سخن مشاور

تاتیرپذیری روانی داوطلبان کنکور

با نام و یاد خداوند بزرگ،مطلبی که در پیش رو به آن خواهیم پرداخت مشکل بسیاری از داوطلبان کنکور است و به عقیده بنده این موضوع پا را از کنکور فراتر گذاشته و به زندگی افراد نیز وارد شده است.

اولی: میگن نفر هفتم کنکور سال قبل از جزوه فلانی استفاده میکرده و خیلی هم راضی بوده و زدن درصدبالای اون درس رو هم مدیون اون جزوه هست.

دومی: جدی میگی؟ یعنی برم دنبال اون جزوه؟ یعنی اون و بخونم حله؟

اولی: معلومه که حله، وقتی نفر هفتم میگه خوب بوده حتما خوبه دیگه.

 

اولی: ببین نمیدونی سوالای مغناطیس پارسال چقدر راحت بود، نفر 25 کنکور میگفت چندتا سوال مستقیم از جزوه و کتاب فلانی اومده.

دومی: مگه میشه؟ اکثر بچه ها میگن سوالای مغناطیس سخت بوده که! تو چجوری میگی راحت بوده؟!

اولی: من خودمم نگاه نکردم ولی چون اون طرف گفته خواستم به تو هم بگم.

 

اولی: من واسه کنکور آزمایشی موسسه x رو ثبت نام کردم.میگن هم سوالاش خیلی خوبه و هم جامعه آماریش بالاست

دومی: واقعا؟ من نمیدونستم.از کجا این چیزا رو میدونی؟

اولی: از یکی از دوستام شنیدم،میگه خیلی خوب و منظمه.

گفتگوی اخیر در بین بچه های داوطلب کنکور ارشد بسیار بسیار شایع است.یکی از دوستان نزدیک خود بنده تقریبا عین همین جملات را به من میگفت(در مورد مغناطیس).از مکالمات فوق سه نکته بسیار حائز اهمیت است:

1. نظرات نفرات برتر هیچ گاه نباید تصمیم نهایی شما باشد.شما خودتان بهترین دوست خود بوده و باید عقل خود را به کار بیاندازید تا بهترین تصمیم را بگیرید؛زیرا شما خودتان را از هرکسی بهتر میشناسید

2. به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر حرف دیگران قرار بگیرید زیرا این کار جدا از بیهوده بودن موجب تضعیف روحیه شما خواهد شد.

3. شما بابت ثبت نام در یک موسسه خاص برای کنکور آزمایشی باید از کسی که خودش واقعا در یک موسسه ثبت نام کرده و به کم و کیف آن آشناست اطلاعات بگیرید.در این گونه موارد هستند بسیاری از افراد که گماشته موسسات هستند و شما را گمراه میکنند.لذا بسیار دقت کنید و از افراد متخصص بخواهید کمکتان کنند.گول جو موسسات را نخورید.آنچه در یک آزمون مهم است سوالات با کیفیت است و نه هیچ چیز دیگر.

وقتی تصمیم بر حذف یک درس میگیرید،حتی اگر کل سوالات آن نیز ساده باشند شما باید پای تصمیم خود بیاستید البته هیچ وقت امکان ندارد همه سوالات آسان طراحی شوند!

هیچ وقت به حرف افرادی که این گونه ساده لوحانه صحبت میکنند اتکا نکنید.فرد کنکوری دارای روحیه حساسی است،این حرفهای توخالی صرفا موجب تضعیف روحیه خواهد شد.بنابراین به هیچ عنوان به این گونه حرفها ترتیب اثر نداده و صرفا با یک لبخند از کنار آن بگذرید

 

تا بعد…

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا