سخن مشاورسیگنال ها و سیستم ها

کسب درصد بالا در کمترین زمان

یکی از ساده ترین و امتیاز آورترین درس برق .تجزیه و تحلیل سیگنال و سیستم میباشد.در این درس صرفا مدنظر طراحان مفاهیم درس هستند.مثلا سوالات مربوط به قسمت سیستم ها که حدودا نصف سوالات رو پوشش می دهند,به نحوی هستند که اصلا نیازی به حل تشریحی ندارد و صرقا مدنظر طراح مفاهیم اولیه و ساده هستش.

سوالات مربوط به سیگنال ها که شامل انواع تبدیل فوریه و تبدیل لاپلاس و تبدیل zو سری فوریه های گسسته و پیوسته هستند.با بررسی سوالات چندسال اخیر به این نتیجه میتوان رسید که صرفا با مطالعه جدول خواص این تبدیلات و حفظ بودن زوج تبدیلات تعداد محدودی سیگنال پایه ای به راحتی قابل حل هستند و اصلا نیازی به روش انتگرال گیری و محاسبات پیچیده ریاضی ندارد.

شاید یکی از دلایلی اینکه بعضی از دانشجویان نسبت به این درس نگرش خوبی ندارند و موقعی که تصمیم میگرند تا این درس را مطالعه کنند با به دست گیری کتاب مرجع و منبع شروع به مطالعه میکنند با حجم خیلی زیادی از مطالب مواجه میشوند و این باعث ترس و حراص از این درس میشود.پس دانشجویان عزیز بایید این  نکته رو مدنظر قرار بدهند که این کتاب برای آموزش سیگنال سیستم بوده و مولف ناچاره برای توضیح بیشتر مطالب از مثال های متنوعی استفاده کند و معمولا برخی از این مثال ها نیاز به راه حل تشریحی و ریاضی پیچیده و طولانی تر دارند که امکان مطرح شدنشون در کنکور صفر هستش اما برای آموزش لازم هستند و اگر دانشجویی این نکته را دقت نکند ترس در ذهنش ایجاد میشود که مبادا سوال کنکور هم مثل سوال که در کتاب آورده شده نیاز به این همه راه حل پیچیده ریاضی داشته باشد.من به جرات میتوانم بگم که60-70%مطالب کتاب های مرجع و کتاب های کنکوری اصلا ارزش سوالی ندارند و میشه تقریبا با مطالع حدودا 30-40%درصد حجم یک کتاب به درصد های بالای 80-90% رسید و به جرات میتوان گفت که این حجم کتاب هم در عرض یک نهایتا دو هفته  مطالعه مفید میشه به این درصد ها رسید.

پس اگر برای سرمایه گذاری به این درس فکر کنید به درصدهای بالای 80-90%بیندیشید و حتی از من میشنوید به 100%فکر کنید و این نوید رو به شما میدهم که قالب سوالات به گونه ای هستند و خواهند بود که همه سوالات در کمتر از30 -40 ثانیه قابل حل خواهندد بود

پس به امید کسب موفقیت در این درس نگرشتون رو تغییر داده و به عنوان یک درس مهم در کسب رتبه خوب بهش توجه خاصی بکنید

با تشکر

مهندس سینایی

فارغ التحصیل مقطع کارشناسی فناوری اطلاعات وارتباطات(ICT) با معدل ۱۸.۶۴ رتبه ۳۹ کنکور۹۵برق،مخابرات، دانشجوی مخابرات سیستم دانشگاه صنعتی شریف مشاوره خصوصی در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال 95

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید .رشته ی من برق قدرت است و برای گرایش الکترونیک قدرت دارم می خونم . توی خوندن درس سیگنال از یکی از کتب کنکوری استفاده میکنم ولی خیلی اذیت میشم . مالتی مدیا کی آماده میشه و با تهیه این مالتی مدیا به چند درصد سوالات واقعا میشه جواب داد ؟

    1. سلام داوطلب گرامی
      نظر به اینکه سیگنال جزو اولویت های آخر از نظر اهمیت برای رشته برق قدرته، پیشنهاد میکنم دروس اصلی رو خوب و با دقت و تلسط بخونید و بعدا اگه زمان اضافه آوردید سراغ این درس بروید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مولتی مدیا هم با شماره تلفن ۰۹۳۶۲۰۹۰۸۴۸ مهندس عبدی تماس حاصل فرمائید.
      موفق و موید باشید.

  2. با سلام. من به درصد بالا در این درس احتیاج دارم شما چه کتابی رو پیشنهاد میدید؟ من جزوه و حل سوالات اپنهایم مدنظرم هست.

    1. سلام
      وقت بخیر. همین نکاتی که در این نوشتار راجبه درس سیگنال رو که همکارا عنوان کردن اگر به کار ببندید و منابعی که در سایت قرار دادیم را مطالعه نمائید، با تکرار و مرور متعدد و نیز تست زنی به اندازه کافی و حتی کمی بیشتر می توانید به درصدهای بالا فک کنید و کسب نمائید. البته بهتر است قبل از هر چیزی ی نگاه مختصری به سوالات این درس در کنکورهای اخیر بیاندازید تا سلیقه و علاقه طراحان سوال کنکور دستتون بیاد.
      پیروز باشید.

    1. با سلام
      ممنون مهندس نظر لطف شماس
      امیدوارم همه داوطلبان با انگیزه و پر انرژی به کارشون ادامه بدن که مطمیٔنا لیاقت بهترین ها رو دارن

      1. با سلام
        من نمیدونم درسا رو چطور باید مرور کنم میشه راهنمایی کنین.
        و اینکه در طول یک هفته که دانشگاه هم میرویم و بیست واحد هم داریم باید چند ساعت مطالعه داشته باشیم؟و این ساعت مطالعه چند درصدش درس های دانشگاه ست چند درصدش درس های کنکور؟
        ببخشید سؤالاتم زیاد شد.

        1. با سلام
          درمورد مرور باید خدمتتون عرض کنم پیش شرط مرور آن است که از قبل مطالب را خوب یاد گرفته و آن‌ها را فهمیده باشیم در غیر این صورت، اساساً مطالعهٔ بعدی نقش مرور و تکرار را نخواهد داشت بلکه عملاً‌‌ همان یادگیری نخستین خواهد بود. مرور نیاز به تمرکز فراوان دارد. مرور بدون تمرکز مثل یک روخوانی بی‌فایده است. مرور هم مانند مطالعه، جزئی از مراحل یادگیری است و‌‌ همان شرایط لازم را دارد. بهترین ساعات شبانه روز را باید به مرور اختصاص دهیم. صبح‌ها و ساعات آخر شب بهترین زمان برای مرور است.

           

          برای مرورهای اولیه، پس از مطالعه که هنوز یادگیری ما کامل و عمیق نیست باید وقت بیشتری صرف کرد. مرور در این مرحله بیشتر شامل باز خوانی کامل کتاب و حل تمرین‌های آن می‌شود، ولی باگذشت زمان، مرورهای بعدی کوتاه‌تر و راحت‌‌تر می‌شوند. بعد هنگامی‌که تسلط پیدا کردیم می‌توانیم یک کتاب را در یک یا دو ساعت دوره کنیم
          البته مرور در چند مرحله انجام میشه که بهتر است که از طرح مشاوران ما استفاده کنید و اطلاعات کامل رو دریافت کنید
          در مورد واحد های اخذ شده باید عرض کنم خب اونم بستگی به این داره که چند واحدآن عمومی و چند واحد درس اصلی و تخصصی است،و با توجه به اینکه در طول یک هفته درس دارین(فک کنم روزی دو تا تایم )پس این ۲۰ واحد در کل روز های هفته تقسیم شده و طبق اون ساعات و برنامه دانشگاه باید برا خودتون برنامه مطالعه تنظیم کنید
          همه اینا زمانی میشه کامل جواب داد که دروس و زمانهای آنها و روزاشون مشخص بشه تا بتوان برنامه مطالعاتی تنظیم کرد
          باز پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بیشتر از طرح مشاوره هامون استفاده کنید
          http://www.bargharshad.ir/11927/ثبت-نام-طرح-مشاور-پشتیبان-کنکور-تا-روز-ب/
          موفق باشید
          یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا