سخن مشاور

عید کنکوری‌ها این‌ گونه است!

عیب اصلی  آمدن بهار و  تعطیلات نوروز این است که:

<فکر می‌کنی همه دارند حسابی خوش می‌گذرانند و تنها تو هستی که مجبوری درس بخوانی و با کتاب‌های تست کلنجار بروی!
<چون نمی‌توانی سریال­های تلویزیون را ببینی، بی‌مزه‌ترین سریال هم برایت حکم بهترین سریال سال جهان را پیدا می‌کند!
<از قدیم گفته‌اند که بهار به همه می‌سازد جز به آدمیزاد؛ برای همین، همه‌اش خواب آلوده هستی و چرت می‌زنی و کتاب بیشتر برایت نقش بالش را بازی می‌کند!
<دلت را به عیدی‌های بزرگترها خوش کرده­ بودی که کمی ورم جیبت بیشتر شود، اما متاسفانه امسال حق رفتن به خانۀ قوم و خویش را نداری و در نتیجه از عیدی گرفتن هم محروم هستی!
<لباس و کفش جدید هم به خاطر کنکور حذف شده است. اعتراض هم که می‌کنی، می‌گویند مگر تو کنکور نداری؟! اصلاً کسی نیست بگوید مگر کنکوری جماعت نباید لباس بپوشد؟! شاید هم لباس نو پوشیدن رابطه عکس با رتبۀ خوب دارد؟!!
< هر کس که تو را می‌بیند می‌گوید شما هم که کنکوری هستی و عید نداری؛ اصلاً یک جوری می‌گویند کنکوری هستی که انگار وبا داری و باید قرنطینه شوی!
<همه دوست دارند که کارنامه اعمال پرخیر و برکتشان را جلوی شما مرور بفرمایند و بگویند که خودشان یا فرزندشان چقدر درس خوان و باهوش بوده‌اند و راه رسیدن به موفقیت، پیروی از شیوۀ آنهاست!
< پر است از نصیحت‌های تکراری عمه و عمو و خاله و دایی و پسرعموی پدر و همسایه و قصاب محله و … که خود را مشاور خبرۀ کنکور می‌دانند و انتظار دارند که گوش‌هایت را دربست تقدیمشان کنی و با تکان‌های سر، تایید کنی که حرف‌هایشان خلّاقانه و بسیار مفید است و تو تاکنون از هیچ کس دیگر، این حرف‌ها را نشنیده‌ای!

<چند تا عیب اصلی دیگر هم دارد…!

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من نمدونم چرا یک روز خوب میخونم ولی روز دگ اصلا نمیخونم
    راهنمایی ام کنید

    1. سلام.خوب خوندن صرفا تایم زیاد خوندن نیست،خیلی از داوطلبان فکر میکنند با تایم بیشتر میتوان مطالب بیشتری را مطالعه کرد ، مهم مطالعه عمیق و درک مفاهیم است که خیلی ها توجه کمتری دارند و بارها شده است که مطلبی خوانده اند و مجدد چند روز بعد باید آن را مرور کنند تا در حافظه شان تثبیت شود.اینکه یکروز زیاد میخوانید یا خوب میخوانید و روز دیگر نمیتوانید دلایل متعدد دارد ، یکی از دلایل آن خستگی است ، دلیل دیگری که بسیار مهم است بی برنامه خواندن یا عدم رعایت برنامه است ، اگر این موارد را رعایت کنید تا حدودی میتوانید به مطالعه یکسان و یکنواخت برسید.یکی از دلایلی که خیلی از داوطلبان از آن رنج میبرند هدر رفتن وقت آنها توسط کارهای غیربرنامه ای هست،مثل سرگرم شدن با گوشی یا اینترنت ، این موارد هم میتوان با کمی مدیریت زمان و ارائه فردی برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا