مطالب ویژه سایت

نیمه ی راهیم و نصف راه باقی مانده است…

شاید اگر کنکور رو روال همیشه برگزار شده بود،الان در حسرت و ناراحتی بودیم که چرا کم خوندیم یا چرا نخوندیم حتی اگه تصمیمون برای ادامه و ارشد خوندن هم جدی نبود باز هم این ناراحتیا سراغمون میومد.با جا به جا شدن زمان برگزاری کنکور به اردیبهشت ماه فرصت خوبیست که از این روزهای باقی مانده به بهترین نحو استفاده کنیم.در این فرصت شاید تصور رسیدن به موفقیت سخت بنظر برسه ولی نا ممکن نیست!

هر که سستی می کند آخر پشیمان می شود       لحظه ی انگشت بر دندان گزیدن می رسد

کافیه تصمیم بگیریم و برای هدفمون تلاش کنیم،انقدری زمان داریم که نتیجه رو تغییر بدیم! تسلط کافی روی همه مباحث وهمه دروس در این زمان شاید دور از تصور باشه اما رمز موفقیت تنها داشتن این تسلط نیست.الان باید فکر کنیم و بهترین حرکت هایی که میتونیم با مهره های شطرنج باقی مونده بزنیم رو انتخاب کنیم!

نیمه ی راهیم و نصف راه باقی مانده است             پس هنوز آوازه ی آغاز کردن می رسد

انتخاب درس هایی با قدرت تغییر بیشتر در نتیجه!
دفترچه اول کنکور شامل دروس زبان ،ریاضیات، و مدار های الکتریکی است.وقت کم این دفترچه باعث شده که هر تست اضافه زدن در این دروس نتیجه را تغییر جدی بدهد! پس در این زمان یکی از بهترین انتخاب ها تسلط بیشتر و بهتر روی این سه درس می باشد.درس زبان درسیست که سلیقه ای خیلی ها ممکن حذفش کنند و یا تا الان برایش وقت جدی گذاشته باشند، ولی دروس ریاضیات و مدار از دروس حساس کنکور کارشناسی ارشد برق می باشند.بنابراین در این زمان وقت گذاشتن روی این دروس حیاتی می باشد،مبادا بهشون بی توجهی کنید!سعی کنید با تست زدن و تمرین حل کردن روزانه روی این دو درس وقت بگذارید.روزی حداقل 1-1.5ساعت تست جدای از برنامه درس خواندنتان!
دفترچه دوم بنا به گرایش انتخابی باید دروس متفاوتی را انتخاب کرد.مثلا برای دانشجو های الکترونیک و مخابرات و مهندسی پزشکی وقت گذاشتن روی درسهای الکترونیک و سیگنال اهمیت زیادی دارد!
برای داوطلبانی که می خواهند در این زمان باقی مانده به نتیجه بهتری برسند و تا الان کم کاری داشتن با تسلط و وقت گذاشتن بیشتر روی چهار درس ریاضیات ،مدار های الکتریکی،الکترونیک و سیگنال و سیستم میتوانند نتیجه را به نفع خود تغییر دهند.

همتی در کار کن فکر مزاحم دور ریز            شاخه را بعد از هرس هنگام رستن می رسد
آنکه سختی های کاری را تحمل می کند      عاقبت وقت درو،خوشرو به خرمن می رسد

به امید موفقیت

مهندس استخری

کارشناسی ارشد مهندسی برق مخابرات میدان دارای گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده،کسب مقام سوم جشنواره بین المللی اختراعات سال 91.مشاور کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد... حوزه فعالیت رادار،پردازش سیگنال راداری.سنجش از دور ...

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    من از تابستون تا یک ماه پیش خیلی پراکنده درس میخوندم (در حین خدمت سربازیم بود)
    مدار 1 رو خوندم
    کنترل تا مکان هندسی ریشه ها (انصافا حیف وقت)
    الکترونیک حدودا تا تقویت کننده های تفاضلی و منابع جریان
    اما این یک ماهی که خدمت مقدس تموم شده با اینکه تصمیم داشتم جدی تری بخونم متاسفانه یهو سرد شدم….
    دوسال پیش هم با همین مطالعات پراکنده ارشد روزانه کرمان قبول شدم که نرفتم گفتم سربازی رو یکبار برای همیشه باید تموم کنم…

    خلاصه همین الان ساعت 2 شب ، دوباره یه حسی ما رو به ارشد خشنود کرد

    1-با این مطالعاتی که داشتم امیدی هست؟؟؟
    2-سیگنال صفر صفر صفرم ، بنظرتون بیخیالش بشم دیگه؟؟؟ منبعی هست که سریع راه بندازم حداقل صفر نزنم چی بخونم؟
    3-توی این دوماه باقی مونده چیکار بکنم؟ چی بخونم؟؟

    (برای گرایش الکترونیک یا کنترل – شهر اهواز یا شیراز یا یکی از یونی های تهران)

    ممنون میشم هر کدوم از اساتید که میتونند یه راهنمایی جامع بکنند

    الخیر فی ما وقع

  2. واقعا تو این زمان میشه خوند و دانشگاه تهران قبول شد؟
    با پایه تحصیلی خوب!

    1. بله که میشه…همین روزای باقی مونده اگه خوب ازش استفاده کنید میتونه سطح امادگی داوطلبی که شاید الان امادگیش متوسط باشه رو به بهترین امادگی برسونه …و هم اگه از وقت درست استفاده نکنیم حتی برا داوطلبی که امادگی کامل داره هم خطر ناک بشه….از روزاتون به خوبی استفاده کنید…شما مث دونده ای هستید که تا الان اهسته یا تند به یه جایی از مسیر رسیدید انتخاب با شماست به جنگیدن ادامه میدین یا میخوای راه رو برای بقیه باز کنی؟….هدفتون دانشگاه تهران پس براش بجنگ!مطمئن باش برنده کسیه که به اندازه ی بزرگی هدفش تلاشهاشم زیادتر میکنه….فک کنم هدف به این مهمی ارزش داره این چند ماه رو حسابی براش وقت گذاشت،بعدش حسابی وقت واسه رفع خستگی هست…محکم و با اراده ادامه بدید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا