آموزش و دانلود نرم افزارهای تخصصی

طراحی و شبیه سازی سیستم های مخابرات نوری

بنام خدا

بسیاری از کاربران در طی رسیدن نتایج کارشناسی ارشد برای خود برنامه ریزی های مربوط به گرایش خود را انجام می دهند بنا به این بهانه لازم دونستیم گرایشی مانند گرایش الکترونیک نوری ، گرایش طراحی مدارهای مجتمع نوری ، فوتونیک گرایش زمینه مخابرات نوری ،گرایش  مایکروویو و نوری و غیره بحثی داشته باشیم

مجموعه محصولات شرکت Optiwave نرم افزاری  شامل نرم افزارهای زیر که هر کدام برای طراحی و شبیه سازی یک بخش از سیستم های نوری تعبیه شده است، می باشد.

Optiwave OptiSystem

این نرم افزار، یک مجموعه نرم افزار جامع طراحی است که به کاربران اجازه طرح ریزی و شبیه سازی اتصالات نوری در لایه انتقال را در شبکه های نوری مدرن میدهد.

Optiwave OptiBPM

OptiBPM یک نرم افزار قدرتمند و کاربند پسند می باشد که به کاربران این قابلیت را می دهد که موجبر های مجتمع نوری متنوعی را طراحی نمایند و بتوانند مشکلات موجود در طراحی را نیز در کامپیوتر شخصی خود بر طرف نمایند. این نرم افزار از طریق Beam Propagation Method یا روش BPM قابلیت شبیه سازی حرکت نور را بصورت مرجله به مرحله در موجبرهای را دارا می باشد.

OptiFDTD

OptiFDTD یک نرم افزار قدرتمند و جامع که با محیط طراحی کاربند پسند خود به کاربران قابلیت طراحی و شبیه سازی اجزای پیشرفته پسیو و غیر خطی فتونیک را می دهد. این نرم افزار به شما اجازه تست و آنالیز اجزای پسیو و غیر خطی فتونیک را نیز می دهد.

OptiFiber

این نرم افزار یک نرم افزار بهینه طراحی مخابرات نوری می باشد که قابلیت تعیین کلیه پارامترهای فیبر های نوری را دار می باشد. OptiFiber از طریق یک مود عددی قابیلت تعیین میزان پراکندگی، تلفات و شکست نور را در فیبرهای نوری دارا میباشد.

OptiGrating

OptiGrating از روش Coupled Mode Theory جهت مدل کردن نور استفاده می کند و به شما قابلیت آنالیز و ساخت شبکه های نوری را می دهد.

در ادامه آموزش و دانلود نرم افزار optisystem که یکی از مهمترین و کاربردی ترین نرم افزار در این مجموعه می باشد می پردازیم.

موفق باشید

—————–

ان شاء الله این مطلب مورد توجه تون قرار گرفته باشد … در صورت تایید ادامه این مطلب را داشته باشم

با تشکر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام میشه راهنمایی کنید که من میخوان یک کانال انتقال نور مثلا یک استوانه از جنس پلاستیک را شبیه سازی کنم که یک سرش نور وارد میشه و از سر دیگرش خارج میشه و به یک قسمت مثلا وسط استوانه نیرو وارد کنم و فشردگی ایجاد کنم و بعد ببینم چقدر این فشار در پارامترهای نور اعمالی تاثیر داره من از جه ترم افزاری میتونم استفاده کنم و میتونه کمکم کنه ؟ این ایمیلم هست با تشکر موفق و پیروز باشید .
    ایمیل من masoud.raffat@gmail.com

    1. سلام دوست عزیز
      اگر تهران زندگی می کنید می توانید تشریف بیارید موسسه و از همکاران رشته الکترونیک ما کمک بگیرید.
      هماهنگی جهت حضور و دریافت آدرس موسسه (نگاره) با تلفن ۰۲۱۸۸۸۹۵۰۷۰
      موفق باشید.

    2. سلام دوست عزیز
      اگر تهران زندگی می کنید می توانید تشریف بیارید موسسه و از همکاران رشته الکترونیک ما کمک بگیرید.
      هماهنگی جهت حضور و دریافت آدرس موسسه (نگاره) با تلفن ۰۲۱۸۸۸۹۵۰۷۰
      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا