اخبار کنکور و دانشگاه

کمبود هیأت علمی جوان و متخصص در واحد علوم و تحقیقات / لزوم جذب نخبگان دکتری

رئیس واحد علوم و تحقیقات با ابراز ناخرسندی از کمبود هیأت علمی جوان و متخصص در این واحدها بر لزوم جذب نخبگان دکتری تاکید کرد.

علی عباسپور تهرانی، گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که در زمینه های مختلف در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد باید به سمتی حرکت کرد تا به درآمدهایی غیر از درآمد حاصل از شهریه دانشجویان اتکا شود.

وی افزود: همه گروه های آموزشی موظف هستند با دستگاه ها و سازمان هایی که تمایل به همکاری با دانشگاه دارند، ارتباط برقرار و با آنها در زمینه های تخصصی در جهت درآمد زایی و عملیاتی کردن تحقیقات پژوهشی تفاهم نامه و قرارداد امضا کنند.

عباسپور در بخشی از سخنانش با اشاره به تغییر و تحولات اجتماعی و فرهنگی و نیاز جامعه به رشته ها و تخصص های جدید، تاکید کرد: گروه های آموزشی باید با بررسی رشته های جدیدی که قابلیت راه اندازی در واحد علوم و تحقیقات را دارند و جامعه نیز به تخصص آن ها نیازمند است، پیشنهاد کنند تا پس از اخذ مجوز قانونی در سطح واحد های علوم و تحقیقات راه اندازی شوند.

وی به شکل گیری تفکر واحد علوم و تحقیقات به عنوان واحدی با کیفیت در سطح تحصیلات تکمیلی کشور اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی واحد علوم و تحقیقات برقراری حرکتی برنامه ریزی شده، متمرکز، متفکر و تمأنینه در زمینه پاسخگویی به نیاز جامعه، به تحصیلات تکمیلی بود و سپس این تفکر تعمیم یافت تا در هر استانی یک واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شود و در نتیجه به این مجموعه عظیم و علمی واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات در کشور رسیده شد و این مجموعه به عنوان زنجیره واحدهای کیفی دانشگاهی در کشور مطرح شد.

عباسپور از کمبود عضو هیأت علمی جوان و متخصص در برخی گروه های تخصصی اظهار ناخرسندی کرد و جذب و استخدام دانش آموختگان نخبه مقاطع دکتری دانشگاه های معتبر به عنوان عضو هیأت علمی را یکی از برنامه های واحدها وپردیسهای علوم و تحقیقات دانست و ادامه داد: تعداد زیادی از نیروهای متخصص با سطح علمی بسیار بالا نیز در خارج از دانشگاه آزاد و در سطح صنعت و وزارتخانه های مختلف مشغول فعالیت های اجرایی هستند، اما از فعالیت های علمی فاصله دارند که باید با طراحی  مکانیزمی از توان این نیروها هم استفاده کرد.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا