اخبار کنکور و دانشگاهسخن مشاور

چه نرم افزارهایی برای دوره ارشد مورد نیاز هستند؟

با توجه به اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد و ورود این دانشجویان از بهمن ماه به دانشگاه های آزاد نرم افزارهای مورد نیازی که دانشجویان باید مسلط باشند تا در این دوره به مشکلی برنخورند را به تفکیک گرایش معرفی خواهیم نمود.

لازم به ذکر است با توجه به نیاز مبرم دانشجویان به این نرم افزارها در دوره ارشد بهتر است از فرصت های میان دو ترم یا دانشجویان جدید الورود تا اعلام نتایج و ورود به دانشگاه استفاده کرده و خود را تقویت کنند.

مطمئنا در دوره ارشد مقالات و پروژه هایی را باید شبیه سازی کنید که بدون تسلط بر نرم افزارهای مربوطه امکان پذیر نخواهد بود.

 

۱- گرایش قدرت: کد نویسی متلب، سیمولینک عمومی،تولباکس Simpower از نرم افزارهای اصلی است و بهتر است نرم افزارهای سیستمی مانند Digsilent را نیز پس از این سه مورد در برنامه قرار دهید.

 

۲- گرایش الکترونیک: کد نویسی متلب،Hspice، ADS 

نرم افزار Hspice را مطمئنا برای درس مدارات مجتمع خطی احساس نیاز خواهید کرد.

 

۳- گرایش مخابرات: کد نویسی متلب در حد حرفه ای، سیمولینک،و تولباکس های پردازش سیگنال و آنتن

دانشجویان مخابرات باید کد نویسی متلب را در حد استاد برنامه نویسی مسلط باشند.

 

۴- گرایش کنترل: فقط و فقط متلب البته به ترتیب زیر:

۱٫ کدنویسی متلب ۲٫ سیمولینک عمومی(خیلی کاربرد داره در کنترل) و تولباکس های تخصصی همچون:

تولباکس فازی، عصبی ،robust و شناسایی سیستم و همچنین تولباکس sisotool نرم افزارهای ضروری در مقطع ارشد میباشد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    دانشجوی ارشد گرایش الکترونیک قدرت به چه نرم افزارهایی در محیط دانشگاه و صنعت نیاز دارد ؟

    1. سلام.جزوه خاصی وجود ندارد کتاب های رفرنس در این زمینه هست که وقت گیر و کمی پیچیده هستند برای یادگیری حرفه ای باید از آموزش حضوری یا تصویری استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا