سخن مشاور

اموری که بایستی تا زمان باقیمانده ورود به مقطع ارشد به آن بپردازید

دانشجوی گرامی شما برای ورود موفق به مقطع ارشد لازم است که یک سری پیش‌زمینه‌های لازم را به وجود آورید در این مطلب سعی شده مهم‌ترین آن‌ها عنوان گردد.

  1. یکی از مهارت های کاربردی در این دوره، بالا بردن مهارت زبان انگلیسی می­باشد. بایستی بدانید که اکثر رفرنس‌های مقطع ارشد به زبان‌اصلی هست و گا‌ها تدریس برحسب نوع دانشگاه ممکن است به زبان‌اصلی باشد. ضمن اینکه در این دوره شما ناگزیرید مقالات زیادی را چه جهت سمینارها و پژوهش‌های درسی و چه برای پایان‌نامه خود مطالعه نمایید که نیاز به بالا بودن مهارت زبان دارد. پس این مهارت را جدی بگیرید و از همین الان خود را آماده کنید.
  2. چنانچه هنوز در انتخاب گرایش موردنظر خود تردید دارید (به فرض برق- کنترل برق-الکترونیک برق-مخابرات و ….) توصیه می‌شود که سیلابس دوره کارشناسی ارشد گرایش‌های مختلف وزارت علوم را گوگل کنید و آن‌ها را دانلود نمایید به‌عنوان دروسی که در این گرایش ها ارائه می گردد و توضیحات مربوط به آن‌ها مراجعه کنید حتماً دید خوبی را در مورد علایقتان به شما می‌دهد.
  3. چنانچه در مورد رشته و دانشگاه خود اطمینان حاصل کردید، به سایت دانشگاه‌های موردنظر خود رفته و برحسب رشته موردعلاقه خود اساتید رشته موردنظر خود را در سایت جستجو کنید و با زمینه کاری آن‌ها بیشتر آشنا شوید این کار دید خوبی را جهت ورود به این مقطع به شما خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا