیا را هم داشته باشد، پس با انتخاب یک مجله نامناسب و کم اعتبار، ارزش کار خود را پایین نیاورید.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا