سخن مشاور

تحلیل آزمون ارشد برق 93 (مدار)

تحلیل آزمون ارشد برق 93 درس مدارهای الکتریکی:

با این که در سؤالات مدار کنکور 93 هیچ سؤالی به طور مستقیم مربوط به فصل اول و مبانی مدارهای الکتریکی نبود (مانند محاسبه مقاومت معادل یا مدار تونن و یا پیدا کردن ولتاژ و جریان گره یا شاخه ای خاص)، اما از اهمیت این فصل به هیچ وجه کاسته نمی شود. چون بدون فراگیری آن امکان توفیق در سؤالات فصل های دیگر صفر است. فصول مدار درهم تنیده است و بدون یادگیری فصل های پیشین نمی توان فصول آتی را فراگرفت. برای موفقیت در درس مدار علاوه‌ بر یادگیری مفهومی درس باید تا آنجا که می توانید سؤال حل کنید و نمونه های مختلف مسائل را ببینید. زیرا علاوه بر فهم و بلد بودن محاسباتتان باید سرعت و دقتتان بالا باشد.

سؤالات کنکور 93 در درس مدار مفهومی و استاندارد بودند و فصول حالت دائمی سینوسی، فرکانس های طبیعی و تابع و پاسخ شبکه هر کدام با 2 سؤال بیشترین نقش را در کنکور امسال داشتند. همچنین از فصول گراف های شبکه، مدارهاي مرتبه اول، مدارهاي غیرخطی، معادلات حالت، القاکنائی متقابل و شبکه های دو دریچه ای هرکدام یک سؤال مطرح شده بود. تعداد سؤالات از کتاب مدار 2 بیشتر است، اما لازمه فهم مدار 2، فهم دقیق مدار 1 است. غیر از سؤالی که از گراف های شبکه داده شده بود و آسان بود بقیه سؤالات سطح متوسط و دشوار داشتند. لازم به تأکید است که برای درصد بالای درس مدار آن را خوب بفهمید و تا می‌توانید نمونه های گوناگونی از مسائل حل کنید.
همچنين لازم به ذكر است كه 12 سؤال مدار كنكور سراسري در آزمون‌هاي آزمايشي مدرسان شريف عيناً آورده شده بود و همچنين در مثال‌هاي تأليفي كتاب مدارهاي الكتريكي 1 و 2 شبيه اين سؤالات به وضوح وجود دارد.

منبع: مدرسان شریف

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا