اخبار کنکور و دانشگاهسخن مشاور

نکاتی در مورد نحوه مطالعه در ماه آخر

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان

امیدوارم سال کنکوری خوبی را پشت سر گذاشته باشید و تا اینجای کار به خوبی مطالعه کرده و در ادامه هم با قدرت به مطالعه خودتون ادامه دهید. در اینجا مناسب دیدم سوالات رایجی که دانشجویان معمولا مطرح میکنند را پاسخ دهم.

1. مطالعه دروس را تا کی ادامه دهیم و از چه زمانی فقط تست بزنیم؟

در این یک ماه آخر هیچ گاه مطالعه دروس را متوقف نکنید بلکه فقط ساعت تست زنی را نسبت به مطالعه افزایش دهید مثلا از 10 ساعت 5 تا 6 ساعت تست زنی مباحثی که قبلا خوانده شده ونیاز به تسلط دارند و 4 ساعت باقی مانده رفع اشکال و مطالعه مجدد.

2. از چه زمانی مبحث جدیدی مطالعه نکنیم؟

معمولا توصیه میکنم اگر کلاس کنکور نمیروید و خودتان مطالعه میکنید از نیمه دوم دی به بعد مبحث جدیدی مطالعه نکنید ولی دانشجویانی که کلاس کنکور میروند چون با کلاس پیش میروند مباحث جدید را هم سریعتر فرامیگیرند با مشورت با استاد خود اقدام به حذف نمایند.

3. تست های چه سالی را کار کنیم؟

توصیه می شود برای دروس کنترل و سیگنال به دلیل کمبود تست(از نظر کمی) تمامی تست ها را حداقل یک بار بزنند و تست های 10 سال اخیر را حداقل دو بار همچنین برای دروسی مانند ریاضیات و الکترونیک و مدار اولویت را روی 10 سال اخیر بگذارید. البته بعضی از تست های قدیمی هم که به نظر خودتان جالب اومد یه نگاهی بیندازید.

و اما توصیه ای مخصوص درس مفهومی کنترل: معمولا به دانشجویان توصیه میکنم به دلیل کمبود تست و درک بهتر درس کنترل تست های تالیفی آزمون سنجش امسال و آزمون های سنجش سال های پیش را(کتاب سنجش طلایی) در دستور کار خود قرار دهند.

4.دروس کنترل و سیگنال را همواره فراموش میکنیم چه باید کرد؟

این دو درس از دروس فرار به شمار میروند و توصیه می شود حتی تا شب کنکور به صورت روزنامه وار مرور شود.

5. بنده زبان ضعیفی دارم آیا در این یک ماه کار درستی است که زبان را شروع کنم؟

درس زبان درسی است که در مدت زمان کم نتیجه نمیدهد و بهتره اگر تا به حال شروع نکردید و زبان قوی هم ندارید وقت خود را روی این درس نگذارید چرا که ممکن است با درصد منفی مواجه شوید.

اگر زبان متوسطی دارید در حدی که متن انگلیسی را به راحتی میتوانید درک کنید، روی درک مطلب کار کنید میتوانید حداقل 20 درصد از زبان بکشید. ولی تاکید میکنم قبل از کنکور اصلی حتما از خودتان آزمون بگیرید ببینید در چه حدی هستید که منفی نزنید.

6. چه کتابی برای آزمون های مجموعه ای و جمع بندی مناسب تر است؟

برخلاف نظر بسیاری از دوستان که کتاب دانشگاه تهران را پیشنهاد میکنند بنده کتاب مجموعه سوالات برق انتشارات سازمان سنجش را معرفی میکنم چرا که حل این کتاب توسط استاید کنکوری نوشته شده است و نسبت به کتاب دانشگاه تهران دید بهتری به شما خواهد داد.

7.چگونه جمع بندی کنیم؟

این سوال را هر کسی به یک نحو پاسخ می دهد ولی بنده عقیده دارم از سال 85 شروع کرده و مانند زمان کنکور برق در بعد از ظهر از خودتان آزمون گرفته و شب آزمون و فردا و پس فردای آزمون به نقاط ضعف و مطالعه موضوعی و حتی حل تست و مثال های مبحثی که ضعف داشته اید بپردازید، یعنی به طور خلاصه نصف روز آزمون و 2 روز نیم مرور و رفع اشکال.

به گونه ای برنامه ریزی کنید که حد اقل تا 5 روز مانده به کنکور تا سال 92 را زده باشید و در 5روز آخر 4سال آخر را دوباره بزنید.

توصیه خیلی مهم: معمولا دانشجویانی هستند که در جلسه آزمون قصد دارند نوشابه نیروزا یا قرص های کاهش استرس و موارد خاصی از این قبیل مصرف کنند بنده بنا به تجربه شخصی که در این زمینه دارم توصیه میکنم اگر قصد چنین کاری را دارید حتما در این یک ماه به صورت آزمایشی تست کنید که در جلسه با مشکل مواجه نشوید.

 

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. استاد سلام .می خواستم بدانم برای قبولی در رادیوالکترونیک مالک اشتر (شبانه روزانه) در مجموع دروس چند درصد باید بزنیم ؟

  2. استاد سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه. استاد من دو سوال در زمینه الکترونیک داشتم که متاسفانه به جوابی که در گزینه هاست نمی رسم و نمی دونم اشتباهم کجاست لطف می کنید بی زحمت منو در این دو سوال راهنمایی کنین؟ ممنون

    1) http://persianupload.com/kleeja/do.php?filename=138868163579251.pdf

    2) http://persianupload.com/kleeja/do.php?filename=138868287152381.pdf

  3. سلام
    یک سوال داشتم
    برای اینکه مثلا کنکور سال 85 را از خودمان آزمون بگیریم باید چه کار کنیم؟کنکور آن زمان در دو روز برگزار می شده و اگر بخواهیم شبیه سازی کنکور انجام دهیم باید یک بعد از ظهر وقت بگذاریم ولی از طرف دیگر جمع زمانی کنکور 85 بدون درس سیگنال می شده 5:45
    اگر لطف کنید راهنمایی کنید.

  4. استاد سلام و خسته نباشید.
    استاد ببخشید که این سوال رو می پرسم من معمولا عادت دارم بعد از ظهر حتی برای مدت کوتاهی هم که شده استراحت کنم و تا الان 3 سری آزمون جامع رو در منزل تجربه کردم و متاسفانه به دلیل خستگی و همین عادتی که دارم عملکرد خوبی نداشتم به طوریکه بعد از اتمام آزمون یعنی زمانی که شروع به تحلیل آزمون می کنم غلط هایی دارم که خودم باورم نمی شه و قطعا به خاطر همین موضوع است. می خواستم بدونم با توجه به اینکه آزمون ارشد بعد از ظهر است آیا واقعا نوشابه های نیروزا مثل redbull تاثیری در روند عملکرد داوطلب سر جلسه دارد؟ در ضمن این رو هم بگم من تابه حال از این نوشابه ها استفاده نکردم. استاد بی زحمت کمکم کنید چون من واقعا خوب خوندم و حیف به خاطر این عادت تمام تلاش هایم نابود بشه.
    بیصبرانه منتظر جوابتون هستم استاد. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا