سخن مشاور

خستگی روحی و جسمی ناشی از مطالعه

با سلام خدمت داوطلبان عزیز.مطمئنا برای همگی ما پیش آمده که وقتی درس میخوانیم ، بعد از یه مدت بنا به دلایل زیادی اعم از تکرار مکررات یا نشستن طولانی مدت ذهن و روحمان خسته میشود.بسیاری از افراد در مواجهه با چنین اتفاقی جبهه ی بدی میگیرند.عده ای گمان میکنند چون داوطلب کنکور هستند باید به صورت “دیزلی” درس بخوانند! خیر عزیزان! از این خبرها نیست! حتی سربازها هم موقع نگهبانی هایشان در پادگان حداقل یک شب استراحت را دارند و به صورت “دیزل”، پُست نمیدهند.وقتی احساس دلسردی کردید،وقتی خسته شدید، وقتی بدنتان دیگر کشش ندارد و خوابتان گرفته است، وقتی دلتان یک تفریح درست حسابی میخواهد، همان لحظه درس را کنار گذاشته و به کاری که دلتان می خواهد روی بیاورید.اگر دم غروب است و دلتان گرفته و شما نیز حس درس خواندن را ندارید، درس را کنار بگذارید.با رفقا به یک کافه بروید و از هوای بیرون لذت ببرید.در پارک بنشینید یا پلی استیشن بازی کنید یا با دوستانتان حتی فوتبال بازی کنید.حتی اگر واقعا ذهنتان درگیر است میتوانید برای 2 یا 3 روز درس را به کل کنار بگذارید.از این دست اتفاقات به کرات برایتان رخ خواهد داد.خود بنده شخصا در 2 ماه جداگانه از سال همیشه احساس خواب آلودگی و سستی و کسلی داشتم.یادم هست که در این دو ماه تا میتوانستم تفریح کردم و درس نخواندم!بنابراین گمان نکنید که اگر روزهای خاصی که حالتان میزان نیست درس نخوانید از رقبا عجب خواهید افتاد.چه بسا که تفریح مورد نظر انرژی ای به شما بدهد که اگر قرار بود درس بخوانید آن انرژی را در ادامه مطالعه کسب نمیکردید.بنابراین این را بدانید که هر وقت خسته شدید میتوانید به سراغ یک تفریح هر چند کوتاه بروید

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام بر همگی
    میخواستم بدونم که تو گرایش کنترل و الکترونیک دیجیتال، شریف و تهران و امیرکبیر تا چه رتبه ای قبولی میدن؟
    سپاس

    1. سلام . الک دیجیتال شریف زیر 100 تهران و پلی تکنیکم قاعدتا زیر 200 یا بین 200 تا 300 . کنترلشون هم به همین ترتیب یکمی کمتر اما کنترل تهران و شریف احتمالا زیر 50 باید باشید چون رتبه های برتر کنترل تهران و شریف رو اول می زنن .

  2. سلام بر اساتید عزیز
    من تا 3 هفته دیگه یعنی یک ماه قبل از آزمون اول سنجش که شرکت کردم یک دور روی همه دروس به جزء کنترل خطی میزنم و کنترل خطی رو به همراه آزمونها پیش میبرو و همچنین دور دوم درسهرو با آزمونها پیش میبرم به نطتون این برنامه چطوره؟ و اینکه در ایام آزمونها پیشنهادی برای مطالعه دارین؟
    با تشکر

    1. یعنی شما تا یه هفته دیگه همه دروس رو بجز کنترل می تونید تموم کنید ؟؟؟؟
      شگفت انگیزه .
      اگه تا این مرحله پیش رفتید خودتون رو جزو 5 نفر نهایی آزمون 95 بدونید .
      بله عالیه .
      در کل تست های سالای قبل رو کامل بخونید و تست های آزمونا رو هم خیلی دقت و موشکافی کنید . بارها دیده شده از همین تست ها سوالات جدید کنکور طرح میشن .
      پیشنهاد خاصی نیست فقط خیلی عمیق بخونید . زیاد بخونید زیاد تست حل کنید و خلاصه برداری کنید همه چی رو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا