اخبار کنکور و دانشگاهاختصاصی سایت

راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه کنکور دکتری 96 (قسمت اول)

برای داوطلبین آزمون دکتری احتمالا مرحله پذیرش در دانشگاه‌ها، مهمتر از خود آزمون باشد، به خصوص اینکه سوابق پژوهشی و داشته‌های علمی دانشجویان، بیش از نمره کتبی در آزمون برای دانشگاه‌ها مهم شده است.

به گزارش برق ارشد ؛ راهکاریی لازم است تا داوطلبین بدانند چگونه با مصاحبه روبرو شوند. پس بخش اول راهکارهای آماده سازی برای مصاحبه دانشگاه‌ها و مرحله پذیرش در کنکور دکتری را در ادامه می‌بینید:

اولین بخش از راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه دکتری با عنوان «فعالیت‌های قابل انجام در روزهای باقیمانده تا اعلام نتایج»

1- مروری بر دروسی و مطالب کلیدی
با اینکه سوالات علمی جلسه مصاحبه آزمون دکتری مرتبط با دروس اصلی رشته و گرایش انتخابی داوطلبی هستد ولی متأسفانه آزمون کتبی برخی رشته‌ها از چنین دروسی نبوده است و رتبه خوب آزمون کتبی به معنای آمادگی در این دروس نیست.

2- اطلاع نسبی از دانش روز
سعی کنید خلاصه مقالات (Abstract) ماههای اخیر یک نشریه معتبر در زمینه کاری خود را مطالعه کنید. اگر آشنایی شما با زیان زیاد نیست از منابع فارسی استفاده کنید. یه هر حال سعی کنید از موضوعات جدید مطلع شوید.

3- آگاهی از جهان پیرامون
اگر داوطلب رشته‌هایی نظیر مدیریت، اقتصاد و نظایر آنها هستید سعی کنید با مطالعه اخیار و اطلاعات مریوط به سایت‌های خیری تحلیلی در مورد مسائل داخل و خارج کشور آگاهی کسب کنید و یا مرور مسائل در ذهن خود برای سوال‌های احتمالی، پاسخ‌هایی آماده کنید.

4- تهیه توصیه نامه‌ها
معمولا در مدارک دعوت یه مصاحبه دانشگاه‌ها، دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد داوطلبی خواسته می‌شود که یکی از آنها یاید از استاد راهنمای وی باشد. اگر رتبه‌تان یه گونه‌ای است که قطعا به مصاحبه دعوت خواهید شد می‌توانید از همین حالا به فکر تهیه این توصیه نامه‌ها باشید. روزهای بعد از معرفی اسامی مصاحبه شوندگان، روزهای با ارزشی است که بهتر است صرف چنین کارهایی نشود.

5- سر و سامان دادن به پایان‌نامه
اگر در ترم آخر کارشناسی ارشد هستید و مقاله‌ای هم ندارید، تلاش کنید در زمان باقی‌مانده پایان‌نامه خود را به جایی برسانید. همراه داشتن پرینت نهایی کارتان هم تا حدی به شما کمک خواهد کرد.

6- تدوین رزومه
اگر کارهای پژوهشی خاصی انجام داده‌اید از همین حالا می‌توانید کار نگارش رزومه خود را انجام دهید. رزومه‌ای که در فرصت کافی نگارش و تصحیح شده است یا رزومه‌ای که با عجله نوشته شده است، متفاوت خواهد بود.

7- تمرین مکالمه
در صورتی که آشنایی‌تان با زبان انگلیسی در حدی است که ارزش سرمایه‌گذاری دارد، شروع به تمرین مکالمه کنید. همه دانشجویان و داوطلبان دکتری می‌توانند یا همین میزان آشنایی با زبان انگلیسی مکالمه بهتری داشته باشند. یرای این کار لازم نیست به زبان انگلیسی مسلط باشید؛ آن قدر تمرین کنید که مطمئن باشید مکالمه تان به اندازه سطح آشنایی‌تان با زبان انگلیسی است.

8- روش تحقیق
اگر داوطلب رشته‌هایی هستید که درس روش تحقیق را گذرانیده‌اید آگاه باشید که آشنایی با روش تحقیق از مهمترین مباحت در ارزیابی شما است.

9- جمع و جور کردن کارها
سعی کنید همه کارهای پژوهشی خود را مرتب و منسجم کنید. اگر اصل بعضی مقاله‌هایتان را ندارید و یا نسخه‌ای از پایان نامه‌تان را در دسترس ندارید باید هر چه زودتر مشکل را حل کنید. همراه داشتن نسخه کامل کارهای تحقیقی‌تان کاری است که برخی دانشگاه ها از شما خواهند خواست.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا