اخبار کنکور و دانشگاه

استفاده از اساتید خارج از کشور در واحد های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خط مشی فعالیت واحدها و پردیس‌های علوم و تحقیقات کاملا مشخص است، گفت: اصل هماهنگی این واحدها و پردیس‌ها، بطور یکپارچه و تحت مدیریت واحد علوم و تحقیقات در تهران همچنان باقی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی عباسپور تهرانی‌فرد با اشاره به اهمیت جذب نیروی انسانی نخبه در سطح واحد علوم و تحقیقات، اظهار کرد: هدف ما در واحد تهران و شعب علوم و تحقیقات کشور استخدام اعضای هیات علمی نخبه و اولین قدم برای فعالیت مجموعه‌ای از واحدهای با کیفیت در کشور ، جذب نیروی انسانی متخصص و توانمند است و باید این نیروی انسانی را در بدنه واحدهای علوم و تحقیقات تزریق کرد.

وی افزود: روسای واحدهای علوم و تحقیقات کشور باید ظرفیت‌های دقیق خود در مورد تعداد اعضای هیأت علمی مورد نظر در رشته‌های مربوطه را بررسی کرده و هرچه سریعتر برای بررسی نهایی به واحد علوم و تحقیقات ارسال کنند تا در سایت جذب هیات علمی منعکس شود.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص دکتری افزایش ظرفیت با تاکید بر حفظ کیفیت دنبال شود، تصریح کرد: باید کمیت و کیفیت را به طور همزمان و متعادل پیگیری کرد.

عباسپور برند واحد علوم و تحقیقات را در سطح دانشگاه‌های کشور مطلوب توصیف کرد و گفت: اساتیدی که برای همکاری به واحد علوم و تحقیقات و شعب آن دعوت می‌شوند، باید از نظر سطح علمی دارای وضعیت مطلوبی در سطح واحد علوم و تحقیقات باشند، تا اعتبار واحدهای علوم و تحقیقات در سطح علمی و پژوهشی همچنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه می‌توان از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های دولتی و نیز متخصصان سطح بالای کشور در سایر سازمان‌ها برای راهنمایی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و ارائه تز دکتری دعوت به همکاری کرد، افزود: یکی از منابع مورد استفاده در بحث هیات علمی، استفاده از توان علمی و پژوهشی اساتید ایرانی است که برای این منظور لازم است پس از بررسی مدرک علمی آنها در واحد علوم و تحقیقات برای ارائه تز دکتری به آنها دانشجو معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر از منابع گسترده موجود در رابطه با همکاری اساتید داخل و خارج از کشور به طور مفید استفاده شود، هیچ مشکلی در افزایش ظرفیت دکتری نخوهیم داشت.

عباسپور از افزایش چشمگیر فضای آموزشی در واحد علوم و تحقیقات در سال 93 خبر داد و گفت: در واحد ها و شعب نیز تلاش می‌شود فضای آموزشی مورد نیاز دانشجویان تامین شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با توجه به نیاز کشور بدنبال افزایش ظرفیت دکتری به طور منطقی هستیم، گفت: باید زمینه جذب دانشجویان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های داخل کشور فراهم شود، زیرا دانشگاه‌های کشور در بسیاری از موارد خیلی با کیفیت‌تر از دانشگاه‌های خارجی هستند که دانشجویان آن‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند .

 

وی به تضمین کیفیت واحدها و پردیس‌های علوم و تحقیقات برابر استانداردهای مراکز علمی مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و ضوابط دانشگاه آزاد اسلامی از طریق نظارت و اعتبار سنجی مستمر توسط واحد علوم و تحقیقات مرکز اشاره کرد و ادامه داد: تمامی امور آموزشی دانشجویی، پژوهشی، عمرانی، فرهنگی، اداری و مالی، تشکیلاتی، حقوقی، استخدامی واحدهای مستقل و پردیس های علوم و تحقیقات همانند سایر واحدهای دانشگاهی در قالب مقررات، آیین‌نامه‌ها و ضوابط دانشگاه آزاد اسلامی و زیر نظر واحد علوم و تحقیقات مرکز انجام می‌گیرد.

عباسپور، درخواست ایجاد رشته، گرایش‌های جدید و جذب دانشجو در واحدها و پردیس‌های علوم و تحقیقات برابر ضوابط دانشگاه ‌آزاد و تحت نظارت و تایید واحد علوم و تحقیقات تهران است که پس از طی مراحل لازم به مراجع ذیربط در سازمان مرکزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا