سخن مشاور

دورنمای کنکور ارشد

هدف از این نوشتار کمک به داوطلبان جدی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق در سال 95 می باشد.

همانطور که مستحضر هستید،ظرفیت های دانشگاه های سطح بالا در رشته مهندسی برق رو به کاهش نهاده و لذا اگر کسی هدفش رسیدن به یکی از این صندلی های اندک است، باید زحمت زیادی را متحمل شود.

در این نوشتار ما گاها پا را فراتر از روز کنکور گذاشته و به بررسی چرایی قبولی در ارشد میپردازیم.آیا تا به حال از خود پرسیده اید چرا باید در کنکور ارشد شرکت کرد؟

چند دلیل مهم در حال حاضر برای این سوال وجود دارد :

1.جو ایجاد شده از سوی موسسات، خانواده و اجتماع و پرستیژ اجتماعی این مدرک

2. میل به ادامه تحصیل و اخذ مدارج بالاتر نظیر دکتری و post doc و در نهایت تقاضا برای هیئت علمی در ایران

3. گرفتن مدرک فوق لیسانس و اپلای کردن برای دکترا و مقاطع بالاتر در خارج از ایران و عدم بازگشت به کشور

4.گرفتن مدرک فوق لیسانس و یافتن شغل در ایران

5. گرفتن مدرک فوق لیسانس و کار کردن در کشور و در نهایت اقدام به منظور درخواست ویزای شغلی برای کشورهای توسعه یافته

شما واقعا به کدامین دلیل سعی در گرفتن مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق را دارید؟ بهتر است واقعا با خود رو راست باشید زیرا شکست در این مسیر امکان دارد به معنای شکست شما در زندگیتان باشد و تا چند وقت خودتان را از دست بدهید.

فرض کنید دانشجوی دانشگاهی هستید که سطح علمی متوسطی دارد و از دانشگاه خود راضی نیستید( به لحاظ علمی) و آن دانشگاه نتوانسته به شما اندوخته مناسبی را اضافه کند.آیا میدانید فضایی که شما در مقطع لیسانس در این دانشگاه تجربه کرده اید اساسا با فضایی که در مقطع ارشد در یک دانشگاه سطح بالا تجربه خواهید کرد متفاوت است؟ آیا میدانید که اگر مثلا دروس الکترونیک2 و 3 را خوب به شما یاد نداده باشند و شما به همان شکل وارد مقطع ارشد الکترونیک شوید، چه شبهای کابوس واری را خواهید داشت و در نهایت به فکر انصراف و آموزش محور کردن خواهید افتاد؟ البته برای از بین بردن چنین اتفاقاتی راه حل وجود دارد اما شما تا به امروز به این مسائل فکر کرده اید؟ به کرّات به چشم خود دیده ام که کسی که دنبال پول در ایران است به هیچ وجه نباید به سراغ درس بیاید زیرا در درس در حال حاضر پولی وجود ندارد و این حقیقت است.

با خود فکر کنید و ببینید که جزو کدام دسته هستید.با پاسخ دادن به این سوال بخش عظیمی از دنیای خودتان را روشن کرده اید و مطمئن باشید کسانی که بعد از گذشتن از کنکور تازه به فکر این سوال و پاسخ دهی به آن میفتند از شما بسیار عقبتر خواهند بود.

انشاالله در نوشتارهای آینده به این موضوع خواهیم پرداخت

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا