مطالب ویژه سایت

پیشنهاد برای بالا بردن درصد الکترومغناطیس

درس الکترومغناطیس از دروس سخت کنکور برق است. از این درس معمولا داوطلبان مخابرات درصد های بهتری کسب می کنند.عده از داوطلبان الکترونیک و قدرت نیز می خواهند درصد کمی از این درس کسب کنند تا تراز کلشان را بالا ببرند چرا که از این درس معمولا داوطلبان درصد های پایین کسب می کنند، تراز این درس بالا است.

برویم سر اصل مطلب، در این مقاله من دو توصیه دارم، اولی مربوط به آن دسته از داوطلبانی است که دنبال درصد حداقلی از این درس هستند یعنی بتوانند یک یا دو تست را با صرف کردن کمترین وقت برای مطالعه ی این درس و احتمالا با پیش زمینه ای نه چندان قوی از این درس ، درست جواب بدهند.به این دسته از داوطلبان پیشنهاد می کنم فصل اول(آنالیز برداری) و فصل دوم(میدان های الکتریکی ساکن) الکترومغناطیس را مطالعه کنند و کمی از آن تست بزنند.تجربه نشان داده است از این دو فصل بین 1 تا دو سوال می آید که اغلب این سوالات را می توان با دانستن اطلاعات این فصل و آشنا بودن با نحوه ی تست ها درست پاسخ داد.

توصیه دوم من مربوط می شود به آن دسته از داوطلبانی که روی الکترومغناطیس حساب ویژه ای باز کرده اند.گفتن این نکته خالی از لطف نیست که سوالات کنکور های سراسری از نظر استاندارد بودن سوال از سوالاتی که موسسات طرح می کنند، در سطح بالاتری است و با توجه به اینکه درس الکترومغناطیس از سال های دور ( سال 70) تا هم اکنون تغییر خاصی نکرده است، شما می توانید آن دسته از کنکور های سراسری ای را که نمی خواهید به صورت آزمون جامع در دوران جمع بندی از خود امتحان بگیرید را حل کنید.تجربه ی شخصی من این است که بین سوالات سال های 70 تا 80 نیز سوالات خوبی پیدا می شوند که حل کردن آنها می تواند به تسلط داوطلب بسیار کمک کند.( در بازه ای تعداد سوالات الکترومغناطیس 15 سوال بوده است)

پس به طور خلاصه عرض می کنم که با توجه به وقتی که تا کنکور کارشناسی ارشد باقی مانده، برنامه ریزی کنید و کنکور هایی را که نمی رسید به صورت آزمون جامع کار کنید، سوالات الکترومغناطیس شان را جداگانه حل کنید.اگر وقت کافی دارید به سراغ سوالات سال های قبل از 80 نیز بروید.

به عنوان نکته ی آخر، حل تشریحی همه ی سوالاتی که حل می کنید را نیز نگاه کنید، برخی سوالات الکترومغناطیس را از دو روش می توان حل کرد، مطالعه ی حل تشریحی به افزایش تسلط شما کمک می کند و همچنین ممکن است روشی ساده تر برای تحلیل یک سوال را به شما آموزش دهد.

مهندس رنجبر

محمد رضا رنجبر / دیپلم از استعداد های درخشان(شهید اژه ای) / کارشناسی از دانشگاه صنعتی اصفهان / رتبه ی 78 مخابرات کنکور ارشد سال 93 / در حال حاضر دانشجوی سال دوم کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف رشته ی مخابرات میدان

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. یه سوال دیگه هم داشتم ممنون میشم ازتون راهنماایم کنیم من حقیقتش هم به درس ایی مثل ماشین های های الکتریکی علاقه دارم هم مغناطیس درصد سختیش هم برام مهم نیس فقط بین مخابرات میدان و قدرت سیستم موندم مخواستم ببینم بازار کار کدام بهنره ممنون؟

    1. سلام
      طبیعتا در یک کامنت یا پست نمی شود راجبه رشته ها و بازار کار بدون شناخت از شرایط واقعی شما نظر داد. پیشنهاد ما این است که در یک جلسه مشاوره ای تلفنی/حضوری پس از بررسی شرایط شما و خواسته هایتان مشاوره شوید. جهت ثبت نام می توانید با شماره موسسه ۰۲۱۸۸۸۹۵۰۷۰ و یا از طریق همین سایت اقدام نمائید.
      موفق باشید.

  2. سلام مهندس روشال سوالی داشتم مبنی براینکه بنده برای استخدام درشرکت مخابرات (دولتی)شهرمان درارشد چه رشته مخصوص به انرا بایدمشغول به تحصیل شوم چون دراین سایت دیدم گفته گرایش شبکه مخابراتی فقط2 دانشگاه درایران برای ارشد ارایه شده تهران وتبریز؟

    1. با سلام و پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی.گرایش شبکه آخرین اطلاعاتی که من ازش داشتم این بود که در دو دانشگاه تهران و صنعتی اصفهان فقط ارایه میشه.همچنین برای استخدام در مخابرات من فکر کنم فقط رشتتون مخابرات باشه کافی هست مگر اینکه نیروی کارشناسی ارشد بخوان و اونجا تفکیک گرایش کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا