استعدادهای درخشان و پذیرش بدون آزمون

پاسخ سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش که چه دانشگاه هایی می توانند در پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند

به نام خدا

با سلامی گرم و پر انرژی خدمت شما

ابتدا دوباره خدمتتان تاکید می کنم که استفاده از سهمیه ی استعدادهای درخشان بسیار عالی می باشد ولی اگر در کنکور شرکت نکنیم یا برای آن زحمت نکشیم ، ممکن است ضرر نمایید.

سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش ، بسیار عالی است و می توانید در این سیستم (که در صفحه اصلی سایت سازمان سنجش موجود است.)سوالات خود را علاوه بر موارد قبلی(از دانشگاه خودتان و …) نیز بپرسید.

با تشکّر.

a1

مهندس مومنی

نویسنده مقاله کنفرانس برق در زمینه الکترونیک و نوآوری های الکترونیک , دارای ایده های نو. مشاور در زمینه استعدادهای درخشان.

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام میخواستم بدونم برا پذیرش بدون آزمون تا یکسال بعد از فارع التحصیلی هم میشه درخواست داد ؟؟
    واینکه اگر یک سال بعد از فراغت از تحصیل درخواست بدیم بازهم معدله تا ترم شش مد نظر هست ؟؟
    و اینکه یک دانشجو میتونه به چندتا دانشگاه درخواست بده ؟؟ یا فقط حق داره برای یک دانشگاه درخواست بفرسته ؟؟ و اینکه اگر کسی درخواست بده و قبول بشه ولی ثبت نام نکنه یعنی پشیمون بشه و نره دانشگاه آیا محرومیت داره ؟؟؟

    1. سلام. حداکثر تا یکسال هست ، محدودیتی در درخواست نیست و محرومیت برای کنکور ندارد.

      شرایط استفاده از مزیت شاگرد اولی برای دوره کارشناسی ارشد:

      با مصوبات در نظر گرفته شده در سازمان سنجش و وزارت علوم، برای رتبه های نخست علاوه بر ظرفیت اعلام شده به ترتیب برای ظرفیت ۱ تا ۴ نفر، یک ظرفیت؛ برای ظرفیت ۵ تا ۹ نفر، دو ظرفیت و برای ظرفیت بیش از ۹ نفر، ۳ ظرفیت؛ در هر کد رشته محل (به جز کد رشته محل های بورسیه و شرایط خاص ) به فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورت احراز حد نصاب نمره علمی لازم ( ۹۰ درصد ) و سایر شرایط گزینش به شرح تبصره های ۱ تا ۷ ذیل تخصیص داده می شود.

      تبصره ۱- حداکثر مدت تحصیل برای دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته هشت نیمسال، برای دانش آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته چهار نیمسال است و به لحاظ میانگین کل، داوطلب باید حائز بالاترین میانگین در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی در مؤسسه محل تحصیل خود باشد.

      تبصره ۲- دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ التحصیلان رتبه اول تمام رشته های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کنند.

      تبصره ۳- دانشجویان مقطع کارشناسی در دوره های نیمه حضوری و مجازی چنانچه از طریق آزمون سراسری وارد دوره های فوق شده باشند می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند.

      تبصره ۴- دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی غیر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناور ی نمی توانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند.

      تبصره ۵- آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند، نمی توانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند.

      تبصره ۶- هر یک از فارغ التحصیلان رتبه اول، در گزینش نهایی ابتدا در هر یک از اولویت های انتخابی با سهمیه ثبت نامی و در صورت عدم قبولی، در امتیاز رتبه اول گزینش می شوند. بدیهی است چنانچه داوطلبی در اولویت اول در سهمیه ثبت نامی پذیرفته نشود و با امتیاز رتبه اول پذیرفته شود، اولویت های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً در صورت عدم قبولی، وضعیت وی به همین ترتیب در سایر اولویت ها (در صورتی که داوطلب اولویت های بعدی را انتخاب کرده باشد) بررسی خواهد شد.

      تبصره ۷- افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند، ادامه تحصیل آنان همانند سایر داوطلبان و از طریق شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل ) سنوات بعد میسر خواهد بود.

  2. با سلام و احترام
    دانشجویان شبانه جزو سهمیه ی استعداد درخشان محسوب می شوند یا خیر ؟

      1. عجیبه ها … من یادمه یه بار پرسیدم گفتن حساب می شن، حتی رفتم از دانشگاه خودمون هم پرسیدم گفتن بله، چون من روزانه هستم و یه نفر معدل بالاتر از من شبانه هست … الان می گین حساب نمی شوند، میشه یه راه دقیق برای استعلام کردن بم بگین
        من خودم شخصا دوباره از سایت سنجش سوال کردم ولی جواب نمیدن یا این که خیلی دیر جواب میدن…
        ممنون می شم راهنمایی کنید

        1. سلام.تو آیین نامه چیزی در مورد روزانه و شبانه گفته نشده ولی تو سیستم پرسش و پاسخ همانطور که مشاهده میکنید عنوان شده!شما بر اساس آیین اقدام نمایید نهایت در هنگام ثبت نام مشخص می شود.معمولا دانشگاه ها اطلاع رسانی میکنند که اگر عنوان نشده باشد پس مشکلی برای ثبت نام شبانه ها نیست.

          http://92.242.195.142/NOETDownload/DownloadHandler.ashx?id=604

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا