اخبار کنکور و دانشگاه

افزایش 13 درصدی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ارشد 96

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش بیش از 13 درصدی داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ارشد 96 خبر داد و گفت: این آزمون پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه 96 برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست‌ودومین المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز چهارشنبه اول دی‌ماه 95 منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز شنبه 11 دی‌ماه 95 پایان پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس ضوابط تعداد 759 هزار و 695 داوطلب در مهلت مقرر ثبت‌نام از روز چهارشنبه اول دی‌ماه 95 تا روز شنبه 11 دی‌ماه 95 برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام نموده‌اند. از کلیه داوطلبانی که در مهلت مقرر برای ثبت‌نام اقدام نموده‌اند طی اطلاعیه‌ای خواسته شد که در صورت تمایل از روز یکشنبه اول اسفندماه 95 تا روز سه‌شنبه سوم اسفندماه جاری برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

به گفته دکتر توکلی، ضمناً از داوطلبانی که در تاریخ مقرر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام ننموده بودند نیز خواسته شد از تاریخ اول اسفند تا سوم اسفندماه 95 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: با توجه به مهلت مجدد در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 96 تعداد 118 هزار و 692 داوطلب مجدداً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند بنابراین با توجه به آمار داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت‌نام نموده بودند و ثبت‌نام‌کنندگان مرحله دوم در مجموع 878 هزار و 387 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست‌ودومین المپیاد علمی دانشجویی ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد 96 نسبت به آمار شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 95 تعداد 117 هزار و 272 داوطلب و یا به عبارتی دیگر 13.35 درصد افزایش یافته است. از تعداد 878 هزار و 387 داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 430 هزار و 66 نفر زن و مابقی مرد هستند.

دکتر توکلی خاطرنشان  کرد: از تعداد 878هزار و 387 داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد، 71 هزار و 774 داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته‌امتحانی اول علاقه‌مندی خود را به انتخاب کدرشته امتحانی دوم نیز اقدام نموده‌اند. همچنین از تعداد 71 هزار و 774 داوطلب فوق تعداد 32 هزار و 499 نفر زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 در دو کدرشته‌امتحانی به صورت جداگانه برگزار می‌شود لذا هر داوطلب برای شرکت در هر یک از کدرشته‌های امتحانی باید پرینت شرکت در آزمون کدرشته‌امتحانی مربوط را دریافت کرده باشند. همچنین با توجه به آمار علاقه‌مندان به کدرشته‌امتحانی دوم و آمار ثبت‌نام‌کنندگان برای برگزاری آزمون فوق تعداد 950 هزار و 162 کارت ورود به جلسه صادر و آزمون نیز برای این تعداد داوطلب صادر خواهد شد.

به گفته وی، از تعداد 950 هزار و 162 کارت صادرشده در آزمون کارشناسی ارشد 96 تعداد 462 هزار و 565 کارت برای داوطلبان زن و مابقی برای داوطلبان مرد صادر شده است.

دکتر توکلی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون ارشد 96 از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت شرکت در آزمون خود را دریافت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 96 و همچنین اولین مرحله بیست‌ودومین المپیاد دانشجویی کشور روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا