مطالب ویژه سایت

چگونه خود را برای رشته الکترونیک مدارمجتمع(آنالوگ)آماده کنم؟

با نام و یاد خدا و با سلام خدمت دانشجویان چند ماه آینده! افرادی که در گرایش الکترونیک مدارمجتمع(آنالوگ) انتخاب رشته نموده اند و این رشته را میخواهند ادامه دهند باید به چند نکته بسیار مهم اهمیت دهند تا دوره کارشناسی ارشد خیلی خوبی را ” از همان ابتدای کار ” داشته باشند.دو تا از مهمترین دروس برای فهم دوره ارشد مهندسی آنالوگ دروس الکترونیک 2 و 3 می باشد.درس الکترونیک 2 پایه تحلیل مدارهای الکترونیکی است و اگر کسی با این درس مشکل داشه باشد قطعا با درس الکترونیک 3 نیز مشکلات عدیده ای خواهد داشت.بنابراین پیشنهاد بنده برای یادگیری این درس برای دوره کارشناسی ارشد به شکل زیر است:

1.کتاب مهندس اسلام پناه انتشارات راهیان ارشد

شما باید با این کتاب مفاهیم الکترونیک رو بسیار دقیق و مو به مو یاد بگیرید و برای این کتاب قبل از شروع دوره ارشد و در خلا 3 ماهه بسیار وقت بذارید.تمامی تمرینات تالیفی و تستهای کنکور رو بارها و بارها تحلیل کنید تا به یک باور عرفانی در درس الکترونیک پایه برسید!

2.تمرینات کتاب میکروالکترونیک و CMOS پروفسور رضوی

در دوره ارشد کتاب CMOS دکتر رضوی منبع اصلی شماست.بنابراین باید از همین الان با این کتاب اخت بگیرید.تمرینات کتابهای CMOS و Microelectronic دکتر رضوی بسیار برای شما عالی خواهد بود و در دوره ارشد کمی از فشار روی شما کاسته خواهد شد.دقت کنید دوستان که حل این تمرینات احتمالا در دوره ارشد به صورت homework به شما داده خواهد شد و از شما هم تحلیل دستی و هم تحلیل با spice رو خواهند خواست و اگر تحلیل دستی رو شما از الان انجام بدید و به درک صحیحی برسید در دوره ارشد کار بسیار راحتی خواهید داشت.

درس دیگری که بسیار برای شما در دوره ارشد مهم است درس مدارهای مخابراتی میباشد.این درس برای پاس کردن درس RF در دوره ارشد بسیار برای شما راهگشا خواهد بود.بهترین منبع یادگیری این درس ویدیوهای مدارهای مخابراتی در دانشگاه شریف با تدریس دکتر علی مدی میباشد.میتوانید این ویدیوها را از سایت مکتبخونه دانلود کنید و در فرصت 3 ماهه قبل از شروه دوره ارشد روی این درس نیز به تسلط کامل برسید.

مهمترین نرم افزاری که باید برای دوره ارشد آنالوگ خوب بلد باشید نرم افزار Hspice هست.این نرم افزار از نون شب برای بچه های آنالوگ واجب تر هست.اکثر تکالیفی که بهتون میدن باید با این نرم افزار هم شبیه سازی بشه و واقعا باید برای این نرم افزار وقت بذارید.مرجع واسه یادگیری این نرم افزار در اینترنت زیاد هست.

موفق باشید

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. ممنونم از پاسختون
    ولی من منظورم برای کنکور ارشد نبود. من برای کنکور کتاب مهندس اسلام پناه رو خونده بودم
    منظور من آمادگی برای گرایش آنالوگ در مقطع ارشد بود که میخواستم بدونم برای آمادگی در این گرایش برای الک ۱ تا ۳ خوبه که از فیلم های دکتر شریف بختیار استفاده بشه یا بهتره همون کتاب مهندس اسلام پناه رو دوره کنم؟

  2. سلام جناب مهندس
    نظرتون در مورد فیلم های الکترونیک ۲ و ۳ استاد شریف بختیار چه هست؟ بنظرتون به جای منابع بالا از این فیلم ها استفاده بشه خوب هست؟ لازم بذکر هست خودم برای آمادگی کنکور از کتاب مهندس اسلام پناه استفاده کردم ولی بدم نمیاد یه بار فیلم های استاد شریف بختیار رو ببینم ولی نمیدونم مناسبه یا نه
    ممنونم

    1. سلام.فیلمهای ایشون بیشتر دید طراحی و دیزاین میدن.برای یادگیری عمیق با دید طراحی بهتر از این فیلمها موجود نیست و ایشون از نوابغ مدارهای آنالوگ هستن.اما شاید برای کنکور خیلی مناسب نباشه.

  3. سلام، استاد واسه گرایش مدارمجتمع بهشتی رو اول بزنیم یا اصفهان و شیراز رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا