اخبار کنکور و دانشگاه

حذف رشته‌هایی با بیش از ۱۰ سال از آخرین بازنگری

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حذف برخی رشته ها و اضافه شدن رشته های بین رشته ای در دانشگاه ها گفت: تعدادی از رشته ها هستند که تاریخ مصرف آنها تمام شده و به کمیته های تخصصی برنامه ریزی و درسی ماموریت داده شده که این رشته ها را بررسی کنند تا این رشته ها یا بطور کلی از رده خارج شوند و یا مورد بازنگری قرار گیرند.

وی افزود: رشته هایی که برنامه درسی آنها طول عمر بالای ۱۰ سال دارند و متعلق به سال های ۶۹ و ۷۰ هستند و تا به امروز در مورد آنها بازنگری نشده در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: این رشته ها بیشتر در حوزه رشته های علوم انسانی هستند و در حوزه فنی و علوم پایه هم رشته هایی را داریم که باید مورد بازنگری قرار بگیرند و یا حذف شوند.

به گزارش مهر، محمد فرهادی پیش از این در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه  گفته بود: یکی از برنامه های عملیاتی که در وزارت علوم به طور جدی دنبال می کنیم تاسیس رشته های بین رشته ای و متوقف کردن برخی رشته هایی است که از عمر آنها گذشته است.

در اصطلاح آموزش عالی منظور از رشته هایی که عمرشان گذشته است به این معنی است که بیش از چند سال از آخرین به روز رسانی و بازنگری آنها می گذرد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا