اخبار کنکور و دانشگاه

سهم آزمون و مصاحبه علمی در پذیرش دوره‌های ارشد و دکترا اعلام شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در جلسه این کمیسیون بررسی و مقرر شد از این پس سهم آزمون در پذیرش دانشجویان 50 درصد و سهم مصاحبه 25 درصد باشد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ مجلس در سال‌های گذشته طرحی را درخصوص سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه تصویب کرد که براساس این طرح در دوره کارشناسی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها سهم 25 درصدی دارد.

وی افزود:‌با توجه به اینکه طرح سنجش و پذیرش دانشجو دوره کارشناسی را شامل می‌شود و از آنجاییکه که حجم ورود دانشجویان به دوره تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است طرحی تکمیلی را تحت عنوان سنجش و پذیرش دانشجو برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه کردیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:‌ بر اساس این طرح، شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضای اصلی به جز وزارت آموزش وپرورش تشکیل جلسه می‌دهد و میزان تاثیرگذاری آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را مشخص می‌کند.

فیاضی ادامه داد:‌ سهم 70 درصدی مصاحبه در پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است و عمده معترضان معتقدند که در بحث مصاحبه احتمال اعمال نظر افراد وجود دارد.

وی بیان کرد:  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب کرد تا سهم آزمون در پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا 50 درصد،‌ سهم مصاحبه علمی 25 درصد و سهم سوابق پژوهشی و آموزشی افراد نیز 25 درصد باشد.

به گزارش تسنیم، شورای سنجش و پذیرش دانشجو سهم سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو در کنکور سال 95 اینگونه اعلام کرد:‌

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. ای داد ای بیداد!یعنی چی آخه!؟! یعنی واسه کنکور 95 اعمال میشه! ؟یعنی آدم ی بار اشتباه کرد تا آخر عمرش باید اشتباه بره!؟خب معلومه کسی که ی دانشگاه متوسط فارغ شده، یونی های تهران اصن واسه مصاحبه حسابش نمیکنن! یعنی هیچی که هیچی!

    1. سلام.به احتمال زیاد خیر چون ثبت نام ارشد 16 تا 94/9/22 می باشد اگر قرار باشد تغییرات عمده صورت بگیرد تا آن زمان مشخص می شود.بله متاسفانه ، حرف شما کاملا در این مورد درست است و این مورد عینا در دکتری اتفاق افتاده است و اعتراض هم نتیجه ای در بر نداشته است.

  2. پس چرا سایت سنجش اعلام نکرده. عین این متن در سایت سنجش برای آزمون سراسری هست نه ارشد

    1. سلام.برای دکتری که قبلا اعلام کرده بود و برای ارشد هم چون در حال حاضر برای امسال اعمال نمیشه برای همین اطلاع رسانی نخواهد کرد مگر اینکه تصمیم غیر منطقی گرفته شود برای ارشد امسال که بعید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا