مطالب ویژه سایت

گلچینی از سخنان برترین رتبه‌ ها

این روزها بعضی‌ها خسته‌اند، بعضی‌ها کلافه‌اند، بعضی‌ها (درگوشی بگویم) بریده‌اند و بعضی‌ها «بکوب» می خوانند و پیش میروند. در این میان، گاهی اوقات یک کلام دوستانه و جمله‌ای از کسی که این مسیر را بخوبی طی کرده است می‌تواند انسان را متحول کند و شور و شعفی دوباره یا پشتکاری دو چندان به فرد ببخشد؛ از این رو، گلچینی از جملات برخی از برترین رتبه‌ های سالهای اخیر را تقدیمتان می‌کنیم:

 

1- هیچ گاه به کلاس­های موسسات برای کنکور نرفتم؛ زیرا بر این باور بودم که همه چیز در دست خود آدم است، و اگر فرد هدف مشخصی داشته باشد، می‌تواند در یک مسیر درست بدان دست یابد.
شیوۀ من برای مطالعه این بود که بعد از تدریس اساتید دانشگاه، ابتدا مطالب را به‌ صورت سطحی و روخوانی مطالعه می‌کردم، پس از آن تست‌های مربوط به آن درس را می‌زدم، و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف خودم، عمیق‌خوانی را آغاز می‌کردم.
2- به نظرم تلاش و اراده فرد، شرط لازم برای دستیابی به اهداف مورد نظر است، و اگر این عوامل باشد دانشجو می‌تواند در دانشگاه خویش نیز به نتایج مورد نظر دست یابد.
 
3- به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم تا آرامش خود را حفظ کنند و به خدا توکل داشته باشند و حتماً با یک برنامه‌ریزی به صورت جزیی برای کنکور درس بخوانند. گوش دادن به دروس در کلاس درس نیز بسیار تاثیرگذار است. بنده در طول سال تلاش می‌کردم تا دروسی را که اساتید در کلاس درس آموزش می‌دهند، بخوبی گوش کنم و متوجه شوم و سپس در خانه تست می‌زدم.
4- سعی می­کردم که با برنامه جلو بروم، و همیشه برنامه‌ریزی، یک اصل در زندگی­ ام بود.
5- من چندین بار گفته‌ام که زمان سریع می‌گذرد. سالی که من و برادرم کنکور دادیم گذشت و دیگر تکرار نخواهد شد داوطلبان سال 95 هم بدانند که این سال می‌گذرد و در صورت موفقیت، این آخرین سالی است که آنها کنکور می‌دهند؛ بنابراین، آنها قطعاً باید تلاش زیادی کنند و با پشتکار به دنبال موفقیت باشند و فراموش نکنند که فرصت‌ها تکرار نمی‌شود؛ در ضمن، زمان خود را طوری تنظیم کنند که از عبادت غافل نشوند.
6- معتقدم که هدف گذاری و تلاش، عوامل تاثیر گذاری در کسب نتیجه دلخواه در کنکور هستند؛ هر چند که عوامل دیگری نیز همچون خانواده در این امر دخیل  هستند.
7- کیفیت درس خواندن، بسیار مهم‌تر از ساعات درس خواندن است؛ از سوی دیگر، داوطلب برای موفقیت در کنکور باید روی دروسی که قوی‌تر است تمرکز بیشتری داشته باشد؛ چرا که این دروس، نقطه قوت فرد است.
8- برخی از دانشجویان تصور می‌کنند که اگر در دوره دانشگاه ، کلاس درس را رها کنند و به جای آن به مؤسسات کنکور بروند، موفق می‌شوند؛ اما این گونه نیست و این تصور اشتباه است. باید از استاد و محتوای آموزش داده شده در کلاس درس نهایت استفاده را کرد. به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم که ابتدا کتاب‌های درسی اساتید را بخوبی مطالعه کنند و بعد به سراغ تست بروند.
9- دریک سال گذشته، تمام برنامه‌های زندگی ام معطوف کنکور 93 بود. مهم­ترین رمز موفقیت من، لطف خدا، آرامش و اعتماد به نفس بوده است، و این مؤلفه‌ها مهم­ترین چیزهایی است که کنکوری­ها به آن نیاز دارند، یکی دیگراز مؤلفه ­های مهم، جوّ آرام خانه بود که پدر و مادرم برای فراهم کردند تا بیشترین دقت و تمرکز من روی کنکور باشد.
10- راه های انحرافی نتیجه ای ندارد و به جامعه و خانواده و البته خود فرد نیز آسیب‌های فراوانی می‌رساند، و این کارها مشغولیت کاذب را به همراه دارند. آرزو می‌کنم که همه داوطلبان با توکل به خداوند، راه راست را سرلوحه خود قرار دهند.
11- کتاب­ها را خیلی دقیق مطالعه کردم و در کنار آن تست می­زدم و از تابستان همان سال به طور جدی برای کنکور آماده شدم.در واقع موفقیت من، حاصل پشتکار و مشخص بودن هدفم بود؛ زیرا از سال­ های گذشته نفرات برتر کنکور را که می‌دیدم، تصمیم گرفتم که با همت و تلاش خود به این نقطه برسم؛ البته خانواده و بویژه پدر و مادرم با فراهم کردن همه امکانات، مشوق و پشتیبان اصلی من دراین موفقیت بودند.من به همه کسانی که مانند من این آزمون بزرگ را پیشِ رو دارند، توصیه می­کنم که هدف خود را مشخص کنند و مطمئن باشند که با تلاش و پشتکار به هدف خود می­رسند.
12- من از ابتدا موضوع کنکور را جدی گرفتم و هیچ درس و مطلبی را برای سال آخر رها نکردم؛ به همین دلیل، از اول خیلی جدی تمام درس­های کنکوری را با هدف کنکور می­خواندم و هر درسی را که مطالعه می ­کردم همان زمان تست­های کنکور آن را هم تمرین می­ کردم.خیلی‌ها از من می­پرسند که ما نمی­ توانیم درس ­ها را خوب یاد بگیریم. به داوطلبان توصیه می‌کنم که فکرنکنند رتبه­ های برتر همان بار اولی که یک مطلب درسی را می‌خوانند یاد می­گیرند؛ به عنوان مثال، در کلاس خود ما دانشجویانی بودند که ضریب هوشی واستعداد آنها از من بالاتر بود، ولی عاملی که باعث برتری می‌شود، پشتکار و تلاش خستگی ناپذیراست. خود من هیچ گاه ناامیدی را به دلم راه ندادم و با اینکه مثل خیلی از بچه‌ها در درک مطالب درسی مشکل داشتم، اما اگر بار اول یاد نمی­گرفتم ادامه می­دادم و خلاصه تا درس را یاد نمی­گرفتم رهایش نمی­کردم و آن را آن‌قدرمی­ خواندم که به تسلط نسبی در درس برسم.
13- هر کسی در یک بازه زمانی دچار ناامیدی می­شود. من نیز زمانی که حجم دروس زیاد می­شد، به ناامیدی می­رسیدم؛ اما سعی می­کردم که دوباره روحیه خودم را به دست بیاورم و جدی­ترتلاش کنم، و البته دعای پدر و مادرم نیز دراین مسیر خیلی به من کمک کرد.
من معتقدم که داوطلبان همیشه با تلاش و امید می­توانند موفق شوند و از هر زمانی که تلاش خود را شروع کنند، دیرنیست و تنها با پشتکار، همت بالا و هدف می­ توانند به مقصد برسند.
14- همیشه در راه و مسیر موفقیت، پستی و بلندی وجود دارد و هیچ گاه این مسیر، صاف و هموار نیست؛ مهم آن است که افراد در این راه هیچ گاه ناامید و دلسرد نشوند. باید دانست افراد زیادی در جامعه هستند که استعدادهای فراوانی دارند، اما به سبب نبود پشتکار به موفقیت های مورد نظرشان دست نمی‌یابند.

15- نهایت استفاده را از نکات و تجربه اساتید و مشاوران ببرید، و در نهایت من با این روش موفق شدم.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا