اختصاصی سایتسخن مشاورمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه اختصاصی با رتبه 3 قدرت کنکور ارشد 95

مصاحبه سایت برق ارشد با آقای امیرحسین عرفانی رتبه 3 قدرت کنکور کارشناسی ارشد سال 95 :

 

برق ارشد: با سلام و احترام و ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خود را مختصرا معرفی کرده و بفرمایید رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟ آیا در حین مطالعه برای کنکور شاغل یا دانشجو بودید؟

پاسخ: باسلام بنده امیرحسین عرفانی نیک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب با معدل  17.15 هستم.زمان کنکور هم فارغ التحصیل شده بودم و تمرکز کامل روی کنکور داشتم.

 

برق ارشد: لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور ارشد و رتبه خود را بیان کنید؟
پاسخ: زبان:36.67|ریاضیات:50|مدارهای الکتریکی:54.55|ماشین های الکتریکی:77.78|سیستم های کنترل خطی:18.18|الکترومغناطیس:41.67|بررسی سیستم های قدرت:66.67

 

برق ارشد: آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ 

پاسخ: بله کلاس شرکت کردم، کلاس شاید ازلحاظ زمانی تأثیر داشته باشه و حتی مفاهیم رو بعضی جاها بهتر انتقال بده ولی لزوماً اینکه کلاس شرکت کنیم نمیتواند برای ما موفقیتی را داشته باشه ،بیشتر تلاش خود فرد هست که تأثیرگذار هست.

برای آزمون آزمایشی هم جامع‌های مدرسان را شرکت کردم که تو همین آزمون‌ها تونستم مدیریت سر جلسه را یاد بگیرم مثلاً آزمون آخر دفترچه دوم رو از مغناطیس شروع کردم که برای کنکور هم تصمیم گرفتم از مغناطیس شروع کنم.

 

برق ارشد: از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به‌طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

پاسخ: تقریبا اوایل تابستان منتهی با توجه به عقب افتادن کنکور بعضی جاها سرعت مطالعه‌ام کم شد ولی از شهریور تقریبا 7 8 ساعت میشد مطالعه‌ام و تا خود کنکور هم خیلی تفاوتی نکرد.

 

برق ارشد: کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده‌اید؟ 

پاسخ: ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت-دانشگاه تهران

 

برق ارشد: کتاب‌ها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته برق کدامها هستند و در هر درس چه توصیههای خاصی به داوطلبان دارید؟

پاسخ: زبان عمومی: انتشارات سری عمومی به نظرم با خواندن این کتاب میشد حداقل از 10 سؤال اول زبان به 6 تا پاسخ داد.

مدار الکتریکی: کتاب راهیان ارشد و تست‌های تألیفی مهندس کهن این درس بیشتر از هرچه نیاز به تست داره.

ریاضی مهندسی:برای شروع روی کتاب راهیان ارشد وقت گذاشتم ولی برای مشتقات جزئی از کتاب آقای کریمی هم استفاده کردم به نظرم کسانی که از روی راهیان میخوانند حتماً بعد از فصل مشتقات کتاب آقای کریمی رو هم بخوانند این فصل کتاب مکمل برای راهیان ارشد بسیار خوبی هست .

معادلات دیفرانسیل:کتاب نصیر رو خوندم به نظرم کافی هست برای جواب‌گویی به همه سؤالات معادلات.

ماشینهای الکتریکی:کتاب مدرسان به نظرم همه‌ چیز را داره و میشه با وقت خوبی که روی این کتاب میذارند حتی به درصد 100 هم فکر کنند.
مغناطیس:کتاب نصیر تست‌های کنکورها را از اول برای هر دو رشته برق و فیزیک داره که چند بار کار کردن تست های کنکور خوب تو این درس دید میده

بررسی سیستمهای قدرت:کتاب پوران پژوهش را خوندم برای فصل سوم بررسی که مهم ترین فصل این درس هست فصل سوم کتاب گلاور هم خیلی خوبه

 

برق ارشد: به‌طورکلی چه توصیههایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

پاسخ: به نظر من هرچقدر مرور بچه‌ها بیشتر باشه هم مطالب در ذهن به تثبیت خوبی میرسه هم درک خوبی از دروس پیدا می‌کنند 

برق ارشد: آیا از ابتدا به رشته برق علاقه داشتید و چطور شد که این رشته را انتخاب کردید؟

پاسخ: بله از دوران دبیرستان به فیزیک الکتریسیته و مغناطیس علاقه داشتم که تأثیرگذار بود در انتخاب برق 

 

برق ارشد: چی شد که حس کردید باید کنکور ارشد بدید؟ واقعاً به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و … باعث این تصمیم شد.

پاسخ: شاید یکی از دلایلش دانشگاه کارشناسی‌ام بود که احساس کردم باید جایی بهتر برق را ادامه بدم و همین اینکه به ماشین الکتریکی علاقه داشتم و فکر میکنم در دوره ارشد خیلی بیشتر از آنچه در کارشناسی کارکردیم میتونیم روی مباحث عمیق بشیم.

 

برق ارشد: از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خواندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دوماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

پاسخ: غیر از بررسی تقریبا همه درس‌ها رو باهم شروع کردم هر جا هر فصلی رو که احساس میکردم ضعف دارم درس‌نامه درس رو از اول دوباره میخوندم .تا اواخر دی‌ماه فکر کنم تمام کردم درس‌ها رو و بعد از آن شروع به‌مرور کردم.مرورها هم تماماً دوباره از متن کتاب‌ها بود و خلاصه‌نویسی نداشتم.

 

برق ارشد: نحوه درس خوندنتون چطور بود؟ کجا درس می‌خوندین؟ خونه یا کتاب خونه؟ گروهی یا فردی؟

پاسخ: کتابخانه درس میخوندم به نظرم کتابخونه اگر بتونید دوستان کنکوری برقی پیدا کنید و باهم پیش برید خیلی خوبه

 

برق ارشد: روش خاصی برای تست زدن داشتید؟ مثلا تستهای سخت رو بپرید یا تستی رو علامت بزنید و

پاسخ: تست هایی که حلشون نکته مهمی داشت رو علامت میزدم تا دوباره کار کنم

 

برق ارشد: در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چند ساعت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

پاسخ: معمولا صحبت ها و جمع های دوستانه بود اوایل هم فیلم و سریال میدیدم ولی هر چی به کنکور نزدیک تر میشدیم کمتر شد

برق ارشد: چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتتون بیشترین تأثیر رو داشتن؟

پاسخ: اول از همه لطف خدا و بعد هم کمک پدر و مادر و روحیه خوبی که همیشه بهم میدادن و کمکی که برای درس خوندن بهم میکردن.

 

برق ارشد: کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

پاسخ: کنترل فکر میکردم اگر درسنامه رو بیشتر بخونم نتیجه میگیرم برای همین تست خیلی کم زدم برگردم عقب روی کنترل زمان بیشتری میذارم.

 

برق ارشد: به نظرت باید برای هر درس چند تا منبع رو خوند یا به عبارتی یک منبع کامل کافیه؟

پاسخ: بستگی به درس داره مثلاً برای ریاضی مهندسی خودم این کار رو کردم منتهی به نظرم برای این کار اول باید روی منبع اولی که میخونیم به‌خوبی مسلط باشیم تا بعداً اگر اختلافی هم دیدیم در رویکرد کتاب‌ها باعث سردرگمی ما نشه

 

برق ارشد: ممکنه بفرمائید به چه نحوی درس میخونید، از چه منابعی استفاده می کردید و اینکه آیا اگر دوباره برگردید بازهم از همان منابع و همان شیوه مطالعه استفاده می کنید یا خیر؟

پاسخ: مطالب درسی رو میخوندم و بعد تعدادی تست برای تثبیت میزدم ولی مهم ترین کار مرور به موقع هست و اینکه بین مطالب درسی که میخونید و مرور آن خیلی فاصله زیاد نباشه چون زمان یاداوری مطالب در این صورت بیشتر میشه.

 

برق ارشد: به نظر شما کلاس رفتن برای موفقیت در کنکور ارشد الزامیه یا بدون کلاس هم میشه رتبه خوبی آورد؟

پاسخ: به نظرم همه چی به تلاش خود فرد بستگی داره و لزوما اینکه کلاس بریم و یا نه هیچ تضمین برای نتایج ما نداره

 

برق ارشد: بچه ها اگر بخوان در کلاس های کنکور ثبت نام کنند باید به چه نکاتی توجه داشته باشن؟ چه پارامترهایی برای انتخاب استاد مناسب وجود داره؟ 

پاسخ: نتایج دانشجو های سال های قبل و اینکه استاد بتونه از زمان کلاس استفاده حداکثری را داشته باشه. گول تبلیغات موسسات رو هم نخورن لزوما کسی که بیشتر تبلیغ میکنه کلاس بهتری نداره.

 

برق ارشد: آیا شما شرکت در آزمون های آزمایشی رو توصیه میکنید یا اگر دوستان بشینن خونه و درسشون رو خوب بخونن میتونن موفق باشن؟

پاسخ: به نظرم ازمون دادن خیلی مهم هست و میتونه در نحوه مدیریت سر جلسه به ما کمک کنه.

برای من که خیلی مفید بود و همانطور که گفتم ازمون ها باعث شدند که من ترتیب دفترچه دوم رو برعکس کنم و نتیجه‌ی احتمالا بهتری بتونم بگیرم شاید بشه گفت ازمون های ازمایشی باعث میشه به شناخت بهتری از توانایی هامون برسیم

برق ارشد: آیا کسی که دروسی رو که در کنکور میان (مثل مدار و سیگنال و …) با کیفیت پاس نکرده باشه میتونه تو کنکور ارشد موفق باشه؟

پاسخ: بله تو این بازه زمانی کنکور همه چی ممکن هست با تلاش و پشتکار و امید.

 

برق ارشد: شما چه برنامه ای رو برای تابستان، پاییز و زمستان (قبل کنکور) داشتید؟ مثلا آیا یه سری از درس ها رو در تابستان خونده بودید و یه سری رو در پاییز یا همه رو با هم پیش بردید؟

پاسخ: همه را با هم پیش میبردم (غیر بررسی) چون نمیخواستم فاصله بین یک درس و مرور های بعدیش خیلی فاصله داشته باشه و میخواستم دروس به صورت پیوسته برای من تکرار بشه.

برق ارشد: درس خواندن جدی برای کارشناسی‌ارشد را از کی شروع کردی؟

پاسخ: از تابستان شروع شد منتهی با عقب افتادن کنکور در تابستان مطالعه ام کمی ناپیوسته هم شد .

 

برق ارشد: همه درس‌ها را به یک اندازه می‌خواندی؟

پاسخ: خیر هم علاقه و هم سختی دروس میتونه تو زمان مطالعه تاثیر داشته باشه مثلا با توجه به پایه خیلی ضعیفی که در مغناطیس داشتم و با توجه به علاقه ای هم که به این درس داشتم بیشتر روش وقت گذاشتم.

 

برق ارشد: کدام درس برایت آسان‌تر از همه درس‌ها بود؟

پاسخ: بررسی

 

برق ارشد: و سخت‌ترین درس؟

پاسخ: مغناطیس

 

برق ارشد: تجاربی که فکر میکنید برای پشت‌کنکوری‌ها مفیده بیان کنید ؟

پاسخ: اینکه وقت بذارند و تلاش کنند و طبیعی هست که تو این بازه کنکور بعضی اوقات دلسرد هم بشند ولی مطمئن باشند با لطف خدا تلاششان به ثمر میشینه.
و اینکه از کدوم دانشگاه هستید و چه پایه ای دارید هم نباید باعث اختلال تو درس خوندن بشه.

 

برق ارشد: در پایان مهم‌ترین توصیه‌ای که برای داوطلبان کنکور سال بعد دارید چیه؟

پاسخ: کاری رو که دوست دارید و بهش علاقه دارید برایش به‌صورت کامل وقت بذارید و تلاش کنید حالا اگر این علاقه رشته‌تون هست و برق برایش وقت بذارید بدونید هرچه که دوست دارید رو انشالله بهش میرسید.

 

برق ارشد: آیا با سایت برق ارشد آشنا بودید و ارتباط داشتید و از مطالب آن استفاده می کردید؟ چگونه با سایت برق ارشد آشنا شدین و بیشتر از کدام مطالب آن استفاده میکردید؟

پاسخ: بله از طریق جستجوی اینترنتی اشنا شده بودم.مطالب مشاوره ای خوبی داشت که استفاده کردم

 

برق ارشد: با تشکر از وقتی که برای مصاحبه و کمک به دانشجویان سال آینده دادید.

کارنامه 3 قدرت
کارنامه 3 قدرت


مطالب سایت برق ارشد و مشاوره ای در کانال تلگرام

https://telegram.me/joinchat/BvebbTv3jEWlnF-1uBecKg

https://telegram.me/bargharshad

 

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. متاسفانه جوی بدی بین دانشجویان راه افتاده و همه دنبال مقایسه کردن درآمد بین رشته های پزشکی و مهندسی هستند.
    خیلی نمیخوام بحث رو پیچیده ش کنم ولی یک پزشک برای رسیدن به حقوق خوب باید ۷ سال عمومی، ۲ سال طرح و ۴ سال تخصص بخونه. جدای از کار پر استرس و مشغله زیادش شما واقعا وقت کافی برای تفریح و خانواده نداری. یا مطبی یا شیفیت و بیمارستان.
    رشته های مهندسی مثل برق بعد از ۴ سال سریع میتونی وارد بازار کار بشی. مطمئن باش اگه کاربلد باشی بیکار نمیمونی. اگه دنبال درآمد بالاتری باید تخصص بگیری. مثلا استاد بنده توی یک دانشگاه درجه دو حقوق پایه ۸ تومن میگیره که با تدریس اضافه بالاتر میره. به ازای هر دانشجوی ارشد که زیر نظرش کار میکنه ۴ تومن و به ازای هر دانشجوی دکتری ۱۶ تومن میگیره. ۹۰ درصد پروژه هایی ک دانشجوهاش انجام میدن مربوط به شرکت توزیع برق هست ک قرارداد مالی با اونا امضا میکنه و زحمت اصلی رو دانشجو میکشه. حتی استادی سراغ دارم ک کلا هیأت علمی رو کنار گذاشته و پروژه انجام میده ( شما فک کن اون پروژه چقد ارزش داشته که تو بخوای حقوق ثابت و تضمین شده ت رو بیخیال بشی).
    خلاصه میخوام بگم شما برای درآمد بالا باید تخصص بگیری چه پزشکی باشی چ گروه مهندسی.
    به نظر من شما توی رشته های مهندسی با گرفتن تخصص، با دردسر و گرفتاری کمتر به یک حقوق مناسب میرسی در صورتی که رشته های پزشکی شغل پراسترس و خیلی سختیه.
    بهتره بجای اینکه سبک سنگین کنی درآمد چ رشته ای بیشتره به علاقه ت توجه کن و از زندگیت لذت ببر. پول توی زندگی همه چیز نیست.

  2. ادامه~
    علاقه که جای خود داره ولی خدا یه چیزی بنام عقل به انسان داده که ازش استفاده کنه و آینده نگری داشته باشه در ضمن من از اوناش نیستم که یه رشته رو واسه پولش بخونم.ولی پول هم جزیی از لزومات زندگی هستش و نمیشه نادیده گرفتش

  3. مهندس برق شریف رتبه ۱ تجربی ۹۵
    سلام.بنده ریاضی خوندم و رشته برق رو انتخاب کرده و از مهر وارد دانشگاه میشم با خوندن این خبر در سایت های خبری و دیدن کامنت هایی که مهندسا و مردم میذاشتن بکلی روحیه خود را باختم و تو دلم میگم آخ عجب اشتباهی کردم نون تو پزشکی بود , آخر مهندس تو این مملکت میشه ماهی ۴ ۵ تومن از نظر واقعی حقوق پایین از حد مهندسی ام بگذریم اونیکه مخ شریف بوده دیده مهندسی تو ایران به تهش رسیده گفته 3 سال درس خوندنم به هیچ رفته پزشکی حالا چه برسه به منه دانشجوی یلخی یه دانشگاه درجه 2 و 3 بسیار از نظر روحی افسرده شدم طوریکه میخوام یه گوشه بشینم تنهایی زار زار گریه کنم الانم ازتون میخواستم بهم کمک کنین شاید این سوال خیلی بچه های رشته های مهندسی باشه از شمایی که چند صباحی بیشتر از من تو رشته و آینده شغلی رشته مهندسی در ایران اطلاعات دارین.

    1. سلام.این موضوع که دانشجویان رشته پزشکی عموما دارای پایه درامد بهتری هستند و اینکه کسی که وارد رشته پزشکی شود میتواند نسبت به یک درآمد مناسب و قابل قبول در آینده مطمعن باشد ، امری انکار ناپذیر است اما مسلما رشته مهندسی که یک رشته ای هست که نیازمند خلاقیت نیازمند دید مهندسی شما هست جاییه که میتونید با خلاقیت و دید خودتون یک تغییری در سیستمی ایجاد کنید که آینده خودتون رو به کل تغییر بدین..پس یادتون باشه اگر وارد رشته برق شدین و در کل رشته مهندسی سعی کنید تاپ باشید و مطمعنن به آنچه بخواین خواهید رسید..اینکه دانشجوی سال آخر برق شریف رشته تحصیلیش رو عوض میکنه اختمال زیاد ب خاطز علاقه خودش به پزشمی و عدم علاقش بع مهندسی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا