سخن مشاور

۸ ترفند ساده که با انجام آنها ظرفیت‌مان تا دو برابر افزایش می‌یابد

خیلی از ما همواره در تلاش هستیم تا بهره‌وری خود را تا جای ممکن افزایش دهیم و بتوانیم روزانه کارهای بیشتری را به سرانجام برسانیم. در این مطلب قصد داریم با شما نکاتی را به اشتراک بگذاریم که ممکن است موجب افزایش بهر‌ه‌وری‌تان شود.

برخیزید و حداقل ۳۰ دقیقه روزانه ورزش کنید

چگونه انرژی بیشتری بدست بیاوریم؟ ورزش
چه کار کنیم تا سرحال‌تر باشیم؟ ورزش
چطور از بیمار شدن جلوگیری کنیم؟ ورزش
چطور همواره متمرکز باشیم؟ ورزش
چطور اعتماد به نفس بیشتری کسب کنیم؟ ورزش

قبل از نوشیدن قهوه‌‌ی صبح‌، یک لیوان آب بنوشید

زمانی که از خواب بیدار می‌شویم مقدار زیادی از آب بدن از دست رفته است. مهم‌ترین عامل در بهره‌وری هر انسانی انرژی است که همراه شدن ورزش با آب موجود در بدن باعث بازیابی انرژی می‌شود. بنابراین نوشیدن مقدار مناسب آب قبل از ورزش بسیار مفید است.

روز خود را با چک کردن ایمیل شروع نکنید

با چک کردن ایمیل در شروع روز، ریسک در گیر شدن ذهن با مسائل پیش پا افتاده را افزایش می‌دهیم؛ این موضوع ما را از کارهایی که برای انجام‌شان برنامه‌ریزی کرده‌ایم عقب میاندازد. همچین بخاطر داشته باشید که بیشترین بهره‌وری هر شخص در این ساعات است؛ پس گران‌بها‌ترین ساعات روز را با انجام کارهای کم اهمیت هدر ندهیم و بجای آن به انجام کارهای مهم بپردازیم.

در بازه‌ی زمانی ۹۰ دقیقه کار کنید

۹۰، ۶۰ و ۳۰ دقیقه، بازه‌های زمانی مناسبی هستند که بعداز آن بهتر است کمی استراحت کنید.

 یاد بگیرید از وقت‌تان محافظت کنید

این یعنی در برابر اعلانیه‌های الکترونیکی که این روز‌ها در هر دقیقه شاهد تعداد زیادی از آنها در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایمان هستنی دوری کنیم و به هر روشی که‌ می‌توانید مانع آنها شویم. همچنین خیلی از همکارهایمان چند دقیقه‌ای یک بار در کارهای ما تداخل ایجاد می‌کنند. تداخل بهره‌وری را نابود می‌کند، حتما برای شما هم پیش آمده، زمانی که بر روی کار خاصی تمرکز کرده‌اید یکی از همکاران‌تان شروع به صحبت کردن با شما می‌کند و شما هم به اجبار با او هم‌ صحبت می‌شوید و همین باعث می‌شود تا زمان زیادی را از دست بدهید، مهم‌تر زمان تمرکز خود را از دست داده‌اید و دومرتبه باید سعی کنید تا تمرکز خود را بدست بیاورید.

جمعه‌ها برنامه‌ی هفته‌ی آینده را برنامه‌ریزی کنید

اگر که برنامه‌ریزی داشته باشید خیالتان از بابت انجام دادن کارهایی پیش‌رو راحت می‌شود و همین آسودگی خاطر باعث بوجود آمدن انرژی می‌شود.

تصمیم بگیرید که کارها در چه زمانی باید انجام شوند

– به کارهایی که از شما درخواست شده است پاسخ دهید یا به انجام آنها بپردازید
– برای انجام برخی کارها نماینده تعیین کنید
– کارهایی که باید انجام دهید را در تقویم وارد کنید
– گفتگو کنید تا زمان‌ کارهایی که باید انجام شوند را مطابق برنامه‌ی خود تغییر دهید

برای حرفه‌ای شدن سرمایه‌گذاری کنید

آموزش به شما کمک می‌کند تا ساعات کاری شما با ارزش‌تر شوند. پس مدام در حال شرکت در کلاس‌های مختلف باشید یا کتاب‌های مرتبط را مطالعه کنید.

اگر شما هم روش‌های مشابهی را رعایت می‌کنید که باعث بهبود عملکردتان شده است آنرا از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا