اخبار کنکور و دانشگاه

ظرفیت پذیرش مقطع دکتری/ اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور۹۶

وزیر علوم گفت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری برای تمام رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است و نتایج نهایی این آزمون، شهریورماه ۹۶ اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی امروز جمعه از حوزه امتحانی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری امروز آزمون دکتری سال ۹۶ اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در دوره دکتری، در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است ادامه داد: افزایش بی رویه ظرفیت تحصیلات تکمیلی خلاف است و کمیته‌ای مدتها پیش در وزارت علوم تشکیل شده که درخواست راه‌اندازی رشته‌ها را به سرعت بررسی می کند و مجوزها صادر می‌شود.

وزیر علوم درباره اولویت برنامه های این وزارتخانه برای سال آینده، اظهار داشت: روند کیفی‌سازی آموزش عالی و ساماندهی‌ها در سال آینده نیز دنبال می‌شود و بر توسعه رشته‌های بین‌ رشته ای و آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص هدفمندسازی مقطع دکتری تأکید داریم.

رقابت ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ برای پذیرش در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد امروز به طور همزمان در ۵۴ شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۱۴۹ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد هستند.

از تعداد ۲۶۰ هزار  ۱۱۰ داوطلب، تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۴ هزار و ۹۹۹ نفر در گروه علوم پایه، ۴۸ هزار و ۷۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۴ هزار و ۹۲۹ نفر در گروه کشاروزی و منابع طبیعی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۲۳۰ نفر در گروه دامپزشکی و ۶ هزار و ۷۴ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

آمار داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، تعداد ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ نفر و این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر و همچنین این آمار نسبت به سال ۹۳ تعداد ۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر افزایش نشان می دهد.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ امروز جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۴ کدرشته امتحانی در یک نوبت و در ۵۴ شهرستان برگزار شد.

سئوالات آزمون مطابق با دانش فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و استعداد تحصیلی با ضریب یک خواهد بود.

اجرای مرحله اول آزمون به صورت متکمرکز توسط سازمان سنجش صورت می گیرد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی، آموزشی، فناوری و مصاحبه علمی و … توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

پس از برگزاری آزمون کارنامه داوطلب شامل نمرات خام، نمرات تراز شده و سایر موارد در هفته آخر فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و مجازین به انتخاب رشته می توانند در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۶ انتخاب رشته کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۶ اواخر فروردین ماه به صورت کارنامه اعلام می‌شود و داوطلبان از نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری هفته اول شهریور ماه سال ۹۶ اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۶۰ هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف در ۲۴۴ رشته در ۵۲ شهرستان کشور در آزمون دکتری شرکت کردند، افزود: ۴۲ درصد شرکت کنندگان خانم و ۵۸ درصد شرکت کنندگان در آزمون دکتری امسال، آقا هستند.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه این آزمون اواخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان از نیمه اول اردیبهشت ماه می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند، افزود: انتخاب رشته به این صورت است که داوطلبان هم در سازمان سنجش و هم در سایت دانشگاه آزاد رشته‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: پس از انتخاب رشته دانشجویان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و نتیجه نهایی نیز هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی، ظرفیت پذیرش در این دوره از برگزاری آزمون مقطع دکتری را ۲۲ هزار نفر در کل ظرفیت‌های آموزش عالی عنوان کرد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا