اخبار کنکور و دانشگاه

دانشگاه یزد در کشور 27 ام شد !

مؤسسه رتبه‌بندی URAP که در رتبه‌بندی دانشگاهی بر اساس عملکرد آکادمیک فعالیت دارد، رتبه جدید دانشگاه یزد در نظام رتبه‌بندی یادشده را تا 21 ژانویه 2014 میلادی، 27 در بین دانشگاه‌های ایران و 1462 در بین دانشگاه‌های جهان اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر “محمدصالح اولیاء” سرپرست دانشگاه یزد به دنبال اعلام این خبر با اظهار تاسف از جایگاه فعلی دانشگاه، رتبه این دانشگاه را در شان استان یزد با این همه سوابق درخشان علمی و فرهنگی ندانست.

 

وی که در ابتدای مسئولیت خود چشم‌انداز دانشگاه را قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر کشور اعلام کرده بود، با بیان این که شاخص‌های توسعه انسانی استان یزد همواره در بین سه استان برتر کشور بوده است، گفت: اگر این جایگاه را در کنار رتبه سه استان در نرخ باسوادی، 20 سال رتبه اول کشوری در نرخ قبولی کنکور و رتبه پنج استان در سرانه تولید ناخالص داخلی(بدون نفت و گاز) قرار دهیم، متوجه عمق این عقب ماندگی می‌شویم.

 

سرپرست دانشگاه یزد در عین حال اظهار امیدواری کرد که با توجه به قابلیت‌های بالقوه دانشگاه و همچنین تلاش مجدانه اعضای هیات علمی، کارکنان، و دانشجویان بتوانیم در پنج سال آینده بخش مهمی از این عقب ماندگی را جبران کرده و در ردیف 10 دانشگاه برتر قرار بگیریم.

 

وی اظهار کرد: دشواری رسیدن به این چشم انداز به لحاظ این که بقیه دانشگاه‌ها نیز از تلاش بازنخواهند ایستاد، مضاعف می‌شود و بنابراین تلاش در همه بخش‌ها باید بسیار فراتر از فعالیت‌های معمول و چارچوب‌های اداری باشد.

 

 

اولیاء اعلام کرد: ارتقا جایگاه دانشگاه یزد نمی‌تواند صرفاً مبتنی بر سرمایه‌های انسانی و غیر انسانی بومی انجام شود و بنابراین همانطور که تاکنون بخش مهمی از بار تلاش‌های علمی دانشگاه بر دوش همکاران غیر‌یزدی بوده است، تبدیل دانشگاه یزد به یک دانشگاه مطرح بین‌المللی نیز مستلزم ایجاد یک محیط جذاب برای نیروهای مستعد ملی و حتی بین‌المللی است.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا