سخن مشاور

زمان شروع مطالعات و حواشی آن

با سلام مجدد خدمت همراهان و داوطلبان عزیز.همان طور که مستحضر هستید نحوه درس خواندن برای کنکور ارشد زمین تا آسمان با نوع درس خواندن در ترم های دانشگاهی تفاوت دارد.آنچه از شنیده ها پیداست احتمال برگزاری کنکور در اردیبهشت 95 زیاد است.همین نکته مهم موجب تغییراتی وسیع در زمان شروع مطالعه و شیوه درس خواندن خواهد شد.

فرض کنید داوطلب رشته مخابرات در کنکور 95 هستید و دروس الکترومغناطیس،آمار و زبان را حذف کرده اید(کاری که بنده در کنکور انجام دادم و توضیح درستی یا غلط بودن آن در این مجال نمیگنجد)؛بنابراین تعداد 6 درس زیر را در کنکور خواهید داشت.

1. معادلات دیفرانسیل

2. ریاضیات مهندسی

3. مدارهای الکتریکی 1و2

4. سیستمهای کنترل خطی

5. تجزیه و تحلیل سیستمها

6. الکترونیک 1و2

بعضی از داوطلبان در ابتدای امر حول میشوند و زمان شروع مطالعات خود را آنقدر زود انتخاب میکنند که در آینده تبعات زیادی مثل فراموشی آموخته ها و دل زدگی برایشان پیش می آید.زمان شروع مطالعه یک موضوع کاملا شخصی است و به شخص و سطح علمی و سلایق و روحیاتش بستگی دارد که ما در مشاوره های تلفنی سعی میکنیم بهترین راه را پیش روی داوطلب بگذاریم.در صورتی که کنکور اردیبهشت باشد باید زمان مناسبی را برای شروع مطالعات انتخاب کرد.پارامترهای بسیار زیادی در انتخاب زمان شروع و دروس شروع مطالعاتی دخیل هستند که آینده مطالعاتی کنکوری داوطلب را تحت الشعاع خود قرار میدهند.بسیاری از موارد ریز وجود دارد که باید در مسیر مطالعه فرد کنترل شود تا فرد دلسرد نشود،احساس خستگی نکند،دلزده نشود و…

بنده خودم در اواخر مهر ماه به شدت دچار زدگی از درس شده بودم، اما به واسطه یکی از دوستانم مدام به مطالعه ترغیب میشدم و مسیر آینده کمی برایم روشن تر میشد.وجود یک دوست یا مشاور خوب و یا یک همدمی که از مسیر علمی و دروس شما کاملا سر در می آورد بسیار مهم و گاها حیاتی است.کسی که بتواند شما را موقع دلسردی و دلزدگی بالا بکشد و با روحیه دهی شما را از مسیر فرعی به مسیر اصلی هدایت کند و به عبارتی از ظلمات به سوی نور راهنمایی نماید.این مورد واقعا مهم است.همچنین این را هم به عنوان نکته آخر بدانید که تصمیم نهایی را خودتان باید برای خودتان بگیرید.

در نوشته بعدی در مورد تاثیرات روانی موسسات و حواشی کنکور روی داوطلبان صحبت خواهیم کرد

یا حق

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام من دوهفته پیش پیام گذاشتم قرار شد جواب سوالم به زودی توی سایت گذاشته بشه ولی چیز پیدا نکردم
    میشه در زمینه مشاوره به من کمک کنید لطفا؟ مرسی

  2. سلام
    آخ گفتی… بزرگ ترین مشکلم اینه که کسی نیست باهام پیش بیاد و بتونم بواسطه همراهیش روحیه و انگیزم بیشتر بشه. 🙁
    من به دلیل اینکه دو سال پیش فارغ التحصیل شدم خیلی زود شروع کردم به خوندن و فاصله زیادی هم داریم تاکنکور.

    1. من از 21 خرداد شروع کردم چون پایم ضعیف بود و دانشگاه آزادی 🙂 ولی این فاصله خیلی زیاده. من الان یکم احساس دلزدگی میکنم وای ب حال چند ماه بعد…

      1. سلام.نگران نباشید.انشاالله کمکتان میکنیم تا حد ممکن دچار دلزدگی نشوید و بتوانید manage درستی داشته باشید

  3. با عرض سلام.ببخشید من گیج شدم.ینی کنکور رو بجا بهمن ماه اردیبهشت برگذار میکنن?!از چه طریقیو چه زمانی میشه مطمعن شد از تاریخ برگزاری ازمون?برای کسانی مثل من ک میخوان مجدد کنموز بدن خیلی مهمه چن ماه وقت دارن!!!ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام خدمت شما.احتمالا نهایتا تا اعلام نتایج نهایی کنکور از سوی سنجش باید اعلام شود.این موضوع ، ذهن بسیاری را درگیر خودش کرده است.بهترین راه این است که یک برنامه منسجم برای خود یا با کمک افراد با تجربه ریخته و به آن عمل کنید.برنامه ریزی یک چیز است و عمل به آن چیز دیگری.

  4. سلام .
    میشه لطفا نحوه ی برقراری ارتباط با مشاور رو شرح بدید؟
    شماره تماس؟
    ایمیل؟
    هزینه مشاوره؟

    1. با سلام خدمت شما.به زودی در سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا