منابع کنکور ارشد و دکتری برق

مشاوره و معرفی منابع مدارهای الکتریکی کنکور ارشد برق 95

با سلام و احترام

با توجه به نزدیک شدن برنامه مطالعاتی کنکور سال 95 و درخواست داوطلبان سایت برق ارشد تصمیم به معرفی منابع کنکور ارشد برق سال 95 گرفتیم و لازم به ذکر است در طرح مشاوره علاوه بر سطح بندی منابع ، نحوه مطالعه و برنامه مطالعاتی را برای هر درس به طور کامل ارائه می دهیم.

*با توجه به اینکه سایت برق ارشد به طور مستقل فعالیت میکند و وابسته به گروه و موسسه ای نیست بنابراین معرفی منابع در این سایت بدون هیچ گونه جنبه تبلیغی خواهد بود و از این جهت داوطلبان میتوانند با خیال راحت منابع معرفی شده را تهیه و مطالعه را شروع نمایند.

*در معرفی منابع سعی شده است از تجارب مشاوران سایت ، رتبه های برتری سال های گذشته و همچنین نظرات اساتید برتر استفاده شود.

انشاا…که ارائه اینگونه خدمات قدمی هر چند کوچک در جهت موفقیت شما داوطلبان عزیز باشد!

با تشکر

 

با نام و یاد خدا، امروز قصد داریم بهترین منابع درس مدارهای الکتریکی 1 و 2 رو برای کنکور ارشد عنوان کنیم.در درس مدار کتب خوب زیادی وجود دارند که در ذیل در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه خواهیم داد:

 مهندس حسین نامی

انتشارات مدرسان شریف :

این کتاب توضیحات بسیار روان و ساده ای برای تمامی مخاطبان با هر نوع سطح علمی دارد.اولین کتاب مداری که در سطح کنکور مطالعه کردم کتاب مهندس نامی بود و واقعا از این کتاب استفاده های زیادی بردم و خودم رو مدیون این کتاب میدونم.در این کتاب مثالهای بسیار زیادی برای فهم و گنجاندن مطلب تدریس شده وجود دارد و این مثالها بلافاصله پس از هر نکته آورده شده است.گاهی اوقات آنقدر مثال پیش روی خود میبینید که اعصابتان بهم میریزد! نقطه ی قوت این کتاب در آن است که برای افراد ضعیف کتاب خیلی خوب به نگارش درآمده است و اگر فردی با پایه ضعیف به سراغ این کتاب بیاید قطعا برایش مفید خواهد بود.

دکتر کارو زرگر

انتشارات پوران پژوهش:

این کتاب دو جلدی نیز بسیار کتاب مناسبی برای درس مدار محسوب میشود زیرا تقریبا از تمامی کتاب های مطرح مدار در آن مثال و نکته وجود دارد و به نوعی جمع آوری شده ی همه منابع معتبر مدار است.در این کتاب نیز تستهای زیادی وجود دارد( نه به اندازه ی کتاب نامی) و به نظر بنده این حجم تست برای یک داوطلب مناسب و کافی است.این کتاب نیز جوابگوی هر طیفی از داوطلبان می باشد و مطمئنا کسی با مطالعه این کتاب ضرری نخواهد کرد،بلکه به دانش مداری زیادی خواهد رسید.

دکتر جبه دار

انتشارات نصیر:

این کتاب در عین خلاصه بودن،متن خوب و قوی ای دارد اما به درد داوطلب ضعیف نمیخورد.این کتاب برای روزهای جمع بندی بسیار بسیار کاراست و کسی که مدار را از یکی از کتب فوق مطالعه کرده، در روزهای جمع بندی به سرعت میتواند این کتاب را مطالعه کند و علاوه بر افزایش معلومات،نکات نیز برایش مرور گردد.

دکتر هدتنی

انتشارات دانش نگار:

این کتاب یک کتاب دانشگاهی بوده و در مجموعه کتاب های رفرنس جای میگیرد نه کتب کنکور.اکیدا توصیه میشود که پس از مطالعه کامل مدار به سراغ این کتاب بیایید زیرا نثر این کتاب ثقیل بوده و داوطلب در ابتدا نمیتواند با کتاب دکتر هدتنی ارتباط خوبی برقرار نماید.مطالعه این کتاب در زمانی که عرض شد، به شدت توصیه میشود.مفاهیمی در این کتاب ارائه شده اند که شاید جوابگوی پرسش بسیاری از داوطلبان در طول مطالعه کتابهای کنکوری باشد.

 

منابع پیشنهادی سایت برق ارشد:

1- فلش کارت های مدارهای الکتریکی دکتر بهرام آرا انتشارات تبلور دانش (DLM)

2- کتاب مدارهای الکتریکی دکتر زرگر انتشارات پوران پژوهش

3- کتاب مدارهای الکتریکی دکتر جبه دار انتشارات نصیر

4- کتاب مدارهای الکتریکی مهندس نامی انتشارات مدرسان شریف

5- کتاب مدارهای الکتریکی مهندس تقوی کنی انتشارات راهیان ارشد (آزاده)

6- کتاب مدارهای الکتریکی مهندس متدین انتشارات جهش

7- کتاب مدارهای الکتریکی دکتر عبدالعالی انتشارات پارسه

 

(آخرین بروز رسانی 94/7/12)

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. سلام.
    من دانشجوی ترم دو کارشناسی در دانشگاه فنی منتظری مشهد هستم و پایه بسیاری ضعیفی در مدار دارم میخوام برای کنکور مدار را بسیار بالا بزنم و یه کتاب ساده و روان و خیلی پر محتوا برای درس مدار و کنکور ارشد میخوام.چه کتابی رو معرفی میکنید

    1. با سلام
      بنظر من مهندس با مدرسان شریف شروع کن
      درس نامه خوب و روانی داره و میتونین خوب متوجه بشین
      موفق باشین

  2. سلام من پایه مدارم خیلی ضعیفه و میخواستم بری آزمون استخدامی بخونم شما چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. برای کسانی که پایه ضعیفی دارند پارسه گزینه خوبی هست
      بعد که پیشرفت کردید میتونید به سراغ مدرسان شریف و یا کارو زرگر برید

    2. با عرض سلام
      در صورتی که وقت کافی دارید میتوانید از کتابهای مدرسان یا پوران پژوهش استفاده کنید.
      در غیر اینصورت میتوانید از دوره های آموزشی مدار به روش مالتی مدیا که توسط سایت برق ارشد تهیه شده است استفاده کنید. لینک خرید این دوره ها:
      http://www.bargharshad.ir/17406/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا