سخن مشاور

تحلیل آزمون ارشد برق 93 (الکترونیک)

تحلیل آزمون ارشد برق 93 درس الکترونیک:

در ابتدا بیان این نکته کاملاً ضروری است که الکترونیک، درسی کاملاً منطقی بوده و به جز سؤالات سال 88 بقیه سؤالات از روندی منطقی و خطی برخوردار بوده‌اند. به همین دلیل توصیه‌اي که می‌توان به دانشجویان داشت این است که سرمایه‌گذاری روی این درس کاملاً صحيح بوده و داوطلب می‌تواند به نسبت سرمایه‌گذاری و زمانی که برای این درس گذاشته است پاسخ مطلوبش را دریافت نماید و به درصدهای بالایی (بالاي80%) فکر كند.
سؤالات الکترونیک کارشناسی ارشد سال 93 به نسبت سال‌های گذشته ساده‌تر بوده‌اند. طراح کنکور 93 علاقه زیادی به مبحث فیدبک از خود نشان داده است و از چهار سؤالی که برای این مبحث در نظر گرفته، 2 سؤال بسیار ساده و 2 سؤال متوسط در نظر گرفته است. همچنین در سال‌های گذشته همواره از تقویت‌کننده عملیاتی (OPAMP) بطور مستقیم سؤال طرح شده است، که عموماً بسیار وقت‌گیر بوده‌اند ولی امسال از (OPAMP) در مدار فیدبک بهره برده است و استفاده از فیدبک در کاربردهای واقعی را مدنظر قرار داده است. مبحث مدارهای دیودی و رگولاتور نیز بسیار ساده بود که داوطلب به راحتي مي‌توانست جواب اين سؤال‌ها را بدهد. مبحث زوج تفاضلی همواره مورد توجه طراحان بوده و امسال هم به همین صورت می‌باشد. در این مبحث همواره مدارهايي وجود دارد، که از نظر عملی ارزش بالایی ندارد ولی از نظر تئوری دارای ارزشمندی خاصی است، زیرا شکل مدار مقداری پیچیده می‌شود. مبحث تقویت‌کننده‌های توان بسیار ساده مطرح شده است و فقط با اضافه کردن سیم‌پیچ در پایه خروجی ما را به یاد تست‌های سال‌های خیلی قبل می‌اندازد زيرا چند سالی بود که خبری از سیم‌پیچ نبود.
به طور كلي دانشجو با يك مطالعه خوب مي‌توانست سؤالات را سريع جواب بدهد، زيرا تقريباً 50% سؤال‌ها آسان بودند.

منبع: مدرسان شریف

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا